Hobbylink Japan er blevet vædret...

Generelle diskussioner om modelbygning. Det kunne eksempelvis være teknikker af diverse art og meget andet.
General discussions about models and techniques.
Besvar
Brugeravatar
Flemming Hansen
Site Admin
Indlæg: 290
Tilmeldt: 25 feb 2017 07:56
Geografisk sted: Værløse
Kontakt:

Hobbylink Japan er blevet vædret...

Indlæg af Flemming Hansen » 07 feb 2019 12:19

Hej

Det kan vel næppe komme som nogen overraskelse at en af de største spillere på Østens uuudtømmelige marked af modeller og dimser til modelbygning er noget undertegnede har brugt igennem mange år. Det er vi nok nogle der har gjort i gruppen HLJ Anonymous :mrgreen:

(Disclaimer: Jeg har udelukkende brugt HLJ som forsyningsled på produkter der ikke på nogen måde ville komme i nærheden af Danmark. A'mar!)

Men det kan vise sig at være meget på retur. :cry:

Jeg har med glæde brugt funktionen "den private indkøbskurv" hvor man kan have betalte varer liggende i op til 60 dage og dermed samle til bunke. For på den måde at spare på forsendelse. Ja der kommer jo naturligvis en regning i den anden ende. Men sådan er det. Eller sådan VAR det.

For her efter nytår har det vist sig at HLJ's transportører i form af SAL, EMS, DHL og FEDEX har sat priserne voldsomt op. VOLDSOMT!

Min sidste forsendelse i 2018 kunne jeg få leveret med FEDEX på små 5 dage for den nette sum af 6500 Yen eller deromkring. (Ca. kr. 350,-)

Da jeg så sidste weekend skulle have fremsendt den seneste kurv var der noget galt... For FEDEX kostede i danske kr. den nette sum af kr. 1250,- :shock: :shock: :shock: :shock: Say what? Den absolut billigste forsendelseform var SAL (Surface Air Lift) til den nette sum af kr. 550,- for noget der varer mellem 10 og 30 dage... :twisted: :twisted: :twisted:

Der må sgu være noget galt tænkte jeg - men bestilte den 'billigste' form... Man skal jo være opmærksom på, at jeg kommer til at betale i omegnen af 25 % af indholdet OG forsendelsesomkostninger plus gebyr og hvad ved jeg. Så det blev pludselig ikke en særlig god 'deal'. :-(

Jeg kontaktede derfor HLJ's udmærkede support afdeling, der desværre efter et par skriblerier frem og tilbage måtte erkende at deres leverandører efter nytår havde skruet priserne op. Jeg kan forstille mig at de har gjort det PostNord style med en markant stigning for småforsendeler, hvor det stadig koster det samme eller billigere at bestille en container. ##%#%#%#%#%#%!!!!

Jeg vil jo nok ikke være den eneste der finder ud af det. Det kan komme til at koste HLJ på længere sigt er jeg bange for.

Nåh - så må man sgu nok derud i stedet og hente det selv! :D

mvh

Flemming

Brugeravatar
Klaus Jakobsen
Letter øvet
Indlæg: 118
Tilmeldt: 28 feb 2017 08:41
Geografisk sted: Nakskov
Kontakt:

Re: Hobbylink Japan er blevet vædret...

Indlæg af Klaus Jakobsen » 08 feb 2019 06:49

Ja, det er sgu surt for os modelbyggere..

Alternativt skulle man måske prøve at samles nogle stykker og så lave en fælles bestilling en gang om måneden f.eks. eller ½-årligt, og så splitte forsendelses og gebyr omkostninger for at holde det nede i et rimeligt niveau.
Med venlig hilsen
Klaus Krøyer Jakobsen

Nakskov

http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/

Brugeravatar
Flemming Hansen
Site Admin
Indlæg: 290
Tilmeldt: 25 feb 2017 07:56
Geografisk sted: Værløse
Kontakt:

Re: Hobbylink Japan er blevet vædret...

Indlæg af Flemming Hansen » 09 feb 2019 14:04

Klaus Jakobsen skrev:
08 feb 2019 06:49
Ja, det er sgu surt for os modelbyggere..

Alternativt skulle man måske prøve at samles nogle stykker og så lave en fælles bestilling en gang om måneden f.eks. eller ½-årligt, og så splitte forsendelses og gebyr omkostninger for at holde det nede i et rimeligt niveau.
I skal være meget velkomne til at gøre hvad I vil. Det bliver uden mig. Det lyder altid meget godt - men tro mig - det bliver altid "interessant" når der skal kradses penge ind... "Nåeeh blev det så dyrt - kan jeg skylde" - "Det var ikke den jeg bestilte" - "Jeg har ikke råd alligevel" - "Kan jeg få den lagt til side"... :roll:

Det kan naturligvis også gå lige efter bogen! Men man kender først folk når man kender dem på pengepungen...

mvh

Flemming

Brugeravatar
Klaus Jakobsen
Letter øvet
Indlæg: 118
Tilmeldt: 28 feb 2017 08:41
Geografisk sted: Nakskov
Kontakt:

Re: Hobbylink Japan er blevet vædret...

Indlæg af Klaus Jakobsen » 09 feb 2019 15:07

Flemming Hansen skrev:
09 feb 2019 14:04
Klaus Jakobsen skrev:
08 feb 2019 06:49
Ja, det er sgu surt for os modelbyggere..

Alternativt skulle man måske prøve at samles nogle stykker og så lave en fælles bestilling en gang om måneden f.eks. eller ½-årligt, og så splitte forsendelses og gebyr omkostninger for at holde det nede i et rimeligt niveau.
I skal være meget velkomne til at gøre hvad I vil. Det bliver uden mig. Det lyder altid meget godt - men tro mig - det bliver altid "interessant" når der skal kradses penge ind... "Nåeeh blev det så dyrt - kan jeg skylde" - "Det var ikke den jeg bestilte" - "Jeg har ikke råd alligevel" - "Kan jeg få den lagt til side"... :roll:

Det kan naturligvis også gå lige efter bogen! Men man kender først folk når man kender dem på pengepungen...

mvh

Flemming
Joh, det er da helt korrekt, men det kan vel klares på flere måder, f.eks. X bestiller d. (dato), og hvis nogen skal have noget med, er der betalt depositum på minimum de ønskede vares pris og delt forsendelse senest dagen før bestillingsdatoen, ellers bliver de bare ikke bestilt. Når varer modtages, deles importmoms og gebyrer ud mellem antallet af bestillere, og når det er modtaget kan der udleveres/sendes til modtager :-)
Med venlig hilsen
Klaus Krøyer Jakobsen

Nakskov

http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst