"Ny" forhandler i København

Generelle diskussioner om modelbygning. Det kunne eksempelvis være teknikker af diverse art og meget andet.
General discussions about models and techniques.
Besvar
Brugeravatar
Michael Boll Jensen
Letter øvet
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28 feb 2017 13:11
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

"Ny" forhandler i København

Indlæg af Michael Boll Jensen » 14 sep 2021 21:38

Jeg besøgte i dag forretningen "Kystbanen", der for nyligt er flyttet fra Ordrup til Vanløse. Det viser sig at de godt er klar over at Jacob Stoppels triste exit har efterladt et betydeligt savn hos modelbyggerne i Storkøbenhavn og omegn, så de er nu begyndt ikke alene at føre et større udvalg af maling, lim, værktøj og diverse hjælpemidler, men også så småt plastikmodeller.

Foreløbig holder de sig til mainstream produkter i form af Tamiya, Humbrol og Vallejo samt modeller fra Tamiya, Airfix og Trumpeter, men de er meget villige til at udvide sortimentet, hvis der er tilstrækkelig efterspørgsel.

Kystbanen er i forvejen en af de største modeltogsforretninger herhjemme, så de har basis i orden. Forretningen ligger på hjørnet af Jyllingevej og Jernbane Alle i Vanløse inden for gå-afstand af Vanløse station (S-tog og Metro) samt flere buslinjer. Desværre er parkering tæt på forretningen ikke helt nemt, men det er stadig muligt at parkere indenfor gå-afstand.

Jeg kan kun anbefale at støtte op om initiativet, men husk, at sortimentet ikke er specielt stort endnu. I løbet af efteråret lover de at det vil blive gradvist udvidet, så må vi se om de synes at der er et fornuftigt marked, men det er jo op til os alle sammen at sørge for at de kommer til at opleve en fornuftig efterspørgsel

mvh
Michael

Torben Klein
Letter øvet
Indlæg: 351
Tilmeldt: 01 mar 2017 18:23
Kontakt:

Re: "Ny" forhandler i København

Indlæg af Torben Klein » 16 sep 2021 13:11

‘Amen to that’
Vi mangler en ‘go-to-guy’ og vi kommer til at opdyrke den selv.
Tog-hobby og figurspil ligger så tæt på vores, at der kan skabes synergi.
Men det er op til os at møde op og vise interesse.
Kystbanen er en stor butik og ejeren er visionær nok. Samt har økonomi til at satse lidt på os også.
Så Michael har ret, lad os prøve at opdyrke ham.

Måske kunne han blive ‘Kystbanen leverance’ i stedet for ‘Stoppel leverance’ for IPMS Nyt i Storkøbenhavn, når vi vil spare porto.
Allways look at the bright side of life

Brugeravatar
Michael Boll Jensen
Letter øvet
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28 feb 2017 13:11
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Re: "Ny" forhandler i København

Indlæg af Michael Boll Jensen » 16 sep 2021 20:53

Torben Klein skrev:
16 sep 2021 13:11
Måske kunne han blive ‘Kystbanen leverance’ i stedet for ‘Stoppel leverance’ for IPMS Nyt i Storkøbenhavn, når vi vil spare porto.
Det er slet ikke usandsynligt at han vil være med på det. De (både senior og junior) nævnte netop IPMS under vores snak.

Jeg talte først med senior (der vist er gået lidt på "aftægt") og derefter med junior (der i flere år har været den ledende i butikken). Begge var meget interesserede i at opdyrke vores del af hobbyen. Den største "fare" ved at besøge forretningen er (udover at bruge for mange penge!), at især junior taler som et vandfald, væsentligt mere snakkesalig end salig Jacob, men han er også samtidig meget interesseret i at høre hvad kunderne ønsker.

Der er vist basis for at det kan blive rigtig godt :)

mvh
Michael

Torben Klein
Letter øvet
Indlæg: 351
Tilmeldt: 01 mar 2017 18:23
Kontakt:

Re: "Ny" forhandler i København

Indlæg af Torben Klein » 03 okt 2021 11:34

Vores hobby har altså et alvorligt forretningshul her i København, efter Jacobs triste bortfald.
Vi bliver nødt til at opdyrke nye forhandlere som bevidste forbrugere.
Her kunne vi måske godt tænke på Kystbanen i Vanløse.

Han er bevidst om vores del af markedet og vil gerne byde ind, for han forstår "hullet efter Stoppel".
Han bliver ikke en ny Stoppel Hobby i næste måned.
Men over tid kan han sagtens udvikle sig til en fornuftig både tog- og hobby forretning.
De har økonomien og viljen til det, og er ikke bange for at tage vores produkter ind.

Det er så også lidt mere end bare varm luft.
Der ER faktisk taget skridt til at gå lidt hobby-vejen også.
"vores" produkter er ved at finde vej til Vanløse

Tamiya værktøj
Billede

- og noget mangler at komme på plads
Billede

Der ER faktisk modeller på hylderne.
Fornuftigt nok startet i det små med "sikre/kendte" fabrikater.
Billede

Du kan også få Evergreen stuff
Billede

og Tamiya farver.
De tomme slots skyldes retsordre.
Billede

Så er der Vallejo model color og model air (fuldt sortiment) på vej.

Så vi skal tage og gøre os og vores hobby den tjeneste at komme forbi.
Købe lidt forbrugsartikler og få en snak om, hvad vi hver især kunne tænke os.
Så kan vi ende med at få en meget fornuftig detailhandler i storkøbenhavn.
----

Man er villig til at tage arbejdet med at uddele IPMS Nyt til medlemmer, der ikke kommer til mødet, men gerne vil afhente det i København for at spare os porto.
Så i stedet for "stoppel leverance", så kan det blive en "kystbane leverance".
Os, der vil give et hånd med der, kan meddele formanden, at han godt må notere Kystbane Leverance på vores adresselabels.
- Jeg starter ud med, at det må han godt på min adresse.
For at bestyrelsen så ikke får ekstra opgaver, så melder jeg mig til at være kontaktperson mellem IPMS og Kystbanen mht blade.
Allways look at the bright side of life

Brugeravatar
Flemming Hansen
Site Admin
Indlæg: 290
Tilmeldt: 25 feb 2017 07:56
Geografisk sted: Værløse
Kontakt:

Re: "Ny" forhandler i København

Indlæg af Flemming Hansen » 08 okt 2021 17:12

Hej

Så har jeg også besøgt butikken og haft en lang snak med sønnen. Det ser godt ud og lyder jo til at der er finanser bag til også at styre noget 'plastik', der er jo til latterligt lave priser i forhold til jernbane modeller! Men primært godt at se at der er farver og Tamiya udstyr til rådighed.

Jeg har naturligvis også foretaget indkøb! :-)

mvh

Flemming

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster