Side 2 af 2

Re: F11F Tiger Lindberg 1/48

: 28 sep 2017 19:09
af Michael Boll Jensen
Jeg kan godt se billedet, men jeg har også installeret "Photobucket Embed Fix" i min browser (Chrome) :mrgreen:

mvh
Michael

Re: F11F Tiger Lindberg 1/48

: 30 sep 2017 14:19
af Ove Høeg Christensen
Fra højre: Pilotsædet fra F11F Lindberg-sættet lignet noget til et 1/32 sæt. I midten: Sæde til 1/48 F-8 Crusader fra Revell-Esci. Til venstre: Ikke-detaljeret scratchbygget sæde fremstillet af 0,75 mm plastplade.

Billede

Plastplade-sædet har en totalbredde på 9 mm, ca. 1 mm bredere end F-8 sædet fra det gamle Revell-Esci-sæt.

Billede

Re: F11F Tiger - synlige billedfiler..?

: 04 okt 2017 12:00
af Ove Høeg Christensen
Synlige billedfiler..?

Alle billedfiler i denne tråd, bortset fra én (fra Photobucket), er synlige på min PC.
Kan alle andre også se billederne..?
Billedhåndtering foregår ved at først at oploade fra kamera eller skrivebord til Google online lager.
For at undgå lange filename anbringes de billedfiler, der skal bruges, på modelbygger.blogspot.dk.
Herfra hentes de ind på forum her. Det ser ud til at virke fint..?

M.v.h. Ove

Re: F11F Tiger Lindberg 1/48

: 04 okt 2017 13:01
af TorbenMSørensen
Jeg kan se dem.

Mvh TorbenMSørensen

Re: F11F Tiger Lindberg 1/48

: 06 okt 2017 11:20
af Ove Høeg Christensen
Så skete "ulykken".., afrivning af dele af et dekal, da maske-tapen blev fjernet. Heldigvis kunne skaden nemt udbedres med Humbrol 19, der stort set har samme røde farve som dekalen. Også den fremadrettede antenne brækkede af ved samme lejlighed. - Et par ting skal nu repareres.

Billede

Re: F11F Tiger Lindberg 1/48

: 11 okt 2017 16:45
af Ove Høeg Christensen
Det fejlplacerede dekal forsøges fjernet bedst muligt med penselrens. Efter to omgange, der hver afsluttes med grundig skrubning/skylning under vandhanen, skulle det nu være muligt at genbemale højre vinge. Malingen, Humbrol 40, fjernes nemt, dekalen er mere genstridig.

Billede

Re: F11F Tiger Lindberg 1/48

: 23 okt 2017 11:21
af Ove Høeg Christensen
Der er endnu en del "småting", der skal klares. Det fejlplacerede dekal blev - med noget besvær - fjernet. Heldigvis kunne et næsten tilsvarende fra et ældre F-8 sæt "udlånes". Cockpit-dækslet er endnu ikke limet fast. Det må afvente monteringen af instrumentpanelet, der ikke blev færdigt i første omgang.

Billede

Underløb ved cockpit-bemaling - ja, man kunne godt miste modet. Heldigvis fik klardelene Pledge Future, før bemaling. Derfor er det nemt at afskrabe det viste underløb. Som skrabeværktøj anvendes en trætandstik, hvor spidsen afskæres for at fremskaffe en "skarp" kant. Mellemrummet forrest kunne fjernes (næsten) ved slibning. Det er den omvendte verden af normal fremgangsmåde, men det ser ud til at lykkes.

Billede

Re: F11F Tiger Lindberg 1/48

: 09 nov 2017 08:41
af Ove Høeg Christensen
Desværre findes ingen fotos fra samme vinkel af modellen "før" understellet blev afkortet og dermed sænket ca. 5 millimeter. Hvert af de tre for lange ben blev savet af med Proxxon-værktøjet med rundsav (5.000 rpm), så ca. 5 mm blev fjernet. Derefter blev boret 0,5 mm huller (i alt 6 ca. 5 mm dybe huller). Samlingen skete ved montering af 0,45 mm (Ø) messingtråd og efterfølgende med CA lim. Messingtråden af fabrikatet Precisions Metals kan købes hos Stoppel. Operationen var ikke så vanskelig som frygtet.
Samlingen virker solid takket være "kernen" af messingtråd. Så vidt jeg forstår, er det et almindeligt problem på mange byggesæt, at understellet er for "højbenet".

Billede

Re: F11F Tiger Lindberg 1/48

: 09 nov 2017 10:49
af Michael Boll Jensen
Ove Høeg Christensen skrev:
09 nov 2017 08:41
Så vidt jeg forstår, er det et almindeligt problem på mange byggesæt, at understellet er for "højbenet".
Jeg tror at det skyldes, at mange tegninger viser understellet ubelastet (altså i "airborne" udgave). Når flyet holder på jorden, synker understellet en del sammen, men hvor meget vil altid være afhængig af flere forskellige faktorer: For eksempel brændstofbeholdning, våbenlast/anden last og hvornår understellet er serviceret (har det tabt lidt tryk, eller har det fuldt tryk i oleo-benene).

Nogle tegninger angiver både understellet i ubelastet og i belastet udgave, men den sikreste metode til at få understellet til at have den korrekte højde, må være at studere hvordan flyet står på jorden i den konfiguration man ønsker at udstille det i - især om der er våbenlast mm. eller ej.

mvh
Michael