L&M Resin Kits

Post alle dine informationer om danske fly her
Besvar
Brugeravatar
Michael Boll Jensen
Letter øvet
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28 feb 2017 13:11
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

L&M Resin Kits

Indlæg af Michael Boll Jensen » 13 jan 2023 09:37

Er der nogen der har kendskab til L&M Resin Kits fra Kroatien? Her tænker jeg mest på kvaliteten.

Jeg har netop opdaget denne - for mig - ukendte fabrikant, der udmærker sig ved at have nogle få sæt af interesse for dem der bygger førkrigs-dansk. Jeg har netop opdaget, at de har udgivet Potez XV (som Hæren brugte) og tilsyneladende også snart udgiver både Heinkel He8 og DH84 Dragon (sidstnævnte annonceret på Britmodeller).

He8 har været udgivet som vacform-sæt af Broplan med de udfordringer sådan et sæt giver modelbyggeren, Potez XV er tilsyneladende en genudgivelse af Dujins udmærkede sæt af samme og DH84 har været udgivet af RugRatResin i en rimelig kvalitet, så der er ikke tale om helt epokegørende nyudgivelser, men formentlig/forhåbentlig er det et løft i kvalitet for et par af modellernes vedkommende.

Her er en liste (komplet?) over L&Ms foreløbige produktion:
https://www.scalemates.com/brands/landm ... kits--1392 (klik på knappen "All kits>>")

mvh
Michael

Brugeravatar
Erik Gjørup
Letter øvet
Indlæg: 184
Tilmeldt: 03 sep 2019 14:25
Geografisk sted: Hald
Kontakt:

Re: L&M Resin Kits

Indlæg af Erik Gjørup » 26 jan 2023 11:00

Jeg har lige tjekket Aviationmegastore om de havde dem på lager. Det har de ikke p.t. men de har DH 84 på vej, så mon ikke jeg skal have et par stykker hjem af dem.

Billede
Erik Gjørup
Hald

Brugeravatar
Michael Boll Jensen
Letter øvet
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28 feb 2017 13:11
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Re: L&M Resin Kits

Indlæg af Michael Boll Jensen » 27 jan 2023 13:51

Erik Gjørup skrev:
26 jan 2023 11:00
.......de har DH 84 på vej, så mon ikke jeg skal have et par stykker hjem af dem.
Det lyder jo rigtig godt. Mit "problem" er bare, at jeg allerede har et eksemplar af den fra RugRatResin, som er delvist under bygning. Jeg ved ikke om jeg har lyst til at bruge endnu flere penge på at få et - tilsyneladende og forhåbentligt - bedre byggesæt, det jeg har var dyrt nok i forvejen :roll:

Jeg vil nok være lidt mere interesseret i He8, for Broplans vacform sæt har jeg lidt svært ved at få til at blive godt.

Potez´en fra Dujin har jeg allerede :)

mvh
Michael

Brugeravatar
Michael Boll Jensen
Letter øvet
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28 feb 2017 13:11
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Re: L&M Resin Kits

Indlæg af Michael Boll Jensen » 27 jan 2023 13:59

Forresten: Vær opmærksom på, at de to danske DH84´ere var de sidste to der blev bygget af "Mk 1" udgaven. De havde derfor de tidlige meget tynde vinduesrammer i kabinen, men de havde også et ekstra vindue bag døren i venstre side som på "Mk 2". Der var dog ikke et tilsvarende vindue i højre side af kabinen.

Jeg ved ikke om L&M Resin Kits har lavet forskellige versioner, eller om de kun laver udgaven som den på billedet, der tilsyneladende er en "Mk 2"

mvh
Michael

Brugeravatar
Erik Gjørup
Letter øvet
Indlæg: 184
Tilmeldt: 03 sep 2019 14:25
Geografisk sted: Hald
Kontakt:

Re: L&M Resin Kits

Indlæg af Erik Gjørup » 27 jan 2023 14:30

Tak for dine sædvanlige grundige kommentarer Michael - altid en fornøjelse at læse dine bemærkninger.

Jeg må se om det "ka sware sig" at få nogle stykker hjem - sandt at sige er markedet for hobbyen så godt som gået i stå på det sidste, men det kan jo være.....
Erik Gjørup
Hald

Thomas Lundgren
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10 feb 2022 08:00
Kontakt:

Re: L&M Resin Kits

Indlæg af Thomas Lundgren » 27 jan 2023 14:45

Interessant Erik, Potez XV og Heinkel He 8 lyder spændende

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst