Ikke en WIP. F-16 Dannebrog

Post alle dine informationer om danske fly her
Besvar
Brugeravatar
Flemming Hansen
Site Admin
Indlæg: 290
Tilmeldt: 25 feb 2017 07:56
Geografisk sted: Værløse
Kontakt:

Ikke en WIP. F-16 Dannebrog

Indlæg af Flemming Hansen » 17 okt 2019 10:18

Hej

Dannebrog har været et mål siden jeg så den første gang. Et dansk fly i særlig bemaling som Draken i '
Dynamite 6-1' og F-16 i 'Holger Danske' finish må bare bygges.

Så henover sommeren er der indsamlet alt hvad der kan støves op af billeder på facebook og ved airshowet i Roskilde for at lave den så tæt på forbilledet som muligt. Der går nok rygter om at Syhart vil komme med et sæt decals. Men bortset fra hale udsmykning og de særlige lysegrå stencils, så er der jo ikke så meget decal i det, medmindre man vil lave de hvide eller røde områder som decals.

Jeg har malet.

Først hvid grunder på det lysegrå 1:48 Hasegawa F-16 fly. Så tog jeg de sorte områder og maskede dem af. Næsen var ikke monteret. Endelig blev det de røde områder. Lidt af en kamp at få det symmetrisk. Prøvede først at lave nogle stencils i Corel Draw. Det virkede fint til halen. Men til kroppen blev det mange meter fleksibel maskeringstape i forskellige bredder. Tamiya har noget - men jeg brugt noget køb på messer hos airbrushshop, hvor der er mange flere meter i.

Sættet havde de senere lidt større haleplaner, der lige måtte skæres til, så de matcher den tidlige A'er.

De lysegrå stencils er fra et andet F-16 sæt fra Kinetic. Den sorte Belgier. Tilpasset til Dansk udseende.

En lille feature er at der på indersiden af næsehjullemmen står 'Painters Stig and Henrik

Nåh - må se at få den færdig!

mvh

Flemming



Billede

BilledeROS_0051 by Flemming Hansen, on Flickr

BilledeROS_0052 by Flemming Hansen, on Flickr

BilledeROS_0047 by Flemming Hansen, on Flickr

BilledeE-191DannebrogByFlemmingHansen2019RoskildeAirshow_2 by Flemming Hansen, on Flickr

Brugeravatar
Klaus Jakobsen
Letter øvet
Indlæg: 118
Tilmeldt: 28 feb 2017 08:41
Geografisk sted: Nakskov
Kontakt:

Re: Ikke en WIP. F-16 Dannebrog

Indlæg af Klaus Jakobsen » 17 okt 2019 13:05

Den ser squ godt ud :)
Må se at komme i gang med mine, har en 1/72 og en 1/48 på lager :D
Med venlig hilsen
Klaus Krøyer Jakobsen

Nakskov

http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/

Brugeravatar
Erik Gjørup
Letter øvet
Indlæg: 184
Tilmeldt: 03 sep 2019 14:25
Geografisk sted: Hald
Kontakt:

Re: Ikke en WIP. F-16 Dannebrog

Indlæg af Erik Gjørup » 01 nov 2019 10:46

Hvem kommer mon først med et diorama som det nederste billede?

Mine evner rækker ikke, men det var da et fedt diorama hvis man kunne få flere flares til at udgøre en "pind" flyet kunne hænge på. . .

Hermed givet videre til fri afbenyttelse :)
Erik Gjørup
Hald

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster