Weathering ??

Alt om hvordan, hvorfor, hvormed osv.
How to use tools in various shapes and sizes.
Besvar
Brugeravatar
Klaus Jakobsen
Letter øvet
Indlæg: 118
Tilmeldt: 28 feb 2017 08:41
Geografisk sted: Nakskov
Kontakt:

Weathering ??

Indlæg af Klaus Jakobsen » 20 nov 2017 06:48

Hej byggere.

Jeg er p.t. i gang med F-105D og den bliver i et SEA kamouflage mønster. De af Jer der har haft sådan én mellem hænderne, ved også at der er gu' ve' hvor mange nitter og så videre på sådan en. Nu har jeg aldrig rigtig prøvet weathering af de få (indtil nu) modeller jeg har bygget, så hvor dan ville I gøre? Jeg har set flere typer, bl.a. oilwash, jeg har Vallejo Wash stående, men er det til at bruge på et helt fly? :?: :?: :?:

Så ja, gode råd og idéer modtages gerne :D :D
Med venlig hilsen
Klaus Krøyer Jakobsen

Nakskov

http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/

Brugeravatar
Flemming Hansen
Site Admin
Indlæg: 290
Tilmeldt: 25 feb 2017 07:56
Geografisk sted: Værløse
Kontakt:

Re: Weathering ??

Indlæg af Flemming Hansen » 20 nov 2017 07:51

Hej Klaus

Hvis du har en airbrush vil jeg foreslå at du bryder de malede overflader med let lysnede og let mørkede udgaver af camo farven som du så med let hånd følger panellinier og inspektionslemme med. SÅ har du tyvstartet. Så giv den en gang blank lak og sæt mærker på. Lad tørre godt. Wash kan du bruge i panellinier med aftørring når det tørrer. Du kan kigge lidt på florymodels på hvordan han gør - det er dog med vandbaseret kridt wash og det kan jeg bare ikke få til at spille. Men det er et bud. Husk 'less is more'!

mvh

Flemming

Brugeravatar
Klaus Jakobsen
Letter øvet
Indlæg: 118
Tilmeldt: 28 feb 2017 08:41
Geografisk sted: Nakskov
Kontakt:

Re: Weathering ??

Indlæg af Klaus Jakobsen » 20 nov 2017 08:26

Ja, jeg tænker at det hurtigt kan blive for meget på den model, men jeg vil prøve at lave lidt spil i farverne og så tage den derfra :-)
Med venlig hilsen
Klaus Krøyer Jakobsen

Nakskov

http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster