"Tusser"

Alt om hvordan, hvorfor, hvormed osv.
How to use tools in various shapes and sizes.
Besvar
Brugeravatar
Flemming Hansen
Site Admin
Indlæg: 290
Tilmeldt: 25 feb 2017 07:56
Geografisk sted: Værløse
Kontakt:

"Tusser"

Indlæg af Flemming Hansen » 02 aug 2017 18:29

Hej

Hvis man nu sidder og fedter med at male detaljer - i et cockpit på et fly - eller knapper på en bils instrumentbrædt - eller nogle sølvfarvede nitter.

Så har de fleste sikkert forsøgt sig med en lille pensel. Måske noget Humbrol maling - eller noget Vallejo - et eller andet. Der har jeg haft svært ved at finde noget der dækker. Lav lige en gul knap på noget der er sort som udgangspunkt. Enten splatter malingen ud eller også er den delvist gennemsigtig eller noget helt andet.

Noget andet måtte forsøges: "Tusser".

Jeg er faldet over nogle der hedder POSCA. De kan fås i mange bredder. Men sådan en lille sag på 0,7 mm kan lave nogle fine prikker helt uden nogen form for 'primer'. De føles som maling der er helt uigennemsigtig, selvom vi snakker hvid, gul, rød etc. De kan fås i et utal af farver - også metallic.

Jeg købte nogle stykker som forsøg hos dem her. Levering fra dag til dag. Thumbs up.. Jeg købte også en refill til Molotow 'liquid chrome', der er helt fantastisk. Prøv det.

http://www.runforcover.dk/kategori/tuscher

mvh

Flemming

Torben Klein
Letter øvet
Indlæg: 351
Tilmeldt: 01 mar 2017 18:23
Kontakt:

Re: "Tusser"

Indlæg af Torben Klein » 14 aug 2017 21:01

Denne fine tråd fortjener lidt mere liv, for Posca "tusser" fortjener mere opmærksomhed.
Det er fine malinger, der kan bruges til mange formål, og som Flemming så rigtigt siger, så må de fine, spidse, penne kunne bruges til utallige formål i vores hobby.
Der er havnet sort, hvid, rød, sølv og guld i min værktøjskasse allerede.
Plus en pakke med "standard farver", bare for at kunne prøve dem af på andre hobbyformål.
Giv det en chance, du vil finde mange anvendelsesmuligheder.

Molotow liquid chrome
Laver du bare det mindste med modelbiler etc, så afsted med en ordre med det samme - dem kan du ikke undvære.
1mm og 2mm spidser er også tilføjet værktøjskassen.
Det er utroligt, du maler bare med den, og vups, du har den fineste chrome finish.
Bl.a. brugt ved udbedring af chrome-dele til min corvette
Billede

Derudover har Run for Cover et gevaldigt udsalgssted, hvor du kan finde et virkeligt stort udvalg af disse "tusser" samt spraydåser i alle afskygninger til priser omkring 40 kr. dåsen, så det er tilladt at forsøge sig med et impulskøb.

Forretningen ligger på:
Hvidovrevej 80A
2650 Hvidovre
og er et besøg værd. Du finder garanteret et eller andet, du kan bruge.
Men du skal ville finde den, du skal ind ad indkørslen mellem den gule og røde bygning ved B&O butikken, før du kommer til herlighederne.
Allways look at the bright side of life

Bo Christensen
Letter øvet
Indlæg: 29
Tilmeldt: 27 feb 2017 15:26
Kontakt:

Re: "Tusser"

Indlæg af Bo Christensen » 05 okt 2017 19:55

Kan varmt anbefales.
Jeg har malet kanter på lemme til hjulbrønde på en moderne US-navy med den røde tus, det var let og gav et flot resultat.
Med venlig hilsen
Bo Christensen

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster