Werner Mölders' Bf 109 F-1, 1/48

Vis dine projekter, der er undervejs. Alle typer, former og udførelser.
Show your projects!
Brugeravatar
Erik Gjørup
Letter øvet
Indlæg: 184
Tilmeldt: 03 sep 2019 14:25
Geografisk sted: Hald
Kontakt:

Re: Werner Mölders' Bf 109 F-1, 1/48

Indlæg af Erik Gjørup » 11 jul 2020 16:04

Dekaler!

Så kom der dekaler på - med hjælp fra kæresten!

Da hun er ret vild med Mölders, var det vel kun rimeligt at hun skulle deltage i festen? Med en kinvspids er det ingen sag at flytte lidt rundt på dekalerne eftersom der er brugt rigelige mængder Micro Set først

Billede


Det blev kun til de største mærker i dag - haven kalder - så måske en gang mat lak senere

Billede

Billede

Nu skal den ind i skabet og hygge sig og tørre, så der går lige lidt inden næste besøg på byggebordet.
Erik Gjørup
Hald

Brugeravatar
Erik Gjørup
Letter øvet
Indlæg: 184
Tilmeldt: 03 sep 2019 14:25
Geografisk sted: Hald
Kontakt:

Re: Werner Mölders' Bf 109 F-1, 1/48

Indlæg af Erik Gjørup » 16 aug 2020 14:47

Mat lak

Så fik den en gang mat lak - Tamiya Acryl. Jeg ser ikke ud til at blive venner med acryl i min luftsprøjte foreløbigt, jeg skal øve mig meget mere i at rense den! Måske jeg skal fortynde lakken noget mere.

Nå, men her er lige en lille stribe matte billeder;

Billede

Billede

Billede

Det hjælper da en hel del på sagerne? Og nu skal jeg have taget vinylmaskerne af (første gang jeg bruger sådan nogle i stedet for tape)
Erik Gjørup
Hald

Brugeravatar
Erik Gjørup
Letter øvet
Indlæg: 184
Tilmeldt: 03 sep 2019 14:25
Geografisk sted: Hald
Kontakt:

Re: Werner Mölders' Bf 109 F-1, 1/48

Indlæg af Erik Gjørup » 05 sep 2020 12:38

Snitte lidt

Det er på høje tid at få opdatered dette byggeri, og jeg lægger ud med lidt snitteri;

Der er jo gjort klar til resin-udstødninger tidligere, og selve udstødningerne blev savet af deres støbeblokke.Billede

Der blev benyttet dels wåd køkkenfulle, dels blev både saven og delene flittigt dyppet i vand undervejs
Billede

Der er jo skrevet lidt om støvets uheldige virkninger så derfor disse forholdsregler.

Vi spoler filmen hastigt frem, og her er det foreløbige resultat af anstregelserne - nåh nej, af fornøjelserne;
Billede

Hjulene og halestellet er jo også i resin, og halebenet er simuleret fint pakket ind for at undgå støv og slitage på oleobenet.
Billede

Jeg må med skam tilstå at jeg fik den færdig d 24/8 da det var en gave til kærestens fødelsdag. Hun gav mig en H&S Infinity til min fødselsdag sidste år, så nu må hun finde sig i at få en ny 109'er hvert år. (tro det eller ej - hun er faktisk begejstret for dem!)

Der kommer lige en post mere om ikke så længe med lidt flere detaljer, inden det færdige resultat bliver præsenteret her på Forummet - der skal da være lidt liv herinde, ikke?
Erik Gjørup
Hald

Brugeravatar
Erik Gjørup
Letter øvet
Indlæg: 184
Tilmeldt: 03 sep 2019 14:25
Geografisk sted: Hald
Kontakt:

Re: Werner Mölders' Bf 109 F-1, 1/48

Indlæg af Erik Gjørup » 06 sep 2020 11:31

Detaljer

Lige et par detaljer af modellen.

Pitotrøret er fra Master i Polen - de laver nogle ret fine pitotrør og maskingeværløb m.v.
Billede


Der blev jo lavet et par hydrauliske aktuatorer til understellet, og de kan fint ses udefra, så helt spildt var arbejdet da ikke.
Billede


Understelsdørene fra sættet blev gjort en hel del tyndere - der kan selvfølgelig købes diverse resin og fotoætsdøre hvis man vil, men jeg syntes nu at det er lykkedes ret godt bare at gøre delene tyndere.
Billede


Resinudstødningerne har ret fine detaljer, blandt andet svejsesømme. Derudover er de tilpas udhulede, så det ser lidt bedre ud.
Billede


Og hjulene var jo også resin-dele der fulgte med i æsken. Jeg mistede selvfølgelig det ene nav til tæppemonsteret, men en plastic-fælg blev taget i brug og tilpasset så den kunne monteres i resin fælgen.
Billede


Og dermed er jeg i mål - lidt billeder af det færdige resultat følger senere
Erik Gjørup
Hald

Brugeravatar
Flemming Hansen
Site Admin
Indlæg: 290
Tilmeldt: 25 feb 2017 07:56
Geografisk sted: Værløse
Kontakt:

Re: Werner Mölders' Bf 109 F-1, 1/48

Indlæg af Flemming Hansen » 08 sep 2020 21:44

Hej Erik

Jeg kan ikke se billederne i dit sidste indlæg.

mvh

Flemming

Brugeravatar
Erik Gjørup
Letter øvet
Indlæg: 184
Tilmeldt: 03 sep 2019 14:25
Geografisk sted: Hald
Kontakt:

Re: Werner Mölders' Bf 109 F-1, 1/48

Indlæg af Erik Gjørup » 09 sep 2020 09:45

Mystisk.

De kommer fint frem både på min egen og på min job-PC uden jeg er logget ind. (og også når jeg er logget ind) - er der mon andre der har problemer med at se billederne?
Erik Gjørup
Hald

Brugeravatar
Flemming Hansen
Site Admin
Indlæg: 290
Tilmeldt: 25 feb 2017 07:56
Geografisk sted: Værløse
Kontakt:

Re: Werner Mölders' Bf 109 F-1, 1/48

Indlæg af Flemming Hansen » 09 sep 2020 09:51

øhhh - nu kan jeg godt se dem...???

mvh

Flemming

Brugeravatar
Erik Gjørup
Letter øvet
Indlæg: 184
Tilmeldt: 03 sep 2019 14:25
Geografisk sted: Hald
Kontakt:

Re: Werner Mölders' Bf 109 F-1, 1/48

Indlæg af Erik Gjørup » 09 sep 2020 10:13

Måske det er julenissen der er tidligt på spil?

Eller fordi jeg har linket fra iModeler som måske har været nede da du kikkede?

Men tak for heads-up på denne!
Erik Gjørup
Hald

Brugeravatar
Erik Gjørup
Letter øvet
Indlæg: 184
Tilmeldt: 03 sep 2019 14:25
Geografisk sted: Hald
Kontakt:

Re: Werner Mölders' Bf 109 F-1, 1/48

Indlæg af Erik Gjørup » 09 jul 2021 07:48

Færdig

Beklager jeg glemte helt at få postet billeder af denne her i WIP. Men den blev rent faktisk færdig, så her er den

Billede

Billede

Billede

Det ku da i grunden være meget værre. Kæresten var såmænd ganske tilfreds med resultatet, så det er da ikke helt ringe endda.
Erik Gjørup
Hald

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster