Oj - jeg snublede.
Det ser stadig fint ud.
Aichi M6A1-K Nanzan (Tamiya 1/48 Seiran ombygning)
-
- Letter øvet
- Kontakt:
Re: Aichi M6A1-K Nanzan (Tamiya 1/48 Seiran ombygning)
Allways look at the bright side of life
- Erik Gjørup
- Letter øvet
- Geografisk sted: Hald
- Kontakt:
Lad der blive lys
- altså navigationslys.
Jeg fik lavet en halehjulsfairing og dækket hullet til bombeophænget.

de alt for korte "ben" er kun til at holde den fri af "mudder" indtil de rigtigt ben kommer på.
Nå, men det var navigationslys vi kom fra. "Snit a little" i vingen og tilpas et stykke klar "sprue"

trip-trap-lys. Først blev spruen varmet op og gjort lidt fladere. Så en tilpasning og sekundlim, afsavning, slibning med fil, og til slut sandingsticks i stadig finere kvalivare inden der blev afsluttet med polerpind. Den skal lige have en tur eller tre mere, men eftersom japanerne benyttede farvet glas så er der ikke grund til total klarhed!
Så nu er den et skridt længere - der var lige lidt udfordringer med gammel maling og slidt nål i malesprøjten, men nu spiller det igen med ny maling og nye dyser m.v.
Nu er denne tråd helt opdateret, så hvornår næste skridt tages ved jeg ikke - ting tar tid, og med jævndøgn skriger haven på opmærksomhed. . . .
- altså navigationslys.
Jeg fik lavet en halehjulsfairing og dækket hullet til bombeophænget.

de alt for korte "ben" er kun til at holde den fri af "mudder" indtil de rigtigt ben kommer på.
Nå, men det var navigationslys vi kom fra. "Snit a little" i vingen og tilpas et stykke klar "sprue"

trip-trap-lys. Først blev spruen varmet op og gjort lidt fladere. Så en tilpasning og sekundlim, afsavning, slibning med fil, og til slut sandingsticks i stadig finere kvalivare inden der blev afsluttet med polerpind. Den skal lige have en tur eller tre mere, men eftersom japanerne benyttede farvet glas så er der ikke grund til total klarhed!
Så nu er den et skridt længere - der var lige lidt udfordringer med gammel maling og slidt nål i malesprøjten, men nu spiller det igen med ny maling og nye dyser m.v.
Nu er denne tråd helt opdateret, så hvornår næste skridt tages ved jeg ikke - ting tar tid, og med jævndøgn skriger haven på opmærksomhed. . . .
Erik Gjørup
Hald
Hald
- Erik Gjørup
- Letter øvet
- Kontakt:
På egne ben
Metalunderstellet monteret

Dekaler på

Numre fra en Rufe!

Og så fik jeg en hjælpende hånd til detail-malingen!

Så mangler der vist kun det sidste?
Metalunderstellet monteret

Dekaler på

Numre fra en Rufe!

Og så fik jeg en hjælpende hånd til detail-malingen!

Så mangler der vist kun det sidste?
Erik Gjørup
Hald
Hald
- Erik Gjørup
- Letter øvet
- Kontakt:
Af med maskerne
Så blev det tid til at komme af med maskerne
Med hjul malet og dekaler på og en gang lak endte den med at se sådan ud:

Lige et ord i dit øre; når du benytter en cocktail pind til at afdække åbninger til antenner i canopy'et med, så lad være med at benytte en du har brugt til at røre i gul maling!

Nå, et par lette knips senere er de fleste faldet ned i modellen og det hele ser ret tilforladeligt ud.
Så mangler der bare det sidste
Så blev det tid til at komme af med maskerne
Med hjul malet og dekaler på og en gang lak endte den med at se sådan ud:

Lige et ord i dit øre; når du benytter en cocktail pind til at afdække åbninger til antenner i canopy'et med, så lad være med at benytte en du har brugt til at røre i gul maling!

Nå, et par lette knips senere er de fleste faldet ned i modellen og det hele ser ret tilforladeligt ud.
Så mangler der bare det sidste
Erik Gjørup
Hald
Hald
- Erik Gjørup
- Letter øvet
- Kontakt:
Næsten der
Der kom lys på, og lidt detaljer
Jeg har helt forsømt at berette om de små skridt! - nå, men der kom lidt mere maling og småting på maskinen

Positionslysene er nogle resin detaljer, og de virker da nogenlunde?

Nu har den stået og tørret i et år eller 1½, så mon ikke den er ved at være klar til de allersidste detaljer?
Ak ja, tiden iler...
Der kom lys på, og lidt detaljer
Jeg har helt forsømt at berette om de små skridt! - nå, men der kom lidt mere maling og småting på maskinen

Positionslysene er nogle resin detaljer, og de virker da nogenlunde?

Nu har den stået og tørret i et år eller 1½, så mon ikke den er ved at være klar til de allersidste detaljer?
Ak ja, tiden iler...
Erik Gjørup
Hald
Hald