Selskabet havde to styk F.13 (T-DBOT og T-DKOV) i et bemalingsskema, der var meget tæt på standarden for langt de fleste F.13 fra Junkers. .
Junkers F.13 kan nok placeres i gruppen af de grimmeste fly der har eksisteret, men der er nu noget fascinerende over den alligevel - og når den nu havde dansk tilknytning, så måtte jeg jo have den
Sættet er udgivet i flere forskellige varianter, blandt andet også med pontoner. ABA havde mindst et par F.13´er med pontoner S-AUAA og S-AWAA) og da de i en periode fløj mellem Malmø og Kastrup med disse, er det jo oplagt også at bygge et svensk eksemplar.
Jeg have længe grublet over hvordan i alverden jeg skulle lave registreringsbogstaverne på modellen og havde en ide om at jeg måske kunne lave en malemaske, men det blev ikke til så meget, så da Ruben/LN Decals udgave decals til de to maskiner kunne jeg endelig komme i gang. Revells sæt er af ganske god kvalitet og kan bestemt anbefales, det er et ret letbygget sæt, men har en lille skavank, da krængrorene ikke har den rette form, men der findes heldigvis et ombygningssæt med nye krængror som jeg fik hjem fra Haldværk. Disse krængror viste sig desværre heller ikke at have den korrekte form, men kunne heldigvis slibes til, så de blev tilnærmelsesvis korrekte.
Sættets krængror skåret af: Master X modifikationssæt: Tilretning af de nye krængror: Hoveddelene klar til montering: Så langt nåede jeg i dag: mvh
Michael