PYRO western figurer 1:8

Vis din seneste kreation her. Alle typer.
Show your finished models here. All types
Besvar
Torben Klein
Letter øvet
Indlæg: 351
Tilmeldt: 01 mar 2017 18:23
Kontakt:

PYRO western figurer 1:8

Indlæg af Torben Klein » 15 nov 2017 12:35

Det er ikke bare et "galleri", det er også historien om "jagten på Den Hellige Gral".

Som dreng havde jeg 3 store figurer fra PYRO.
Herlige byggesæt inkl. vandfarver (som jeg dog ikke brugte.


Billede

Jeg havde fået fat i:

En cowboy
Billede

En indianerkriger
Billede

og en US marshall
Billede

De var fede. Våbene kunne tages fra modellen og revolverne sad løse i skederne. Så de var gode at lege med, selv om det lykkedes mig at knække buen til indianeren, så den skulle fremover behandles med lidt forsigtighed.
Jeg flyttede hjemmefra og PYRO westernfigurerne gik i glemmebogen.
Til min far og mor ryddede op på loftet i start 80'erne, og de 3 figurer dukkede op igen.
Nu fik de en tur i kaustisk soda. Spartlet samlingerne ud og ny bemaling, så de kunne tage plads i samlingen.
Men ak og ve.
Jeg vidste jo godt, at serien omfattede 6 figurer, så jeg manglede inidanerhøvdingen
Billede
sheriffen
Billede
og medicinmanden.
Billede

Det blev til 20 års annoncering i IPMS Nyt efter de manglende sæt.
Men - uanset opkøb til "konsortient", kom der aldrig PYRO figurer til veje. Danske modelbyggere har åbenbart ingen visioner ?
Det nærmeste, jeg kom, var en byttethandel med en amerikaner, der havde en medicinman, han ville bygge for en guiliotine. Det blev aldrig til noget.

Årerne gik, og så kom Internettet.
En dag på arbejdet var jeg inde på John Greens side. John solgte dengang udgåede sæt.
Og - jamen, tør man tro sine øjne, han havde alle de 3 sæt til salg. Til priser, jeg havde lovet mig selv, jeg ikke ville betale for byggesæt.
Men - jeg var vist inde og kikke 5 gange den formiddag og bestemte mig for, at jeg ville købe, når jeg kom hjem.
Hvorefter mit bedre jeg lige havde en samtale med mig: "når du kommer hjem, og et af sættene er væk, vil du så ærgre dig?"
Dybt i min sjæl måtte jeg indrømme, at det ville jeg. Så fluks lukkede jeg øjnene for de økonomiske omstændigheder og sendte en ordre.

Da de kom til huset, gav min daværende kæreste mig så et godt råd.
"Når du har jagtet dem så længe, så skal du bygge dem med det samme".
Det er et godt råd, så nu kan alle 6 PYRO figurer hygge sig på udstillingshylden.

Billede

Billede

Billede

Og jeg genbruger stadig rådet. Når der dukker nye stor-skala figurer op, så kommer de over bygge-bordet med det sammen.
Allways look at the bright side of life

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst