Messerschmitt Bf 109F-4, V-12 Ungarn, eduard 1/48

Vis din seneste kreation her. Alle typer.
Show your finished models here. All types
Besvar
Brugeravatar
Erik Gjørup
Letter øvet
Geografisk sted: Hald
Kontakt:

Messerschmitt Bf 109F-4, V-12 Ungarn, eduard 1/48

Indlæg af Erik Gjørup » 13 apr 2020 19:59

I Januar blev denne 109'er færdig

Det er som skrevet en F-4 bygget af et eduard sæt. Det er en af mange 109'ere i min samling, og flere er på vej. Man kan måske drømme om at bygge 109 af dem?

Der er lavet lidt småændringer, blandt andet er der tilføjet håndtag for halehjulslås, men som det ses er den ikke trukket an - halehjulet er monteret så det drejer en anelse.

Billede

Billede

Billede

Billede
Det lille røde håndtag blev spist af tæppemonstret så jeg lavede et nyt - ikke helt så småt som fotoæts versionen, men brugbart? Bemærk i øvrigt at pindens stilling svarer til udslagene på højde- og krængeror.

Og så er der lige den detalje med en porcelænsisoleret gennemføring af antennen - senere blev den lavet som et stykke plexiglas med et hul i, så der er lidt muligheder for superdetaljering på din 109G!
Billede

Billede

Billede
Det begyndte at regne under fotograferingen og jeg var lige hurtig nok til at række ud inden kæresten fik trykket på knappen.

Der er en fuld byggejournal ovre på iModeler, så jeg nøjes med det færdige resultat her. Eduard's 109'ere er jo en stor fornøjelse og byder på mange forskellige valgmuligheder, så jeg løber ikke tør for projekter foreløbigt, men om jeg lige når op på 109 styks vides ikke.

OPDATERING: nu har jeg fået læst vejledningen for billeder så der er lige lagt lidt flere ind
Erik Gjørup
Hald

Brugeravatar
Erik Gjørup
Letter øvet
Geografisk sted: Hald
Kontakt:

Re: Messerschmitt Bf 109F-4, V-12 Ungarn, eduard 1/48

Indlæg af Erik Gjørup » 16 apr 2020 15:49

OBS - denne er opdateret i dag med bedre billeder og lidt mere tekst
Erik Gjørup
Hald