Jugoslavisk Me 109 E-3a, Airfix 1/48

Vis din seneste kreation her. Alle typer.
Show your finished models here. All types
Besvar
Brugeravatar
Erik Gjørup
Letter øvet
Indlæg: 184
Tilmeldt: 03 sep 2019 14:25
Geografisk sted: Hald
Kontakt:

Jugoslavisk Me 109 E-3a, Airfix 1/48

Indlæg af Erik Gjørup » 16 apr 2020 15:34

Afslapning med en ud-af-æsken 109’er


I efteråret 2019 fik jeg bygget en af Airfix’ 109’ere i Jugoslavisk bemaling. Jeg har efterfølgende fået to bøger hjem fra Serbien som omhandler de 109’ere der fløj i Jugoslavien under og efter krigen – spændende læsning!

Tilbage til emnet . Jeg fik købt mig en Airfix 109’er mest fordi den gav mulighed for en exportmaskine. Tanken var et bygge i en fart for at få noget på hylden, og efter at have bygget adskillige eduard 109’ere må jeg sige at det ikke var helt det samme. Ikke at det var et dårligt sæt, bare et relativt billigt sæt.
Billede


Til en begyndelse havde jeg et resin-sæde fra SBS-model, og de kommer i to-styks pakninger. Det ene sæde havde mistet håndtaget, så det blev høstet til denne maskine. Jeg havde alligevel planlagt at bygge den med lukket hætte.
Billede

Der var behov for lidt spartelmasse her og der, til dels selvforskyldt!
Billede


Billede
Af hensyn til dekalerne fik den Xtra color blank RLM65 og 71. Og når jeg nu har brokket mig over sættet skal det have ros for dekalerne!


Disse billeder er taget med et lommekamera med makro-funktion, og bortset fra en stavefejl ved oxygenpåfyldningen (der skulle have stået VAZDUH. . ikke VARDUH)Billede

Billede

Havde jeg nu taget mig tid til byggeriet havde det jo været en fint fly – ikke mindst fordi de dekaler var rigtig gode.

Nå, men nu er det jo ikke et igangværende projekt, så her er et par billeder af det færdige resultat:
Billede.

Billede.


Udover sædet er der brugt eduard seler og quickboost udstødninger. Jeg kunne nu godt tænke mig at bygge en bedre udgave, så er der nogen der har de jugoslaviske mærker liggende i reservedelsæsken så bytter jeg gerne med noget andet.

HUSK – det ska bygges væk!
Erik Gjørup
Hald

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster