Bf109 G-5 "Wilde Sau", eduard 1/48

Vis din seneste kreation her. Alle typer.
Show your finished models here. All types
Besvar
Brugeravatar
Erik Gjørup
Letter øvet
Indlæg: 184
Tilmeldt: 03 sep 2019 14:25
Geografisk sted: Hald
Kontakt:

Bf109 G-5 "Wilde Sau", eduard 1/48

Indlæg af Erik Gjørup » 27 apr 2020 13:46

For et stykke tid siden blev endnu en 109'er færdig

Jeg tillader mig at lægge den op her trods det at det ikke er en af mine nyeste kreationer.

Billede

Historien er at jeg havde forelsket mig i en trykkabine 109'er med et fint bølget farveskema. Byggeriet blev startet tilbage i Oktober 2018, og dengang var mine evner en anelse ringere end nu. Jeg havde fået en Badger 150, og regnede med at jeg nok kunne styre den til sådan nogle bølger.

Undersiden skulle være sort, hjulene oppe og så skulle den monteres flyvende på en eller anden måde.

Billede

For at få hjulene op skulle der fjernes en del materiale, men det gik relativt nemt.

Oversiden fik lidt "pre-weathering" (første gang jeg prøvede det)

Billede

Billede

Lidt grunder, og her knækkede filmen. Uanset hvordan jeg bar mig ad så slog mine evner ikke til.


Plan B

Nå, men så kunne den da få en gang RLM76 over det hele - det skulle jeg da kunne finde ud af, og mærkerne til en maskine i den bemaling kunne jeg finde i diverse æsker. Efter maling og mærker skulle den jo op at flyve. Jeg endte med to længder Tamiya plasticstænger, bøjede dem over et stearinlys og tilpassede enderne så de kunne holde fast i ejector rørene under vingen.

Billede

Der blev også lavet nye navigationslys da eduards vinger bare er støbt helt ud.
Billede

Billede
Piloten er neglet fra en Tamiya E-7, og blev tilpasset med en hånd på styrepinden og den anden på gassen.

Billede

Billede

Og således endte rejsen for en af mine første 109 G modeller fra eduard. Siden er det blevet til lidt flere da de er ganske fornøjelige at bygge, og mulighederne for anderledes bemalinger er næsten uudtømmelige.
Erik Gjørup
Hald

Brugeravatar
Klaus Jakobsen
Letter øvet
Indlæg: 118
Tilmeldt: 28 feb 2017 08:41
Geografisk sted: Nakskov
Kontakt:

Re: Bf109 G-5 "Wilde Sau", eduard 1/48

Indlæg af Klaus Jakobsen » 27 apr 2020 14:56

Den er også fin :)
Hvad er det for en stander du har den stående på?
Med venlig hilsen
Klaus Krøyer Jakobsen

Nakskov

http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/

Brugeravatar
Erik Gjørup
Letter øvet
Indlæg: 184
Tilmeldt: 03 sep 2019 14:25
Geografisk sted: Hald
Kontakt:

Re: Bf109 G-5 "Wilde Sau", eduard 1/48

Indlæg af Erik Gjørup » 27 apr 2020 15:03

Det er noget hjemmegjort - to stænger klar pind en samling af de to pinde under vingen så de blir på plads, og så er det boret i en træklods (midlertidigt - der skal en pænere klods til senere - man kan jo ikke nå det hele på så kort tid :)
Erik Gjørup
Hald

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster