Færger

Forum for skibsbyggere
For all who wants to discuss ship modelling
Besvar
Brugeravatar
Flemming Hansen
Site Admin
Indlæg: 290
Tilmeldt: 25 feb 2017 07:56
Geografisk sted: Værløse
Kontakt:

Færger

Indlæg af Flemming Hansen » 16 jul 2017 16:34

Hej

Ja der er jo ikke så meget modelbygning -som sådan- på Ærø. Men et besøg på Marstal Marine Museum godtgør da i den grad at flaskeskibe er 'the shit' på Ærø. Der er sågar et separat flaskeskibsmusum i Ærøskøbing jeg dog ikke lige fandt tid til at besøge... Ældre medlemmer kan sikkert huske Jørgen Ryg der fortalte en joke om, at han havde hjulpet en sømand med at bygge et flaskeskib - han havde tømt flasken. Her er der også tømt en del flasker af den spirituøse slags! Men vinterne må også være lange på Ærø! ;-)

Men der var også andre fine modeller på museet i Marstal. Bla. rigtigt flotte modeller af typiske skonnerter, bulk carriers og hvad de nu måtte hedde de skibe der sejler i diverse rederier - små og store. Men også en imponerende model af Skoleskibet København, der forsvandt sporløst på en sejlads mod Australien i 1928. Dem tog jeg nu ikke billeder af - men jeg kan da krydre det første indlæg i skibsafdelingen med en fin model i gammel bemaling af M/F Marstal og nogle billeder af den aktuelle bemaling - samt en model af en tidligere færge der sejlede på Ærø. (Som søulke nu siger!)

Adgang kr. 60. Fin værdi for pengene og en god udstilling i fine lokaler, hvor pladsen er udnyttet maksimalt.

mvh

Flemming

Billede2017-07-11 11.34.14 by Flemming Hansen, on Flickr

Billede2017-07-11 11.36.04 by Flemming Hansen, on Flickr

BilledeSommerAeroe17_108 by Flemming Hansen, on Flickr

BilledeSommerAeroe17_104 by Flemming Hansen, on Flickr

Billede2017-07-11 11.34.54 by Flemming Hansen, on Flickr

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster