Hobbymesse den 4 og 5 november i Rødovre Hallen

Alt om konkurrencer og udstillinger / Everything about competitions and exhibitions
Brugeravatar
Dan seifert
Letter øvet
Geografisk sted: Grevinge
Kontakt:

Hobbymesse den 4 og 5 november i Rødovre Hallen

Indlæg af Dan seifert » 12 okt 2023 20:50

Hejsa IPMS-ere

Så er der igen mulighed for at bruge en weekend på din ynglingshobby nemlig at mødes og hyggebygge sammen med andre medlemmer af klubben.
Det foregår som sædvanligt i Rødovre Hallen fra kl 10-17 om lørdagen og fra kl 10-16 om søndagen den 4 og 5 november 2023.

Vi har som sædvanligt fået en stand hvor vi kan bygge og udstille fra.

Vi regner med at 10-12 personer kan være der, De fleste af jer, der plejer at deltage. har "næsten" en plads 8-) .
Jeg har fået mange forhåndstilmeldinger denne gang;
Kenneth Kerf
Peter Nellemann
Sonic
Casper Dahm
Per Tardum
Kai W (ikke byggende)
Thomas Lundgreen
Torben Klein
Mig selv (kun lørdag)

Sidder der nogle der rigtigt gerne vil deltage så skal de skynde sig, da der næsten er booket helt op., Det kræver at du tilmelder dig her.

Jeg har igen fået vores "faste plads" i hjørnet af hallen; men jeg håber at vi kan blive 10-12 der sidder og bygger.
Samt et par borde til Casper og Torben til deres udstillinger.

Husk at medbringe :
-Modeller til udstillingen.
-Modeller at bygge.
-Modelgrej til at bygge med, samt lys.
-Madpakke og drikke, der er mulighed af købe i cafeteriaet som vi jo er "nabo" til.
-Godt humør
Sidste frist for tilmelding er søndag den 22 oktober kl 21.00
Take care of your life - Get a hobby - build some plastic !
MVH
Dan Seifert
Formand IPMS Danmark

Brugeravatar
Michael Boll Jensen
Letter øvet
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Re: Hobbymesse den 4 og 5 november i Rødovre Hallen

Indlæg af Michael Boll Jensen » 12 okt 2023 23:25

Jeg vil meget gerne deltage begge dage!

mvh
Michael

TorbenMSørensen
Letter øvet
Kontakt:

Indlæg af TorbenMSørensen » 13 okt 2023 08:29

Jeg er med begge dage + frokost!

Mvh TorbenMSørensen

kenneth kerff
Rookie
Geografisk sted: Gelsted
Kontakt:

Indlæg af kenneth kerff » 13 okt 2023 08:50

Jeg deltager desværre kun om lørdagen.

Mvh Kenneth Kerff

Torben Klein
Letter øvet
Kontakt:

Indlæg af Torben Klein » 13 okt 2023 15:27

For en god ordens skyld.
Jeg er på.
Allways look at the bright side of life

Nicolai Plesberg
Letter øvet
Kontakt:

Indlæg af Nicolai Plesberg » 14 okt 2023 09:54

Hej

Jeg er naturligvis med begge dage.

Nicolai

Rabech
Letter øvet
Geografisk sted: Kastrup
Kontakt:

Indlæg af Rabech » 18 okt 2023 22:00

Jeg har tidligere idag skrevet at jeg ønskede at deltage i efterårets messe. Det jeg ikke skrev at tilmeldingen kom i trods da der alligevel ikke var udsigt til en plads. Forklaring følger:

Foreningens forperson kalder til hobbymesse og proklamerer at der er en 10-12 plader til dem der ønsker at deltage. DOG er der allerede når opslaget kommer op 9 pladser reserveret.
Sidst var der 7 pladser forhåndsreserveret.

Det er jo dejligt at der er så stor opbakning til arrangementet men jeg syntes ærligt talt at det tangere af en lukket fest som bliver mere og mere lukket.
Jeg syntes det er underligt at der overhoved laves et opslag om socialt samvær når 9 af 10-12 pladser allerede er taget.
Jeg mener at det er en uskik at pladser kan reserveres før der annonceres. Det signalerer at der er medlemmer som hare mere ret til at deltage end andre og i min optik gør det det tiltagende svært for nye medlemmer at “komme ind i varmen”.
Hvorfor lukkes der ikke bare op for tilmelding hvor alle på lige fod kan melde sig til i stedet for det her?

Jeg må sige at det for mig ikke fremmer lysten til at forsøge at lægge billet ind til en ellers hyggelig dag i ligesindedes nærvær.

Mvh Lars.

Torben Klein
Letter øvet
Kontakt:

Indlæg af Torben Klein » 22 okt 2023 06:30

Der er jo valide synspunkter, Lars fremsætter her,
Formhvad der vores politik og strategi mht Hobbymessen ?
Der er ærgerligt, hvis ‘vi sejrer ad helvede til’ og en succes bliver en hemsko.

Man kunne måske vende den om - gå til Lars i god tid og få mere plads til rådighed.

Lade søndags byggemøder hos ZZ Games vore den sociale lim, hvor vi kan samles ( i stedet for hobbymessen)

Lade Hobbymessen være en ‘lukket fest’ som skal være er udstillingsvindue mht modelbygning - dvs færdige modeller. Og ikke et socialt arra gement for alle ?
Allways look at the bright side of life

casper dahm
Letter øvet
Kontakt:

Indlæg af casper dahm » 22 okt 2023 09:00

Inden jeg går yderligere ind i emnet, vil jeg gerne bede Hr. Rabech om at forklare sit sure opstød, når jeg går tilbage i historikken kan jeg se at han stort set har deltaget i hver Hobbymesse, der har været, så umiddelbart kan jeg ikke se noget problem.
Ydermere finder jeg det aldeles kritisabelt at Hr. Rabech siden november 2017 på intet tidspunkt har fundet det, som et problem og egentlig må han forklare sig om hvorfor han på diverse medlemsmøder/generalforsamlinger ikke har givet udtryk for det der.
Og nej der skal ikke spørges om mere plads end det var har fået stillet til rådighed, Lars skal ikke stille "lokaler" til rådighed for foreningen til "hyggebyg"
Hobbymessen for os er en mulighed for at udstille vores modeller og samtidig ved at være til stede at demonstrere modelbygning.
Og så en sidste ting, kunne vi ikke lade de der krænkelsesparate udtalelser blive hjemme, Dan Seifert er formand for foreningen.
I øvrigt Hr. Rabech, så er der aldrig nogen, hverken nye eller gamle medlemmer, som har henvendt sig forgæves om at deltage.
Casper

Rabech
Letter øvet
Geografisk sted: Kastrup
Kontakt:

Indlæg af Rabech » 22 okt 2023 10:02

Hejsa.
Tak for det gode indspark Torben. Dine refleksioner er gode og der skal måske helt overordnet tages stilling til foreningens politik.
Hvorvidt der skal søges om flere pladser skal jeg ikke kunne sige om det er vejen frem men min pointe er blot lad nu alle have lige tilgang til tilmeldingen.

Kære Casper.
Jeg er dybt forundret over din perfide reaktion på at jeg ytrer mig i fælles forum om min holding til hobbymessen besætning.
Ud over at du titulerer mig Hr. Rabech som virkelig sætter scenen så skyder du på mig med modargumenter som ikke har noget relevans i forhold til min kritik. Om jeg tidligere har deltaget eller ej er da fuldstændig underordnet.

Jeg gider faktisk ikke forsvare mig over for dig Casper for magen pladder du skriver skal man da lede længe efter og det ændre ikke på at jeg kritiserer hvis jeg mener det er passende og hvis jeg mener der er substans i kritikken.
Din tilgang til dialog og meningsudveksling blandt ligesindede lader virkelig noget stå tilbage. Jeg er rystet! Ikke krænket men rystet!

Mvh. Lars.

Besvar