Hobbymesse den 4 og 5 november i Rødovre Hallen

Alt om konkurrencer og udstillinger / Everything about competitions and exhibitions
casper dahm
Letter øvet
Kontakt:

Re: Hobbymesse den 4 og 5 november i Rødovre Hallen

Indlæg af casper dahm » 22 okt 2023 10:21

Jamen så fik vi jo sat tingene på plads, men at kalde mit indlæg for perfidt... er nok at skyde over målet.
Casper

Torben Klein
Letter øvet
Kontakt:

Indlæg af Torben Klein » 22 okt 2023 10:32

Hvis der inviteres til messe, men 75% allerede er afsat på forhånd, så der det legitimt at spørge, om det er en åben eller lukket fest.
(og så lukker vi øjnene for, at 1 af pladserne afsættes til "et ikke-byggende medlem", som der ikke er megen showmanship over)
Det ER altså en valid indvending, Lars fremsætter. Nyankomne medlemmer har vanskeligt ved at komme med.

Vi må gerne se i øjnene, at Hobbymessen ER en blanding af Socialt *Tiltag i IPMS og Branding af Modelhobby.
Her tager Socialt Tiltag for nuværende mere plads op på standen end Branding af Modelhobby.
12 mennesker, der sidder og laver stort set det sammen, det er sjovt for os. Ikke spændende for besøgende.
Her kan man jo gå en tur på messen og se en enkelt modelbygger sidde ved 3 borde og vise modeller, med ham selv for bordenden. Her er der modeller at kikke på, ikke mennesker.

Hvis man målrettet fra foreningens side ville vise modelbygning, så kunne man sagtens nøjes med et par udvalgte medlemmer med stor modelportetølje og lade dem fylde de fleste af bordene. Så ville man vise modelbygning baseret på udstilling af modeller, suppleret med et par enkelte byggere.
Bedre branding af det visuelle i branding af modelbygning. Og stadig med modelbyggere til at snakke med.
Vi behøver ikke sidde 12 personer for at vise modelbygning. Vi kan sidde 12 personer, fordi det er hyggeligt for os som medlemmer.

Op til dette efterår, så var Hobbymessen vores mulighed for hygge-bygge komsammen.
Måske skulle vi derfor overveje, om det sociale aspekt med fordel kunne flyttes til Tåstrup, og så bruge Hobbymessen mere målrettet

Derfor ville det nok være en OK ide at overveje, hvad strategi og målsætning for Hobbymessen og Hygge-Byg skal være.
Overvejelser, som godt kunne høre hjemme på en generalforsamling.

Og til Casper.
Jeg er enig med Lars.
Det er en konfliktskabende sprogbrug, du har og dine argumenter farer hid og did og har ikke noget med emnet at gøre.

Men faktuelt (for det kan jeg godt lide).
Med mindre formanden har dig med til forhandlingerne med Lars, så kan du ikke vide, hvad foreningen kan bede ham om.
Med mindre formanden kommer og fortæller dig alt, hvad han går og laver, så kan du ikke vide, hvem der måtte komme forgæves til ham.
Hobbymessen for os er en mulighed for at udstille vores modeller og samtidig ved at være til stede at demonstrere modelbygning.
Her har du defineret foreningens strategi. Men vi behøver ikke alle være til stede for at demonstrere modebygning. Det er hyggeligt for dig, at der kommer så mange for at snakke civilfly. Men det er rart for dig (og det skal være dig vel undt), men det behøver ikke være foreningens strategi. Dine fly kunne stå der uden at du var til stede, og stadig spændende for de fleste besøgende at se.
Allways look at the bright side of life

TorbenMSørensen
Letter øvet
Kontakt:

Indlæg af TorbenMSørensen » 22 okt 2023 14:43

Så vidt jeg husker er denne hobbymesse den sidste med Lars ved roret. Og Michael Boll Jensen, som bor i Rødovre kommune, fortalte ved sidste hobbymesse at de sportsforeninger som holder til i Rødovrehallen havde klaget over at der var messer næsten hver weekend, så de ikke kunne bruge hallen. Derfor havde Rødovre kommune besluttet at der fremover kun må holdes 4 messer, eller deromkring, om året. Så det betyder at hobbymessen i det regi vi har været vant til er fortid. Hvis nogen har tænkt sig at løfte arven efter Lars, bliver det så nok ikke i Rødovrehallen, og hvis ingen tager bolden op må foreningen kigge på andre muligheder, f.eks. andre messer. Men det bliver selvfølgelig svært at finde noget andet hvor foreningen ikke skal betale noget for at være med, jeg har forstået på det at Lars har ladet os få det gratis? Så al diskussion om hvad og hvordan vi skal deltage på hobbymesse i fremtiden må vente til vi ser hvad fremtiden bringer, altså om vi overhovedet kommer på hobbymesse for fremtiden.

Mvh. TorbenMSørensen

Torben Klein
Letter øvet
Kontakt:

Indlæg af Torben Klein » 22 okt 2023 16:33

Ved sidste besøg hos Kystbanen fik jeg et kort med hjem.
Det giver mig 25 kr rabat ved køb af billet til ‘Hobbymesse i RødovreHallen, Rødovre Parkvej 425 på kommende datoer:
2023 - 4 & 5 november
2024 - 2 & 3 marts og 2 & 3 november
2025 - 1 & 2 marts og 1 & 2 november.

Så jeg gætter på, at Lars (eller en aftager) fortsætter lidt endnu.

Så IPMS må stadig godt overveje, hvad og hvordan vi vil bruge Hobbymessen.

TorbenMSørensen
Letter øvet
Kontakt:

Indlæg af TorbenMSørensen » 22 okt 2023 17:16

Det lyder da godt at hobbymessen fortsætter i 24 og 25. Men personligt synes jeg at den måde vi har kørt det på indtil nu har da fungeret meget godt. Og initiativet med hyggebyg hver sidste søndag i måneden er rigtig godt, men jeg synes at det lige så godt kunne være et supplement til hobbymessen, som at træde i stedet for. Men den snak burde vi tage på hobbymessen og hvis det skal være, på generalforsamlingen under eventuelt.

Mvh TorbenMSørensen

Brugeravatar
Michael Boll Jensen
Letter øvet
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlæg af Michael Boll Jensen » 22 okt 2023 22:19

Jeg må hellere skynde mig at fortælle, at jeg nu har hørt fra forretningen Nettog i Frederikssund, at Lars Weidich har tegnet kontrakt med kommunen om at bruge hallen til hobbymesser fem år ud i fremtiden. Jeg tænker, at med kommunens nuværende økonomiske situation, har man muligvis ændret synspunkt og åbner glædeligt for så mange indtægter som muligt (mit eget gæt).

Mht Lars Rabechs indlæg, vil jeg bare sige, at jeg synes at Lars nok har en valid pointe i sit synspunkt.

mvh
Michael

Brugeravatar
Michael Boll Jensen
Letter øvet
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlæg af Michael Boll Jensen » 23 okt 2023 16:14

Det kunne iøvrigt være rart om det blev offentliggjort hvem der kommer med og hvem der ikke bliver plads til 🙂

Mvh
Michael

Brugeravatar
Dan seifert
Letter øvet
Geografisk sted: Grevinge
Kontakt:

Indlæg af Dan seifert » 24 okt 2023 20:14

Revideret deltagere..
Holy Moly sikke en gang ballade....

Jeg har nu opgjort antal til om lørdagen hvor vi er flest...
Peter Nellemann
Kenneth Kerf
Sonic
Jens Hansen(Casper D)
Per Tardum (Frameldt)
Jes Thoudal (Tilmeldt i stedet)
Thomas Lundgren
Torben Klein
Torben Modin Sørensen
Michael Boll
Nicolai Plessberg
Lars Rahbech
Kai W (Ikke byggende)
Ego (Ikke byggende kun lørdag formiddag)

Søndag
Sonic
Jens Hansen(Casper D)
Jess Thoudal
Thomas Lundgren
Torben Klein
Torben Modin Sørensen
Michael Boll
Nicolai Plessberg
Kai W (Ikke byggende)

Jeg Håber at "nogen" af ovenstående vil komme forbi om fredagen og hjælpe med at stille op, der vil jeg selv være om eftermiddagen omkring kl 15.30. Jeg kommer forbi om søndagen og får pakket ned.
I håbet om at vi får en hyggelig weekend.
Take care of your life - Get a hobby - build some plastic !
MVH
Dan Seifert
Formand IPMS Danmark

TorbenMSørensen
Letter øvet
Kontakt:

Indlæg af TorbenMSørensen » 24 okt 2023 20:39

Ikke for at blive ved tærske langhelm på emnet, men derimod bare et forslag til fremtidige hobbymesser: At vi fortsætter i samme form som hidtil, bare med den forskel at ingen kan tilmelde sig på forhånd, med Formand Dan som mulig undtagelse, det er jo trods alt ham som arrangerer foretagenet. Man kunne jo sige at det bliver lagt ud på dette forum d. 1. februar og 1. oktober, og så er det bare først til mølle. Og så bliver det også annonceret på Facebook.

Jeg er helt enig i at Lars Rabech har en rigtig god pointe i at det ser forkert ud med så mange forhåndstilmeldinger. Der skrives at der er 10-12 pladser og så er de ni allerede optaget. Det er et forkert signal at udsende. Det vil være mere retfærdigt med først til mølle.

Og så håber jeg ligesom Dan at vi får en hyggelig weekend som vi plejer!

Mvh TorbenMSørensen

Torben Klein
Letter øvet
Kontakt:

Indlæg af Torben Klein » 24 okt 2023 22:20

Jeg kam godt komme forbi fredag eftermiddag

Besvar