Hej alle.
Så har postmanden lige været her med en pakke med RDAF C-47 dekaler i 1/72 og 1/144, trykket af BOA. 1/48 kommer i november. Ved interesse bare send en e-mail til rhusberg@online.no så svarer jeg med totalbeløbet, inkluderet dansk porto. Man kan også bestille fra net siden www.lndecals.dk, men da tillægges det porto på euro 4,00. Billeder kan ses på net siden.
1/72 kommer med masker til Airfix. Hvis man bygger Italeri sin model, så sig til, så får I masker til denne i stedet for. Begge masker kan tilkøbes for kr.25.- pr stk. Og kun via mail.
Følgende dekaler er nu klar for levering:
LN144-D04 RDAF C-47 part 1 kr. 90,-
LN144-D05 RDAF C-47 part 2 kr. 90,-
LN72-D19 RDAF C-47 part 1 kr. 140,-
LN72-D20 RDAF C-47 part 2 kr. 140,-
C-47 dekaler
C-47 dekaler
- Vedhæftede filer
-
- 72-D20.jpg (56.71 KiB) Vist 8822 gange
-
- 72-D19.jpg (60.72 KiB) Vist 8822 gange
- Michael Boll Jensen
- Letter øvet
- Geografisk sted: Rødovre
- Kontakt:
Re: C-47 dekaler
Dejligt at se det endelige resultat og rigtig fedt at hjælpe med research - det åbnede mine øjne for nogle variationer, som jeg ikke før havde været opmærksom på 
mvh
Michael
mvh
Michael
- Michael Boll Jensen
- Letter øvet
- Kontakt:
Der vil sikkert sidde nogen og tænke, at den øverste camouflage på D-20 arket ser underlig ud. Det kan jeg godt forstå, hvis man gør, men den er god nok!
Jeg har længe undret mig over at nogle af de ældste farvebilleder viste en underlig bleggrøn farve, som jeg troede skyldtes at de gamle farvebilleder havde mistet noget af "glansen", men under min research til mærkerne kom jeg til at se på Flyvevåbnets originale bemalingstegninger at den grønne oprindeligt havde været skifergrå(!). Så gav det pludselig mening, skifergrå må formentlig være noget af det samme som RAF Slate Grey - der jo reelt er en grågrøn farve. Hvad den nøjagtige farvenuance har været på Flyvevåbnets C-47, kan man kun gisne om, men ud fra farvebillederne tror jeg at vi har ramt farven nogenlunde rigtigt
- Jeg vil dog ikke afvise, at den muligvis var lidt mere grålig end vist på tegningen.
Sådan bliver man nogen gange pludselig klogere!
mvh
Michael
Jeg har længe undret mig over at nogle af de ældste farvebilleder viste en underlig bleggrøn farve, som jeg troede skyldtes at de gamle farvebilleder havde mistet noget af "glansen", men under min research til mærkerne kom jeg til at se på Flyvevåbnets originale bemalingstegninger at den grønne oprindeligt havde været skifergrå(!). Så gav det pludselig mening, skifergrå må formentlig være noget af det samme som RAF Slate Grey - der jo reelt er en grågrøn farve. Hvad den nøjagtige farvenuance har været på Flyvevåbnets C-47, kan man kun gisne om, men ud fra farvebillederne tror jeg at vi har ramt farven nogenlunde rigtigt
Sådan bliver man nogen gange pludselig klogere!
mvh
Michael
- Klaus Jakobsen
- Letter øvet
- Geografisk sted: Nakskov
- Kontakt:
Hvilke farvekoder kan man så bruge? Eller er det noget man selv mikser sig frem til?af Michael Boll Jensen » 16 nov 2023 21:02
Der vil sikkert sidde nogen og tænke, at den øverste camouflage på D-20 arket ser underlig ud. Det kan jeg godt forstå, hvis man gør, men den er god nok!
- Michael Boll Jensen
- Letter øvet
- Kontakt:
Ja det er jo så et meget godt spørgsmål! Min egen fortolkning er, at det må være noget i retning af RAF Slate Grey, men nok ikke helt det sammeKlaus Jakobsen skrev: ↑23 nov 2023 08:53Hvilke farvekoder kan man så bruge? Eller er det noget man selv mikser sig frem til?
Se billedet her, det viser meget godt hvordan farverne så ud:
- Vedhæftede filer
-
- C-47A 681 (05).jpg (75.5 KiB) Vist 8716 gange
- Klaus Jakobsen
- Letter øvet
- Geografisk sted: Nakskov
- Kontakt:
Tak for billedet

Så kunne BS Dark slate grey og Sky Grey fra Hataka måske bruges, det er ikke så langt fra farverne på billedet

Så kunne BS Dark slate grey og Sky Grey fra Hataka måske bruges, det er ikke så langt fra farverne på billedet
- Michael Boll Jensen
- Letter øvet
- Kontakt:
Måske ikke helt ved siden af 
Det er dog lidt svært at bedømme rigtigt - Hataka-farverne ser lidt mørkere ud på billedet, men det kunne da komme an på en prøve.
mvh
Michael
Det er dog lidt svært at bedømme rigtigt - Hataka-farverne ser lidt mørkere ud på billedet, men det kunne da komme an på en prøve.
mvh
Michael