Er "Danske modelbyggere" stendødt?

Her kan du diskutere andre emner, der ikke nødvendigvis vedrører modelbygning.
Here it is possible to discuss any subject not related to modelling.
Forumregler
Enhver form for personangreb eller andre tåbeligheder, vil der blive slået hårdt ned på. Indlæg slettes uden varsel. Bruger kan komme under observation.
Any kind of personal attacks or other hostile behaviour are frowned upon. Subjects will be deleted without warning. User can be placed on the observation list,
Besvar
Steen Birketoft
Kontakt:

Er "Danske modelbyggere" stendødt?

Indlæg af Steen Birketoft » 24 jul 2024 09:36

Som det nok er en del bekendt, så lukkede forummet "Danske modelbyggere" pludseligt og uden varsel ned. :(
Personligt er jeg virkelig meget ærgerlig og ked af, at dette er sket. Dels var det for mig både lærerigt og interessant at kunne følge med i de spændende indlæg om div. byggeprojekter, som blev præsenteret på forummet. Og dels brugte jeg det selv som en slags "logbog" over mine byggerier. Dette forstået sådan, at når jeg eksperimenterede med nye teknikker og/eller materialer (f.eks. Epoxy-"vand"), så beskrev jeg processen i hovedtræk. Dette, så jeg altid kunne vende tilbage for at læse hvordan jeg gjorde hvad - og måske også til gavn og glæde for andre modelbyggere. Endelig - og bestemt ikke mindst - så har jeg mødt rigtigt mange dygtige og venlige modelbyggere, langt dygtigere end jeg, der beredvilligt har videregivet deres viden og erfaring, og altid var klar til at besvare de spørgsmål jeg kunne finde på at stille.
Nå - hvor vil jeg hen med alt dette? Jo, jeg vil egentlig blot høre, om nogen er vidende om hvorvidt der arbejdes på at "genåbne" forummet - for jeg savner det i DEN grad, og jeg nægter at tro, at jeg er den eneste?
Skulle nogen læse ovenstående og have viden om hvad der evt. sker i forhold til dette, er de velkomne til at maile mig på birketofts@gmail.com

Med venlig hilsen
Steen Birketoft

Brugeravatar
Lars Seifert-Thorsen
Letter øvet
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Er "Danske modelbyggere" stendødt?

Indlæg af Lars Seifert-Thorsen » 24 jul 2024 13:36

Hej Steen

Mig bekendt flyttede det over på Facebook: https://www.facebook.com/groups/29290489830

Med de fordele og ulemper der er ved FB frem for et forum.
Mvh
Lars le Redak

Brugeravatar
Michael Boll Jensen
Letter øvet
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlæg af Michael Boll Jensen » 25 jul 2024 11:27

Så vidt jeg ved var det noget med at forum gik ned, vistnok en opdatering der gik galt eller noget i den retning. Webmaster kunne vist ikke få det op at køre uden et stort arbejde og tog så beslutning om at lukke det ned.

mvh
Michael

Brugeravatar
Flemming Hansen
Site Admin
Geografisk sted: Værløse
Kontakt:

Indlæg af Flemming Hansen » 26 jul 2024 07:54

Michael Boll Jensen skrev:
25 jul 2024 11:27
Så vidt jeg ved var det noget med at forum gik ned, vistnok en opdatering der gik galt eller noget i den retning. Webmaster kunne vist ikke få det op at køre uden et stort arbejde og tog så beslutning om at lukke det ned.

mvh
Michael
Man kan læse om det i denne tråd på Danske Modelbyggeres Facebook.

https://www.facebook.com/groups/2929048 ... h/?q=forum

mvh

Flemming

Brugeravatar
Michael Boll Jensen
Letter øvet
Kontakt:

Indlæg af Michael Boll Jensen » 26 jul 2024 21:29

Flemming Hansen skrev:
26 jul 2024 07:54
Man kan læse om det i denne tråd på Danske Modelbyggeres Facebook.

https://www.facebook.com/groups/2929048 ... h/?q=forum
Det handler da vist om noget andet, nemlig at visse browsere/PC´er opfatter siden som inficeret med noget malware. Om det er dette, der har fået Jens til at kaste håndklædet i ringen fremgår jo ikke, men det kan godt være at det netop var dette problem, der var årsagen?

mvh
Michael

Brugeravatar
Erik Gjørup
Letter øvet
Geografisk sted: Hald
Kontakt:

Indlæg af Erik Gjørup » 06 nov 2024 17:51

Det giver jo alt i alt anledning til at benytte IPMS' forum en hel del mere! FB kommer jeg desværre ikke på, så jeg håber der kommer flere spændende indlæg her på siden fremover.

MVH

Erik
Erik Gjørup
Hald

Brugeravatar
Michael Boll Jensen
Letter øvet
Kontakt:

Indlæg af Michael Boll Jensen » 07 nov 2024 09:56

Erik Gjørup skrev:
06 nov 2024 17:51
Det giver jo alt i alt anledning til at benytte IPMS' forum en hel del mere!
Enig! Der har jo desværre ikke været så meget trafik her på forum i et stykke tid, men det ville være dejligt, hvis der kom lidt mere :)

mvh
Michael

Brugeravatar
Klaus Jakobsen
Letter øvet
Geografisk sted: Nakskov
Kontakt:

Indlæg af Klaus Jakobsen » 10 nov 2024 08:30

Ja, dmb er savnet, det er bare nemmere at finde et opslag på et forum i forhold til Facebook. Jeg har selv været meget fraværende herinde, men håber da, at finde tiden til at bygge igen i løbet af den kommende tid (det der arbejde tager alt for meget af ens tid :mrgreen: )
Med venlig hilsen
Klaus Krøyer Jakobsen

Nakskov

http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/

Besvar