Stoppel mærker - nu til salg igen

Post alle dine informationer om danske fly her
Besvar
Brugeravatar
Flemming Hansen
Site Admin
Indlæg: 290
Tilmeldt: 25 feb 2017 07:56
Geografisk sted: Værløse
Kontakt:

Stoppel mærker - nu til salg igen

Indlæg af Flemming Hansen » 31 jul 2021 14:27

Hej

Erik Gjørup fra Haldværk har fået en lang rækker Stoppel decals i sin webshop.

https://av8.dk/haldvaerk.html

mvh

Flemming

Brugeravatar
Michael Boll Jensen
Letter øvet
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28 feb 2017 13:11
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Re: Stoppel mærker - nu til salg igen

Indlæg af Michael Boll Jensen » 03 sep 2021 10:54

Er det mon muligt at fremskaffe en komplet liste over Jacob Stoppels udgivelser? Det er jo langt fra alle hans decals, der fremgår af stoppel-decals.dk

Jeg ved at der var lager af en del af de ældre udgivelser foruden nogle lidt nyere, men det er jo ikke til at finde ud af hvad man mangler, når der ikke nogen steder findes en bare tilnærmelsesvis komplet liste. Hans oprindelige hjemmeside havde jo (så vidt jeg husker) en komplet liste, men den side blev jo lukket ned for nogle få år siden. Kan man være så heldig, at en eller anden fremsynet person har downloadet den gamle liste?

mvh
Michael

Brugeravatar
Flemming Hansen
Site Admin
Indlæg: 290
Tilmeldt: 25 feb 2017 07:56
Geografisk sted: Værløse
Kontakt:

Re: Stoppel mærker - nu til salg igen

Indlæg af Flemming Hansen » 03 sep 2021 11:09

Hmmm

Jeg tror ikke rigtigt det er muligt uden at angive en eller anden form vor klassificering. Når vi ser bort fra Stoppel ark med kokarder og tal og den slags, så startede de enkelte flysæt med kun kokarder, flag og tal/bogstaver. Det var jo først langt senere at det begyndte at blive rigtigt interessant med tegn og gerninger, eskadrilleskjolde etc. Der er også flere der er 'revideret' da kokarder og eller tal/bogstaver ikke passede i skalaen etc. Så en endelig liste uden Stoppel selv involveret bliver nok svært?

mvh

Flemming

Brugeravatar
Michael Boll Jensen
Letter øvet
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28 feb 2017 13:11
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Re: Stoppel mærker - nu til salg igen

Indlæg af Michael Boll Jensen » 03 sep 2021 20:08

Selvom mange af decal-sættene blev opdateret gennem tiden, betyder det ikke så meget for mig at vide om de er opdaterede eller ej. Det der for mig er væsentligt er især at få de rigtige påskrifter, mest de tal- og bogstavkoder, der i en del tilfælde var ret unikke for de enkelte flytyper. Hvis der også er yderligere detaljer med, er det selvfølgelig fint.

Jeg vil for eksempel frygtelig gerne have numrene til Fokker C.I, men jeg ved ikke om de nogensinde er blevet lavet. Christian Nøddebo, der nu er begyndt at sælge decals fra restlageret er vældig hjælpsom med at kigge efter, men han har ikke den helt store indsigt i hvad der er hvad, så bare at begynde at fyre spørgsmål af om den ene type efter den anden, er nok ikke helt vejen frem. Det ville lette det meget, hvis jeg på forhånd vidste hvad der er lavet og hvad der ikke er.

mvh
Michael

Brugeravatar
Michael Boll Jensen
Letter øvet
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28 feb 2017 13:11
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Re: Stoppel mærker - nu til salg igen

Indlæg af Michael Boll Jensen » 03 sep 2021 20:36

Nu er Christian Nøddebo sandelig kommet mig i forkøbet! Der er nu blevet lagt flere ting på hjemmesiden, som ikke har været der før, med lovning om at der kommer mere :)

Der er nogle småfejl, men det er ikke noget en flynørd ikke selv kan gennemskue ;)

mvh
Michael

Brugeravatar
Flemming Hansen
Site Admin
Indlæg: 290
Tilmeldt: 25 feb 2017 07:56
Geografisk sted: Værløse
Kontakt:

Re: Stoppel mærker - nu til salg igen

Indlæg af Flemming Hansen » 04 sep 2021 06:46

Hej Michael

Du hentyder vel til www.Stoppel-decals.dk ikke?

Hvis man kigger efter er der en hjemmeside nævnt der hedder hobbyplastik.dk hvor webshoppen er under opbygning. Der er måske tale om Jakobs lager der ender der?

mvh

Flemming

Brugeravatar
Michael Boll Jensen
Letter øvet
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28 feb 2017 13:11
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Re: Stoppel mærker - nu til salg igen

Indlæg af Michael Boll Jensen » 04 sep 2021 22:10

Jo, jeg fik ikke nævnt at det var stoppel-decals.dk, beklager

mvh
Michael

Brugeravatar
Erik Gjørup
Letter øvet
Indlæg: 184
Tilmeldt: 03 sep 2019 14:25
Geografisk sted: Hald
Kontakt:

Re: Stoppel mærker - nu til salg igen

Indlæg af Erik Gjørup » 14 sep 2021 09:42

ja, der er kommet mange rare sager på hjemmesiden, og han er i gang med en liste over tidlige sæt og arbejder sig stille og roligt igennem de mange mapper. Jeg har haft stort held med at spørge om der mon er sådant eller sådant, og så kikker han og svarer ja eller nej.

Der kommer selvfølgelig også løbende "nye" ark på HaldVærk efterhånden som jeg får bestilt de genfundne ark - der kommer en opdatering i butikken hen over weekenden.
Erik Gjørup
Hald

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst