Sea Otter - 1:72 - Azur

Vis din seneste kreation her. Alle typer.
Show your finished models here. All types
Torben Klein
Letter øvet
Indlæg: 351
Tilmeldt: 01 mar 2017 18:23
Kontakt:

Sea Otter - 1:72 - Azur

Indlæg af Torben Klein » 19 jul 2017 09:02

Den oplevede jeg ikke som en dejlig byggeoplevelse og sættet har ofte stået i stampe, for jeg orkede den egentlig ikke.
Det var en lidt skidt pasform og dårligt defineret pasform på vingerne.
Havde den ikke skullet være med i "My Danish Collection", så var den blevet smidt ud halv-bygget for længe siden.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Allways look at the bright side of life

Brugeravatar
Michael Boll Jensen
Letter øvet
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28 feb 2017 13:11
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Re: Sea Otter - 1:72 - Azur

Indlæg af Michael Boll Jensen » 19 jul 2017 21:45

Fedt at se den bygget, men en skam at den ikke er bedre. Forhåbentlig er det trods alt bedre end det gamle sæt fra Airmodel? Det sæt opgav jeg at bygge færdigt.

Jeg hjalp Azur med dokumentation til den danske udgave, inklusiv hvilke maskiner, der havde hvilke luftindsugninger mm. på motoren (de var ikke ens allesammen!). Desværre har de ikke nævnt noget om de detaljer i byggevejledningen, selvom alle dele er i sættet!?? Det er også lykkedes dem at få lavet de danske nationalitetsmærker forkert (den røde ring er lidt for smal) - det er åbenbart noget, der er meget svært at få rigtigt for de fleste udenlandske fabrikanter, hvilket jeg ikke forstår, især ikke, når man leverer det rigtige forlæg til dem. Heldigvis er Stoppel som sædvanlig på banen med de korrekte mærker.

mvh
Michael

Henning Toldbod
Rookie
Indlæg: 16
Tilmeldt: 08 mar 2017 11:54
Kontakt:

Re: Sea Otter - 1:72 - Azur

Indlæg af Henning Toldbod » 19 jul 2017 23:15

Resultatet er da blevet helt fint.

Torben Klein
Letter øvet
Indlæg: 351
Tilmeldt: 01 mar 2017 18:23
Kontakt:

Re: Sea Otter - 1:72 - Azur

Indlæg af Torben Klein » 20 jul 2017 10:05

Well Michael
Du har ikke arbejdet forgæves.
Din artikel fra IPMS Nyt var med på byggebordet og jeg endte med at kikke på IPMS tegningerne og bare bygge ud fra dem, for byggevejledningen gjorde mig ikke altid klogere.
Så i hvert fald een modelbygger er blevet glad for artiklen (som iøvrigt bør være pligtlæsning, hvis man giver sig i kast med en Sea Otter).

Jeg kan se, at jeg havde indkøbt en Walrus for at lave en konvertering, så ud fra det udgangspunkt, så er Azur nok nemmere at gå til.
Allways look at the bright side of life

Brugeravatar
Michael Boll Jensen
Letter øvet
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28 feb 2017 13:11
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Re: Sea Otter - 1:72 - Azur

Indlæg af Michael Boll Jensen » 20 jul 2017 22:05

Det glæder mig at du fik brug for mine gamle tegninger, det var faktisk også dem + lidt ekstra info og billeder jeg sendte til Azur!

Desværre fik jeg vist formuleret mig på en måde, der kan misforstås i mit indlæg ovenfor:
Michael Boll Jensen skrev:
19 jul 2017 21:45
.... en skam at den ikke er bedre.
Det var altså ikke dit resultat jeg mente! Det var byggesættets kvalitet, der var i mine tanker - jeg synes faktisk at du har fået en rigtig fin model ud af det, trods strabadserne. Jeg håber ikke at det blev forstået på den anden måde!

mvh
Michael

Ove Høeg Christensen
Letter øvet
Indlæg: 58
Tilmeldt: 28 feb 2017 06:16
Kontakt:

Re: Sea Otter - 1:72 - Azur

Indlæg af Ove Høeg Christensen » 21 jul 2017 08:50

Flot model af en flyver med et noget gumpetungt udseende. Farverne ser helt rigtige ud. Kan du huske hvilke..?
M.v.h.
Ove

Torben Klein
Letter øvet
Indlæg: 351
Tilmeldt: 01 mar 2017 18:23
Kontakt:

Re: Sea Otter - 1:72 - Azur

Indlæg af Torben Klein » 21 jul 2017 09:38

Desværre fik jeg vist formuleret mig på en måde, der kan misforstås
Rolig Michael, efter et par gennemlæsninger nåede jeg også frem til, at det nok var sættet generelt, du mente. ;)

Farver.
Standard "Torben Klein farver".
Humbrol mørkegrøn 30
Humbrol mørkegrå 27
Humbrol Duck Egg Green 23
Det er der forskræmmende lidt hokus pokus og research over :oops:
Allways look at the bright side of life

Brugeravatar
Dan seifert
Letter øvet
Indlæg: 99
Tilmeldt: 26 feb 2017 20:12
Geografisk sted: Grevinge
Kontakt:

Re: Sea Otter - 1:72 - Azur

Indlæg af Dan seifert » 21 jul 2017 10:04

Super fin model Torben, der er også gået oprydning i "shelf quens" det var noget vi andre kunne lære noget af !
Take care of your life - Get a hobby - build some plastic !
MVH
Dan Seifert
Formand IPMS Danmark

Nicolai Plesberg
Letter øvet
Indlæg: 31
Tilmeldt: 28 feb 2017 10:39
Kontakt:

Re: Sea Otter - 1:72 - Azur

Indlæg af Nicolai Plesberg » 24 jul 2017 11:33

Hvis jeg også må give mit besyv med:

det er da en fremragende model du der har begået Torben det kan vist ikke blive meget bedre. Dog mangler du nummeret, men du har måske ikke besluttet dig til, hvilken en af dem det skal være?

Angående kokardernes dimensioner / proportioner: så vidt jeg kan se på de, indrømmet ikke særlige tydelige billeder, der er i artiklen i IPMS nyt nr 77, men ingen, hverken sættets mærker eller Stoppel's mærker ser ud til at matche billederne i førnævnte artikel fuldstændigt. Efter min bedste overbevisning er sættets mærkers hvide felt lidt for stort, mens Stoppel's hvide felter ser ud til at være lidt for små, når man ser på vingekokarden på JM 833 (802). Det kan være optisk bedrag, men det kan selvfølgelig også være at der på en eller anden måde er manipuleret med billederne for jeg kan som sagt ikke få Stoppel's hvide felter til at matche billederne!

I øvrigt sad jeg sammen med min far i går og målte på kokarderne på forskellige Stoppel ark og det ser ud til at forholdet mellem det hvide felt i midten og den røde ring er 2 til 1 og dette er universelt gældende uanset hvilken flytype, der er tale om!

Er der i øvrigt nogen der kan afklare, hvad de røde striber og firkanter på Stoppel's Sea Otter ark skal bruges til? De fremgår ikke af den medfølgende tegning på nogen måde!!

I øvrigt ville jeg bruge flg farver:

Humbrol HB.1 til den grønne, Humbrol HB.3 til den grå og Humbrol HB.5 til undersidens Sky.

Nicolai

Brugeravatar
Flemming Hansen
Site Admin
Indlæg: 290
Tilmeldt: 25 feb 2017 07:56
Geografisk sted: Værløse
Kontakt:

Re: Sea Otter - 1:72 - Azur

Indlæg af Flemming Hansen » 24 jul 2017 16:28

Nicolai Plesberg skrev:
24 jul 2017 11:33

I øvrigt ville jeg bruge flg farver:

Humbrol HB.1 til den grønne, Humbrol HB.3 til den grå og Humbrol HB.5 til undersidens Sky.

Nicolai
Hej

Ja ok - det er så farver fra Humbrols forlængst afdøde Authentic serie, der ikke ligefrem er til salg længere. Men det skal dog siges at har de været uåbnet er de stadig gode nok! Efter 30 + år.

mvh

Flemming

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster