DHC-6 Twin Otter OY-POF, 1/72

Vis dine projekter, der er undervejs. Alle typer, former og udførelser.
Show your projects!
Besvar
Brugeravatar
Erik Gjørup
Letter øvet
Geografisk sted: Hald
Kontakt:

DHC-6 Twin Otter OY-POF, 1/72

Indlæg af Erik Gjørup » 10 maj 2020 13:28

Grønlandsdage

I min grønne ungdom var jeg bosiddende i Grønland. Det strakte sig over næsten 10 år, og jeg fik fornøjelsen af at flyve rundt med forskellige flytyper. En af de mest imponerende var den "lille" adrætte TWOTTER. Jeg har både været med på asfalt, grus og havis under mine ture med den. Og med LN-Decals' muligheder for forskellige versioner er det "afsted det går".

Her er der lige lidt inspiration først;

Billede
Havis ved Upernavik

Billede
Hovedstaden med mit "kontor" i baggrunden ved toppen af sideroret.

Billede
Jeg ville rigtig gerne have lavet "GREENLANDAIR CHARTER" udgaven, men desværre er dekalerne til en senere version.

Det eneste samlesæt der er af sådan en svend er vel Matchbox' gamle som Revell har arvet. Ydermere er der absolut ikke nogen tilbehørssæt at få, så der må hjemmebygges lidt.

Og hermed er der lagt op til byggeri, og der kommer lidt omkring vinduer næste gang
Erik Gjørup
Hald

Brugeravatar
Erik Gjørup
Letter øvet
Geografisk sted: Hald
Kontakt:

Re: DHC-6 Twin Otter OY-POF, 1/72

Indlæg af Erik Gjørup » 13 maj 2020 16:54

Klarsyn!

Passagererne får et bedre verdenssyn, udsyn eller sådan noget denne gang

Vinduerne passer rigtigt godt i hullerne på dette sæt, men de er noget tykke, og års slid på formene har nok lidt med det at gøre? Nå, men de lægges i deres huller, to dråber Tamiya extra thin, og vupti, så sidder de på plads - som regel uden at der kommer lim på glasset!

Billede

Efter limen var hærdet af fik ruderne en tur med en grov sandingstick, og inden denne rørte væggen blev der skiftet til en medium, og stadig finere indtil glasset flugtede med væggen udvendigt. Indenfor var det så væggen der skulle slibes ned så den flugtede med glasset!
Billede

Billede
det var bedre, men der skal lige poleres også, først med en polerpind, derefter med polercreme

Billede
det hjalp en hel del hvis jeg selv må sige det. Den øverste halvdel er ikke blevet slebet/poleret endnu på dette billede.

næste gang får jeg forhåbentligt gjort noget ved forruden?
Erik Gjørup
Hald

Besvar