Det er nu lidt fascinerende, kombinationen af eduard æts og slyngestøbt byggesæt !
Så nærmer sig tiden, hvor de kan blive "primet" før bemaling
Lige et par detaljer, balancehorn og antenne af "stretched sprue"
-----------
Og lidt modelphilosofi, for "hvorfor udsætter han sig for denne mangel på herlighedsværdi".
Lidt fordi, herlighedsværdien er nok individuel fra bygger til bygger.
Jeg kan godt lide det der med "skære, snitte, file og lime". Opgaver hvor "fit before glue" er mere end en floskel.
Nu til dags det lident flatterende navn "old school bygning".
Gammelsmølf er jo vokset op på FROG, Revell og Airfix sæt, og den slags bygning ligger i dybt i DNA'en.
Der er en byggemæssig udfording i at arbejde med sådanne sæt. Kan man få dem sat ordentligt sammen, så du ikke kan se samlingerne, så er det en håndværksmæssig tilfredsstillese (for mig i hvert fald)
Så kan herlighedsværdien også ligge i, at få en bestemt type i samlingen.
Min samling består jo af tæt på 400 modeller. Heraf de væsentligste udgaver af både BF109 og FW190.
De 2 trænerudgaver husker jeg fra konverteringsartikler i Airfix Magazine.
Men MPM sparer mig for en del af arbejdet.
Og jeg vil gerne have de 2 trænerudgaver med som kuriosum.
Thi en del af modelbygningens herlighedsværdi for mig er "tema i udstillingen"
Endelig er der branding af vores hobby.
Jeg har det godt med, at besøgende uden yderligere baggrund (eller tidligere byggere, der overvejer at vende tilbage) kan komme forbi IPMS.DK og se, at det stadig er OK, bare at sætte store klumper plastik sammen og have fornøjelse af det.
Så kan der siden vente en verden af lækre virkemidler og fine redskaber. Men kan godt være et tilvalg. Det er ikke et opstartskrav.