IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors apr 18, 2024 2:32 pm

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Hobbyudstilling
Indlæg: man aug 08, 2005 2:00 pm 
Der er hobbyudstilling i Valbyhallen 27.-28. august. Jeg kender ikke til detaljerne, men formoder det er tog, fjernstyring, etc.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: man aug 08, 2005 3:56 pm 
Offline
Bruger sprøjtepistol
Brugeravatar

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 2:10 pm
Indlæg: 441
Geografisk sted: Rødovre
Så vidt jeg ved, er det en udstilling der gælder al modelhobby. På udstillingens hjemmeside kan man da også se, at Stoppel Hobby er med.

Se http://www.hobbymesse.dk/

Jeg håber dog at der bliver flere udstillere, end dem der er nævnt på hjemmesiden - antallet virker ikke umiddelbart imponerende (så vidt jeg kan se, er der dog flere, end der var på listen for en måneds tid siden).


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: man aug 08, 2005 9:21 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Jamen jeg synes det lyder rigtigt spændende :D . Det er jo ikke ligefrem fordi at hobbymesser står i kø her i Danmark :( , så når der nu endeligt er en som tager et initiativ gælder det vel om at være med.
Var det ikke noget for IPMS. Man kunne f.eks gøre reklame for DM i Valby som snart finder sted. Men i det hele taget sørge for at det hele ikke kun handler om tog og RC.

Mvh

Allan F1 Nielsen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: tirs aug 09, 2005 8:42 am 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Jo såmænd...

Men der er ting der taler imod.

Dels koster det minimum 1250,- + moms at opstille en stand. Uanset hvor meget vi hyler og skriger vil de penge næppe komme ind igen ved DM. Vi kunne - måske- få 6-8 nye medlemmer for et 'break even' - men hjemmeside og forum gør dette ganske gratis. Så de penge vil vi nu hellere bruge på DM.

Dels skulle tilmelding være i hus senest den 15. maj... så det...

mvh.

El P.


Top
 Profil Email  
 
 Titel:
Indlæg: tirs aug 09, 2005 8:59 am 
Det er da oplagt at IPMS bakker dette initiativ op med fuld styrke.
Vores hobby trænger til al den opmærksomhed vi kan få, og alt forarbejdet er i dette tilfælde lavet, så de 1250,- + momme kan nok findes frem.

En hobbymesse i Danmark, uden IPMS, smag på det!

Carsten


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: tirs aug 09, 2005 9:10 am 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Smag på at tilmeldingsfristen var 15. maj... og at vi først hører om det nu.

Men hvis der kan findes 2 - 3 sikre frivillige der vil ofre en weekend på det, så kan vi da prøve at presse noget igennem. Jeg har ikke tid. Men hvad med dig Carsten?

mvh.

El P.


Top
 Profil Email  
 
 Titel:
Indlæg: tirs aug 09, 2005 9:30 am 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Jamen jeg vil da godt stå til rådighed den ene af dagene. Jeg kan godt se at det er dyrt at stille op, men gælder det også hvis man som hobbyklub stiller op med f.eks en udstilling af byggede modeller, hvor det ikke går på "at sælge noget", men på at give tilskuerne en oplevelse.

Mvh

Allan F1 Nielsen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: tirs aug 09, 2005 10:16 am 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Det er ganske fint. Der er nu én frivillig.

Der skal nok bruges mindst tre personer pr. dag (kan godt være de samme naturligvis) - så der ikke er en der sidder med aben når den nærmest obligatoriske sygdom indtræder. Desuden skal de involverede snakke sammen om hvad udstillingen skal indeholde, så der ikke bare sidder en mand med armene over kors med en brochure foran sig...

Så det er bare med at melde sig på og vise lidt initiativ - så det ikke er de sædvanlige 'Tordenskjold soldater' der skal ofre sig.

Overrask mig drenge...

mvh.


EL P.


Top
 Profil Email  
 
 Titel:
Indlæg: tirs aug 09, 2005 12:06 pm 
Denne hobbymesse har da også kun været annonceret siden nytår.
Jeg vil da gerne vise mit glade ansigt en af dagene. Man skal jo ikke bare kræfte op uden, at man selv vil bidrage, og jeg viste at du ville spørge..

Jeg vil da gerne dele gavmildt ud af ALT det infomationsmateriale IPMS har, at dele ud af og fortælle om hvor herligt livet er med superlim og terpentindampe.

Carsten


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: tirs aug 09, 2005 12:20 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Det kan meget vel være at den har været annonceret siden nytår - men nu har jeg eller Bjørn altså bare ikke set TV2 indslagene, bannerne over Rådhuspladsen eller gasballonerne der blev sendt op sammen med de 12000 hvide duer...vel! Hvis vi havde vidst det så var det nok fremgået af kalenderen. Men så var der måske 'nogen' der burde have været så vågne, så de lige gjorde opmærksom på det.. ikk?

Må jeg lige i den forbindelse gøre opmærksom på at vi inden for det sidste år allerede har brugt mindst 6000,- på 'ekstern markedsføring' i Esbjerg og Randers og antallet af nye medlemmer på den bekostning kan opgøres på mindre end én hånd...

Din tilmelding er noteret - så mangler der kun at blive afsat 4 pladser. Jeg venter med tilbageholdt åndedræt...

El P.


Top
 Profil Email  
 
 Titel:
Indlæg: tirs aug 09, 2005 12:39 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Jeg tvivler på at det vil strømme ind med nye medlemmer hvis vi deltager på en messe. Så hvis det kun skal være det regnestykke det skal handle om er det nok klogest at blive væk. Men det handler vel også om at markere at (plastik)byggesæt rent faktisk stadig er på banen og at der rent faktisk findes en dansk klub og der rent faktisk afvikles et DM i oktober i Valby. Det som selvfølgeligt er meget svært at måle er om en eventuel deltagelse vil øge interessen for f.eks DM, både på deltagersiden og på tilskuersiden. Her er spørgsmålet hvor "dyrt guldet skal købes". Dvs hvor dyrt det er at stille op i forhold til udbyttet. En klar fordel er at der (som jeg lige kan overskue det) ikke er væsentlige udgifter til transport og overnatninger - forudsat at nogle af de mange lokale medlemmer gider at være med. Det er vel de udgifter der har gjort det dyrt at være til stede i Esbjerg og Randers. Hermed IKKE sagt at IPMS ikke skal være til stede i Esbjerg og Randers.

Mvh

Allan F1 Nielsen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: tirs aug 09, 2005 12:52 pm 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 6:23 pm
Indlæg: 684
Geografisk sted: Køge
Se bort fra det med at hverve medlemmer, det kommer ikke nye medlemmer til IPMS på en messe hvor hovedindholdet er modeltog!

Ud fra deltagerlisten på messens hjemmeside kan jeg se ca. tre forretninger der beskæftiger sig med andet end modeltog; nemlig Stoppel og så de to gange Hobbydillen (der altså gør i modeltog, men også i "alm." sæt).

At denne messe skulle have været blevet annonceret siden nytår er mig en gåde. Hvor er det at vi i fremtiden skal søge efter denne type oplysninger? Jeg spørger af ren interesse, for selvfølgelig burde arrangementet have optrådt på IPMS-kalenderen.

Iøvrigt kan jeg ikke stille min arbejdskraft til rådighed den pågældende weekend, jeg er i Borås, Sverige og beskæftiger mig med andet end modeller den weekend. (Emnet er det som fremgår af min "avatar").

_________________
Lars Seifert-Thorsen
Redaktør IPMS-Nyt


Top
 Profil Email  
 
 Titel:
Indlæg: ons aug 10, 2005 9:30 am 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 01, 2005 9:19 am
Indlæg: 645
Geografisk sted: Glostrup DK
Hej
Som en af de sædvanlige Tordenskjold´s soldater så vil Jeg da gerne være "med i boden" evt. med en byggende udstilling- Ja så får jed da bygget lidt model. Det er forøvrigt en ganske spændende udstilling !
:D

_________________
Get a life-Get a hobby-build some plastic !
MVH
Dan Seifert
Formand IPMS Danmark


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: ons aug 10, 2005 9:37 am 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej Dan

Er det så begge dage eller?

mvh.

El P.


Top
 Profil Email  
 
 Titel:
Indlæg: ons aug 10, 2005 9:59 am 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Jeg har nu korresponderet med Lars fra Togdillen. Vi skal være velkomne til at møde op. Så nu skal vi lige have et par mere frivillige på banen til at stå i en stand lørdag den 27. og søndag den 28. august.

Kom ud af skabet. Foreløbig har vi Dan, Allan og Carsten - og vi skulle gerne bruge tre mand til, så der også er mulighed for at se noget for de enkelte.

mvh.

El P.


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team