IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors apr 18, 2024 10:08 pm

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Modelbutik i Berlin
Indlæg: tirs mar 06, 2012 1:29 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Du har vel 2 ben du kan gå på :mrgreen:
Mvh
Allan


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Modelbutik i Berlin
Indlæg: man mar 12, 2012 8:17 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Netop hjemkommet fra en dejlig tur til Berlin, hvor jeg naturligvis opsøgte diverse 'vandingssteder' og er klar med en deklarering med det hidtil ukendte "Stoppel indeks". Stoppel indekset udregnes efter hvor stort vareudbuddet er i forhold til Stoppel der har faktor 10. Der er naturligvis tale om 'skøjteløbskarakter', så den vil kunne blive genstand for debat (måske endda fyråb!), men skal ikke tages for mere end det er. Men lad os alle bede:

WSS, der ligger på Schlossstrasse ca. ved Ubahn stop Schlossstrasse. Ved et stort meget grimt 'tårn' i mangel af bedre ord og en slags gangbro. Inde under denne er det store WSS der i flere etager har modeljernbane (surprise!), alt muligt kvindehobby a'la skumplast og fuglefjer, men også en kælder med byggesæt og tilbehør. Der er mange byggesæt, men ikke noget du vil blive overrasket over. Tamiya, Hasegawa, Italeri, Revell osv. Der er både fly, biler og militær, så der skulle være lidt for alle. Det positive der trækker op er et stort fuldt udvalg af Tamiya farver og en masser tilbehør a'la HEP.
Et must hvis du er i Berlin og den får værdien 7 på Stoppel skalaen.

Ikke langt derfra på Bundesalle ligger så den tidligere Lange(?). Som andre har bemærket en lidt kedeligt udseende biks, med afblegede æsker i vinduet. Ikke voldsomt tillokkende så jeg var ikke derinde, men gik hurtigt videre. Udbuddet så sådan set ok ud, så jeg vil give den en 5'er. Den ligger lige ved Ubahn 'Walter Schreiber Platz'

Så er der Turberg. Hmmm. Hvis du er til jernbane materiel og diecastbiler er den et mindre Mekka, men set ud fra et modelbygger synspunkt er den stort set ikke umagen værd. Et meget lille udvalg af diverse byggesæt, hvor der ikke er overraskelser imellem. Hvis du alligevel vil dertil så tager du til Ubahn Zoo, går mod syd med Kurfürstendamm. Passerer den uden at studere de levende modeller for indgående, hvis du har den bedre halvdel med og går mod Lietzenburgerstrasse. Du vil så se Turberg på din venstre side på et stort hjørne. Der er to butikker - en med tog og en med Auto og modellbau.
Jeg kan ikke strække mig til mere end 2 på Stoppel skalaen.

Der er mere! KaDeWe har også en hobbyafdeling. Men vi er i Turberg skalaen. Ganske få Revell sæt, men mange Diecast modelbiler og naturligvis modeltog i lange (jern)baner! KaDeWe er en fisefornem butik i Harrods light udgave, så du skal op på 5. sal. Hvis konen/veninden/vennen ikke kan gå forbi et Gucci/Armani etc. udvalg uden at gå i spagat, så er du advaret! KaDeWe ligger ved Ubahn Wittenbergplatz. Det der taler for er at de tager internationale kreditkort. En absolut sjældenhed i Berlin (og Tyskland!) Mange - de fleste - tager Maestro, hvilket jeg ikke ved om er tilgængeligt herhjemme.
Den får simpelthen kun 1 på Stoppel skalaen.

Jeg passerede en biks i bus 134 kort efter afgang fra Spandau. Den kunne se ok ud, men hvis andre tager derud så kig!

mvh

El P


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Modelbutik i Berlin
Indlæg: lør jul 18, 2015 3:23 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Den "manglende" modelbiks nær Spandau hedder Marios modelbauwelt. Jeg var ikke inde i den. Men den ligger på Spandauer Damm ved Westend S station. Hvis man står ved stationen er det på højre side, hvis man går et par hundrede meter mod øst ind mod centrum af Berlin.

Opdatering på Alex Lange: Ser halvlukket ud. Stadig blege æsker i vinduerne. Bæverdingen ved siden af sætter borde og stole ud for Langes vinduer...

WSS. Et must visit. Rigtigt godt udvalg. Også mærker Stoppel ikke har - F.eks Fujimi. Du skal forbi her.

Har nu også været i Berliner Zinnfiguren. Absolut et rigtigt godt besøg. Dyrt besøg... Masser af bøger og sæt. Ikke kun til figurverdenen. De havde også AK interaktive farver og diverse splat og pigmenter. Et godt supplement til WSS. Den ligger rimeligt centralt ikke langt fra Ku'Damm hvor koner/kærester/partnere med fordel (dog næppe økonomisk) kan placeres!

Mvh

"Ich bin ein Spandauer"

PS Turberg skal have flere stjerner for at have C-54 på lager!


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Modelbutik i Berlin
Indlæg: tirs aug 04, 2015 4:12 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
KaDeWe har 50 procent på alt Revell... Desværre fordi de ikke længere vil handle med modelbyg.
Good for me!!!!!!

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team