IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:35 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: IPMS Møde - på onsdag den 13.3.
Indlæg: søn mar 10, 2013 4:47 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Ja det er jo ikke så lang tid siden sidst - på grund af skolens vinterferie - men igen på onsdag er der IPMS møde på Nyboder Skole.

Der er ikke så mange emner. Så medbring dig selv, måske noget modelværk og lidt godt humør!

mvh

El P


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: IPMS Møde - på onsdag den 13.3.
Indlæg: man mar 11, 2013 11:44 am 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 11:08 am
Indlæg: 591
Geografisk sted: Herlev
El P: Der er ikke så mange emner. Så medbring dig selv, måske noget modelværk og lidt godt humør!

Efter min mening er det er meget interessant og lærerigt at studere andre modelbyggeres halvfærdige byggeprojekter. Det er sjældent, denne mulighed opstår. Jeg vil derfor benytte lejligheden til at vise et par af mine ting af den slags. Jeg er faktisk (desværre kunne man tilføje) "ekspert" i halvfærdige projekter, så jeg har en del at vælge mellem. Dog skal jeg undlade at medbringe det hele.

Fit before glue
Ove


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: IPMS Møde - på onsdag den 13.3.
Indlæg: tirs mar 12, 2013 4:33 pm 
Offline
Bruger putty over det hele
Brugeravatar

Tilmeldt: søn mar 03, 2013 7:15 pm
Indlæg: 78
Geografisk sted: Tjæreby, Roskilde
Ove Høeg Christensen skrev:
Efter min mening er det er meget interessant og lærerigt at studere andre modelbyggeres halvfærdige byggeprojekter.

God idé! Så tager jeg måske også min SdKfz 222 med, så kan jeg måske få lidt tips og idéer :D


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: IPMS Møde - på onsdag den 13.3.
Indlæg: tirs mar 12, 2013 8:33 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Ove Høeg Christensen skrev:
Efter min mening er det er meget interessant og lærerigt at studere andre modelbyggeres halvfærdige byggeprojekter.

Hvis alle tager alle deres halvfærdige projekter med skal vi nok leje os ind i Bellacentret til næste møde. :mrgreen:
Mvh
Allan


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: IPMS Møde - på onsdag den 13.3.
Indlæg: tors mar 14, 2013 8:57 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 11:08 am
Indlæg: 591
Geografisk sted: Herlev
Allan: "Hvis alle tager alle deres halvfærdige projekter med skal vi nok leje os ind i Bellacentret til næste møde..."

Halvfærdige projekter er måske et dårligt ordvalg. Nødlidende eller strandede byggeprojekter er bedre betegnelser. Alle færdigbyggede modeller har på et tidspunkt været "halvfærdige" eller "påbegyndte" projekter. Betegnelserne "nødlidende" eller "strandede" afspejler bedre den krisesituation, det pågældende byggeprojekt befinder sig i. Her er åbenbart tale om krisefænomener, der er fælles for mange slags menneskeskabte byggeprojekter - fra byggesæt og havehuse til hospitalsbyggerier og anlæggelse af storlufthavne. Især for sidstnævnte er krisen ikke alene teknisk, men også økonomisk i form af enorme budgetoverskridelser. Tænk lige på det næste gang, du føler en smule frustration over hengemte halvfærdige byggeprojekter. Modelbyggere er ikke noget særligt, når det gælder nødlidende projekter.
Desværre blev jeg (igen) forhindret i at møde op på et IPMS-møde. Indtil videre må jeg derfor nøjes med at kigge på egne halvfærdige og hengemte byggeprojekter. Det kan i øvrigt være ganske lærerigt - var man virkelig ikke klogere dengang... Den seneste tid har jeg faktisk med fornøjelse færdigbygget mindst to af mine hengemte halvfærdige byggeprojekter.

Fit before glue
Ove


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team