IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors mar 28, 2024 3:11 pm

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Mr. Paint farver fra Slovakiet.
Indlæg: søn dec 28, 2014 9:35 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Et relativt nyt indslag på det efterhånden velfodrede malingmarked. Kan nogen stadig huske da der kun var Humbrol at vælge i mellem...?

Nu har vi så fra Slovakiet en type maling der hedder Mr. Paint. De leveres i den samme type flaske som Alclad også kommer i. Man kan sikkert købe dem fra Slovakiet, men da det var noget med bankoverførsel fandt jeg dem i stedet via Uschi Van der Rostens hjemmeside. Der var klart nogle farver jeg kunne bruge, der ikke lige kunne findes i andre sortimenter.

Det er airbrush fortyndede farver eller 'ink' som de kalder det. Altså oversat bliver det til blæk. Kendetegnende for blæk er at det er farver der dækker rigtigt godt selv i tynde lag og det må jeg sige, at dem jeg har prøvet virkelig gør. Selv oven på en relativ mørk - mellemgrå - primer kommer en lysere farve til sin ret med det samme uden at skulle bygge et tykt lag op. Så rigtig god dækkeevne.

Det observeres også at de laver Alclad lignende farver, hvilket er fint da Alclad ikke længere sender noget fra England. Om det er et OEM produkt ved jeg ikke, men navnene ligner. Og lugten nogenlunde den samme!

Et minus ved produkterne er at de VIRKELIG stinker, så det er nok ikke tilfældigt, at der står på flaskerne, at de skal anvendes på et vel ventileret sted! Brug maske. Der er det sorte kryds på, så det er ikke vandfarve det her! Det kryds er der også på andre, men det er som om de er lige en tand kraftigere i hørmen? Det er som regel ikke et sundhedstegn! :mrgreen:

Der er ikke angivet glans, men umiddelbart ser det ud som om at de tørrer op relativt halvblanke. Har ikke prøvet en farve, der angives som gloss (blank), men må formode, at de så bliver rigtigt blanke.

Absolut værd at prøve, hvis du ikke lige kan finde DEN farve, men ellers vil jeg nok holde mig til knapt så kradse midler. Hvordan kompatibilitet er med andre malinger aner jeg ikke. Jeg vil dog skyde på at den går fint med Tamiya og Gunze farver.

Kan bla. fås her:

http://www.uschivdr.com/shopping-categories/shop-colors-pigments-primer/mr-paint-superfine-inks-1/

mvh

Flemming


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team