IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er fre mar 29, 2024 7:22 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Mancave rebuild
Indlæg: ons jan 27, 2016 1:03 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Jeg må nok indse at jeg ikke når at få 'noget' færdig til næste Kvartårskonkurrence...

Mancave'n er i restaureringsmode. Det vil sige at alt er fjernet fra rummet. Dem der har været forbi vil vide at dette ikke er gjort i et snuptag!

Det hele startede egentlig med et hul i gulvtæppet og en overvejelse over hvad der skulle erstatte dette? Det bliver et nyt gulv med isolering under. Det er egentlig et kælderlokale med malet betongulv. Tørt men fandens koldt. Så det bliver isoleret med gulv oven på. Det kan gøres på en centimeter i højden. Gulvvarme blev overvejet. Men det blev ved overvejelsen!

Så med fuldspartlede og nymalede vægge samt nyt gulv er der vel håb at kunne rykke alt habbenguttet tilbage i købet af ganske få måneder! :-)

I Mancave 2.0

mvh

Flemming


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Mancave rebuild
Indlæg: fre feb 19, 2016 11:13 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Så må man jo så melde sig på banen igen - med en renoveret mancave. Indretningen er den samme som hidtil. Men alt har lige fået en hel omgang og opdatering

Billede
Her er stort set alt - ALT - ude af rummet. Omkring 60 flyttekasser med - æhh - "materialer"... Huller i væggene er ved at blive fyldt ud og spartlet. Det gamle savsmuldstapet var fjernet, hvilket tog næsten en uge. En lille del kan ses over vinduet.

Billede
Ja alt var ude... Dog ikke helt på det tidspunkt. Men det er jo svært at lægge gulv uden alt er fjernet!

Billede
Så er væggene fuldspartlet. Det er besværligt og tidskrævende. Men resultatet giver helt glatte vægge og er en nødvendighed når det ikke er nye vægge. Nu begynder det at ligne noget.

Billede
Et kig i retning af hvor der normalt står en sprøjtekabine. Udsugningen hænger i loftet. Gulvet er klar til beklædning. Først lidt dampspærre. Derefter et smart klik sammen mellemlag til isolering jeg fandt i Jem og fix. Havde overvejet varme i gulvet - men det blev både for dyrt og besværligt med elinstallation og deraf følgende elektriker besøg. Gulvet blev et billigt kliksammen fra Bauhaus til beskedne 50 kr. pr. kvadratmeter. Det der blev lagt i ungernes værelser for 16 år siden har ikke været til at slide op.

Billede
Og så begynder det at ligne sig selv. Kompakt og proppet - men med sigte på at alting er inden for rækkevidde.

Billede
"Badgewall" og sprøjtekabine. Sprøjtekabinen har jeg haft siden vi flyttede hertil. Jeg fandt hurtigt ud af at det var umuligt at sprøjtemale bilmodeller uden en masse svineri til følge. Så kabinen er sådan set bare nogle 2*2 cm lister banket sammen i et par rammer der passer mellem loft og gulv og fylder ca. 1 kvadratmeter. Det hele er så beklædt med klar kraftig plast der normalt bruges til dampspærre. Indvendig er vægge og gulv beklædt med samme og der er sat en udsugning til. Bauhaus har et fint system med 10 cm rør! Naturligvis også med nye gerigter og fodpaneler.

Billede
Ja ok ikke alt er helt på plads - men det er godt på vej!

Alt det her startede lige efter nytår! Så det har taget sin tid. Om jeg fatter de tv programmer, hvor stort set hele huset skal laves på 5 dage? Det kan bare ikke lade sig gøre, hvis det skal laves ordentligt. Det kan jeg med tilfredshed sige, at det er lavet ordentligt her.

Tilbage til modelbyg i mindre end 1:1!

mvh

Flemming


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Mancave rebuild
Indlæg: lør feb 20, 2016 12:03 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Flot. Du kunne vinde DM i klasen "alt andet".


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Mancave rebuild
Indlæg: lør feb 20, 2016 5:44 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Bliver vist lidt svært at hive med på udstilling...

mvh

Flemming


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Mancave rebuild
Indlæg: søn feb 21, 2016 5:33 pm 
Offline
Maler med pensel

Tilmeldt: fre nov 25, 2005 7:52 pm
Indlæg: 117
Geografisk sted: Glostrup
Bliver vist lidt svært at hive med på udstilling...[/quote]

Visse-vasse. Hvor der er en vilje er der en vej:-)

Men seriøst: Jeg troede jeg havde mange byggesæt. Konen og pap-sønnen har kommet med flere hints om mængden af ubyggede sæt jeg har stående. Men jeg er da en amatør ved siden af dig!

mvh Torben Sørensen


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Mancave rebuild
Indlæg: søn feb 21, 2016 8:59 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
På billederne ser du ellers kun et lille udsnit af Flemmings "nødsamling". Ud fra filosofien at hvis verden går under i morgen skal man have sæt nok at overleve på.
Husker en familiefest hvor Flemmings kære niece helt seriøst troede at Flemming drev en butik. Den blev tager ilde op. Men omvendt - Flemming har stærkt medvirket til med sine indkøb at drive indtil flere hobbybutikker.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Mancave rebuild
Indlæg: tirs feb 23, 2016 6:21 pm 
Offline
Bruger putty over det hele
Brugeravatar

Tilmeldt: man okt 07, 2013 4:43 pm
Indlæg: 96
Geografisk sted: Albertslund
Det er en seriøs sprøjtekabine du der har. Det ser squ godt ud Flemming.

/Lars

_________________
Besøg min blog på 135scale.blogspot.dk/


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team