IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er fre mar 29, 2024 6:59 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hvorfor er listen gået helt i stå
Indlæg: man apr 25, 2016 10:32 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Det undre den gamle sure mand at listen i den seneste periode nærmest er gået totalt sukkerkold.
Ja - vi er klart færre medlemmer end "i gamle dage". Men alligevel - danske modelbyggere har da fin aktivitet på deres liste.
Ved ikke om vi er tilbage i diskussionen om at det koster penge at være med i IPMS - og det er gratis hos danske modelbyggere.
Eller om Iphone/IPad teknikken er løbet fra den gamle "jeg har taget nogle billeder - de skal først "lige" skaleres ned - dernæst gemmes på en server - dernæst laves URL for hvert billede - dernæst skal URL over i et andet dokument osv". Måske gider folk bare ikke den oldnordiske "teknik" her i 2016 hvor man med et fingerknips kan slå billeder op på facebook uden alle de overomstændelige operationer som tager en masse tid.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvorfor er listen gået helt i stå
Indlæg: tirs apr 26, 2016 9:24 am 
Offline
Bruger putty over det hele
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jun 14, 2014 10:16 am
Indlæg: 55
Geografisk sted: Nakskov
Hej

Kan kun give Allan ret, jeg prøvede faktisk her til morgen at lave et lille indlæg med billeder, men måtte opgive at få det til at virke med billederne. Så en opdatering der gør det lettere at tilføje billeder er da noget der står højt på ønskesedlen :-)

Men hvis der skulle være interesserede, så kan min lille historie ses her: http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/search/label/RF-4C
Start fra bunden :wink:

_________________
Mvh
Klaus Krøyer Jakobsen
Nakskov

Absolut nybegynder IGEN
http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Hvorfor er listen gået helt i stå
Indlæg: tirs apr 26, 2016 10:48 am 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej Klaus

Jeg kan se at du har lavet indlægget ovre på DMB. Du skal bare fjerne "width=800 height=450" i IMG taggen så kører det. :-)

Mht. opdatering af forum så er det en så omfattende proces, at det herfra er opgivet. Det er posesimpelt at starte et nyt forum - men at konvertere historikken fra et gammelt over i et nyt kræver DBA viden som jeg ikke har. Og heller ikke gider bruge min fritid på - sorry.

Desuden er fora i al almindelighed ved at dø en stille død. Det er ikke kun her. Facebook har overtaget det. Ja det er noget lort og man kan kun se relativ ny historik. Men man behøver ikke logge ind et utal af steder. One size fits all i al sin enkelthed. Det skal ikke i 2016 tage mere end et par klik at lægge noget på nettet. Fora er præhistoriske i dag, hvor man skal kunne huske et hav af koder som var smart i slut 90'erne. Det er ligesom DOS versus windows. Hvem husker i dag config.sys og autoexec.bat? Jo dem der kan det fra den gang - ingen andre - hvad skal de bruge det til. Udviklingen går stærkt og fora er ved at nå sidste salgsdato.

Her er et af dine billeder - du kan se tagget nednenunder der ikke dutter helt - kun næsten

Billede

[img width=800 height=450]http://i296.photobucket.com/albums/mm177/klaus_k_jakobsen1/F4/DSC_0152_zpsd7otphii.jpg[/img]

mvh

Flemming


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Hvorfor er listen gået helt i stå
Indlæg: tirs apr 26, 2016 11:01 am 
Offline
Bruger putty over det hele
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jun 14, 2014 10:16 am
Indlæg: 55
Geografisk sted: Nakskov
Flemming Hansen skrev:
Hej Klaus

Jeg kan se at du har lavet indlægget ovre på DMB. Du skal bare fjerne "width=800 height=450" i IMG taggen så kører det. :-)

Mht. opdatering af forum så er det en så omfattende proces, at det herfra er opgivet. Det er posesimpelt at starte et nyt forum - men at konvertere historikken fra et gammelt over i et nyt kræver DBA viden som jeg ikke har. Og heller ikke gider bruge min fritid på - sorry.

Desuden er fora i al almindelighed ved at dø en stille død. Det er ikke kun her. Facebook har overtaget det. Ja det er noget lort og man kan kun se relativ ny historik. Men man behøver ikke logge ind et utal af steder. One size fits all i al sin enkelthed. Det skal ikke i 2016 tage mere end et par klik at lægge noget på nettet. Fora er præhistoriske i dag, hvor man skal kunne huske et hav af koder som var smart i slut 90'erne. Det er ligesom DOS versus windows. Hvem husker i dag config.sys og autoexec.bat? Jo dem der kan det fra den gang - ingen andre - hvad skal de bruge det til. Udviklingen går stærkt og fora er ved at nå sidste salgsdato.

Her er et af dine billeder - du kan se tagget nednenunder der ikke dutter helt - kun næsten

Billede

[img width=800 height=450]http://i296.photobucket.com/albums/mm177/klaus_k_jakobsen1/F4/DSC_0152_zpsd7otphii.jpg[/img]

mvh

Flemming


Hej Flemming

Tak for hjælpen, jeg prøver at smide det ind igen :-) Og Hvem husker i dag config.sys og autoexec.bat? Det gør jeg da også, der blev rodet en del rundt i de 2 filer, og alt efter hvilket spil der nu skulle køre optimalt på den spritnye Compaq Flintstone 486SX25 med 4Mb RAM og hele 100Mb harddisk :lol:

Og ja, diverse fora er en uddøende race desværre, og som du siger, så er det "nemt" nok at lave en nyt, men historikken er jo nok det der holder mange af os "gamle" som tilhængere af de gammeldaws fora.

Fra DMB:
Jamen så kom den igennem maskineriet, og som det let kan ses, er der stadig mangt og meget jeg kan lære og gøre bedre.. Men her er resultatet :)

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Der er ting som kunne være bedre, men sådan er det jo. Og så er det ikke den sidste F4 jeg bygger :D

Ellers hvis der skulle være interesserede, så kan min lille historie ses her: http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/s ... abel/RF-4C
Start fra bunden :wink:

_________________
Mvh
Klaus Krøyer Jakobsen
Nakskov

Absolut nybegynder IGEN
http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Hvorfor er listen gået helt i stå
Indlæg: tirs apr 26, 2016 11:12 am 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Nu skal jeg spørge så dumt som nogen. Men hvis man glemte alt om at gammel historie skulle med og startede helt på en frisk - er der så "2016 teknologi software" til forums så det lige pludselig bliver en leg at lægge billeder ind på (næsten) samme vis som facebook.
Hvis der alligevel fremover kun kommer meget få indlæg pga oldnordisk teknik var alternativet vel (hvis det alternativ vel og mærke er opfundet) at starte helt forfra med en 2016 teknologi der lever op til det "folk forventer". Og (hvis muligt) kunne man have "det gamle forum" som et link hvis folk gerne vil ind og kigge på "gamle" indlæg.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på når man f.eks lægger billeder på den blå avis. Glemt alt om mystiske URL links og kryptiske kommandoer og nedskaleringer og andre IT-ekspert geværgreb - det klarer programmet for dig.
Ja - jeg ved godt det er let at sætte andre i arbejde.
Savner for øvrigt holdninger til det her tema fra vores fine nye bestyrelse. Foresvæver mig at det før har været ønsket af medlemmerne.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvorfor er listen gået helt i stå
Indlæg: tirs apr 26, 2016 5:49 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 8:55 pm
Indlæg: 706
Geografisk sted: Brøndby
Listen er gået helt i stå, fordi ingen bruger den :D

DMB har flere tilmeldte, så derfor sker der mere.
Men bemærk, at side starten er det forskellige, der trækker læsset.
Det er ikke sådan, at nogen bare bliver så begejstret, at de i årevis forsyner et forum med indlæg.

Derefter går tendensen også efter facebook etc, hvor det er hurtigere og nemmere at smide sine ting op og få respons.
Men til gengæld er det lige så hurtigt glemt igen.

Vi kunne bygge et nyf forum på nyere software, men vil vi i virkeligheden så glæde af det.
Som det ligger, så HAR vi et forum, og det kan formidle information, når klubben har brug for det.
- Det må række for nu.

_________________
Old School modelbygger af "værste" :) karat


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hvorfor er listen gået helt i stå
Indlæg: tirs apr 26, 2016 8:00 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Torben Klein skrev:
Listen er gået helt i stå, fordi ingen bruger den :D

Den havde jeg ikke tænkt over i mit oprindelige indlæg.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team