ipms.dk

Diskussionsforum for IPMS-DK medlemmer
Dato og tid er tors sep 09, 2010 1:49 pm

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: DM arbejdsmæssigt.
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
Vi havde i år en time mindre til at stille op i. Det kørte bare på skinner. Alle vidste hvad der skulle laves og det gik stærkt.
For mig var det en fornøjelse at pakke ud da jeg kom hjem, for nummerskilte, dommermapper, markører var pakket ned og kontrolleret. Alt var lige til at sætte på plads klar til 2011.
Det er dog alligevel godt at vi kun har det hver andet år, for så har alle tid til at lade op til næste gang.
Vi skal så bare til næste gang, lige sikre at højttaler og mikrofon virker, og måske få et par lamper mere.

Hilsen Bjørn

Profil Email  

Titel: Re: DM arbejdsmæssigt.
Kan bare det med æts og resin

Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Ifølge Lars virkede mic'en i sig selv udmærket, men det kan måske også være lydakustikken i rummet, der ikke rigtig er velegnet til elektronisk lyd. Og det er straks mere svært at gøre noget ved.

På min arbejdsplads har vi f.eks. evig og altid bøvl med teleslyngeanlægget. Der er brugt en pæn mængde penge på det og lige meget hjælper det. Noget skyldes at lyden fra mics når højtalerne forsinket ifh. til tidspunktet hvor personen taler i mic'en. Andet kan skyldes rummets højde.

Og teknikkerne mener selvfølgelig bare at vi skal købe et nyt anlæg (hos dem). Så ordner alting sig :roll:

Profil Email  

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Køge
Jah, mikrofonen virkede. Udfordringen var bare at hvis man skulle kunne høre hvad der blev sagt i den, så skulle lyden skrues så højt op, at der gik overstyring og uklarhed i det hele.
Godt man har en fortid i det grønne system og kan slå sergent-stemmen til når der er behov for det :lol:

Lyset var bedre i år end i 2007, men der er fortsat plads til forbedringer. Vores egne arbejdslamper hjalp oppe på scenen, men andet steds var det mindre godt.

Allan rammer hovedet på sømmet, det handler om at vi skal kunne afholde DM uden at være dybt afhængige af en sponsor. En sponsor, der med omstændighederne i vores hobby alligevel næppe kan sponsere os så meget at vi kan få et rigtigt velegnet sted.
Kompromisset må så være, at vi har lidt dårlige lysforhold, men til gengæld en tæt på ideel placering af arrangementet.

Jeg syntes iøvrigt der var flere publikummer i år end sidste år. Reklamen i Københavns Radio (hvor stedet blev nævnt) og ikke mindst i TV-avisen (hvor folk ikke fik at vide hvor det var) gav bonus. Hvis TVA havde nævnt stedet, så havde vi ikke kunnet bevæge os rundt for publikum om søndagen!

3 minutter i TV avisen er den bedste reklame der findes, du kan ikke betale dig fra noget tilsvarende. En anekdote: For en del år siden var jeg med til at arrangere en katteudstilling i Forum henover en weekend. TVA var på besøg om lørdagen og viste div. katte samt talte med en udstiller (altså ca. det samme som der skete ved DM).
Om søndagen regnede det skomagerdrenge hele dagen, det stod nærmest ned i stænger og alligevel gik der 5.000 mennesker gennem tælleapparaterne!

Vi er klar til DM i 2011 !

mvh.
Lars le Redak

Profil Email  

Hej med jer.

Et forsinket tillykke med et veloverstået DM.

De kommentarer jeg har hørt udefor forum var alle positive og bekræftede at arangementet levede op til sin sædvanlige standard.

Hvis der er nogen, som har kontakter til medierne, er det jo kun positivt. Og det bør da udnyttes max. Bare klø på...

Det er desværre mange år siden, jeg selv har deltaget, men mon ikke broen også er åben om 2 år igen ?

MVH

Michael H.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time