IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er fre apr 19, 2024 1:46 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Lokalefacilliteter
Indlæg: tors sep 23, 2010 5:04 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Er der nogle af jer der står for det rent praktiske ved DM, der ligger inde med viden om hvor mange kvadratmeter de lokaler vi benytter i Valby Medborgerhus, er på?

Det er blot fordi at jeg i sidste weekend kiggede indenfor i Frederiksborgcentret, Hillerød, hvor der var Kreativ Hobby Messe. Det var hovedsageligt alt for damerne, med undtagelse af den lokale husflidforening, hvor en ældre herre sad og drejede emner i træ på sin delvis hjemmelavede finmekanikerdrejebænk, hvor en Nilfiskstøvsuger, Model meget gammel, udgjorde udsugningsanlægget og en Fleischman modeltogshastighedsregulator, gjorde det ud for strømforsyningen. Alt sammen fastspændt på et lille anretterbord, på hjul. Rent Georg Gearløs :D

I forhallen er der så en planfører over centrets forskellige lokaler og nu har jeg bare for egen interesse skyld udprintet denne planfører, samt priserne for leje af lokalerne, for at se om der måske var noget IPMS kunne bruge. Udover priserne er der nemlig også anført kvadratmeterstørrelserne, på de forholdsvis mindre lokaler. Så jeg kunne godt være interesseret i en sammenligning. Jeg er dog klar at indtil videre har man måttet konstatere at der ikke ser ud til at være noget billigere alternativ til de forhold vi i øjeblikket, kan få til rådighed. Også det faktum at nogen måske ikke synes at det sjællandske opland er tilstrækkeligt centralt nok.

Priserne på centrets mindre lokaler virker ellers umiddelbart ikke voldsomme. Indtil jeg opdagede at det er excl. moms :cry: Så begyndte edderne at fylde luften... :evil:

Men har I alligevel mulighed for at give mig nogle tal :?: :)


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Lokalefacilliteter
Indlæg: tors sep 23, 2010 5:16 pm 
Når priserne er så høje, som vi jo også ser andre steder, er der jo ikke nogen grund til at regne på noget.
Vi har ikke noget, men prøv hjemmesiden fra Valby Kulturhus hvis du brænder for priser pr. kvadratmeter.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Lokalefacilliteter
Indlæg: tors sep 23, 2010 5:28 pm 
Iøvrigt var lejen i Valby 1400,00 sidste gang, og set i lyset af, at foreningen er økonomisk godt funderet :D , skal vi sgu da have penge udbetalt for at tage til Frederiksborgcentret, der ikke tilnærmelsesvis har samme dækning af offentlig transport, eller ligger i nærheden af noget der kan interessere tilrejsende, hobbymæssigt.

Hilsen Kassereren


Top
  
 
 Titel: Re: Lokalefacilliteter
Indlæg: fre sep 24, 2010 12:59 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Tjah...tjoh. Der ligger da trods alt en hobbyforretning, der forhandler plastbyggesæt m.m i byen - måske ikke den allermest spændende, mht. udvalg og priser, men med mindre flere af foreningens medlemmer allerede har fået nummerplade på gangstativ eller rollator :twisted: , burde det ikke være det store problem at komme dertil, da den ligger indenfor rimelig gåafstand.

Men jeg kigger evt. på hvad Valby Medborgerhus kan give af oplysninger. Var blot ikke helt sikker på at de var velpolstrede nok til også have råd til at oprette en hjemmeside :mrgreen:


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Lokalefacilliteter
Indlæg: fre sep 24, 2010 1:07 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Mht. offentligt trafik er der nu heller ikke meget tilbage, København kan prale af. Enten er bus-og tognettet nedlagt, omlagt eller skrammelkasserne har helt opgivet at køre :evil:

Det eneste der går hurtigt, er kontrollørernes skrivekløe. De er p.t på overarbejde med ublu bødeudskrivning :roll:


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Lokalefacilliteter
Indlæg: fre sep 24, 2010 1:38 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 8:55 pm
Indlæg: 706
Geografisk sted: Brøndby
Citat:
ublu bødeudskrivning
:?: :?: :?:
Man får vel kun en bøde, hvis man gør noget, man ikke må. Hvordan bliver den ublu. Man behøver jo ikke få den, hvis man ikke vil.

_________________
Old School modelbygger af "værste" :) karat


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Lokalefacilliteter
Indlæg: fre sep 24, 2010 3:31 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Citat:
Man får vel kun en bøde, hvis man gør noget, man ikke må


Sådan! Nu er tilliden til retssamfundet genoprettet 8)

Til Niels: med mindre du keder dig voldsomt, hvilket jeg af og til tror at du gør :lol: , så tror jeg ikke du skal bruge meget krudt på at undersøge muligheden for at få DM placeret i 'udkants Danmark'. Den ide er dødfødt

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Lokalefacilliteter
Indlæg: lør sep 25, 2010 10:47 am 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Næh, Stormer - sørgeligt nok :( Det er ellers nogle lækre og godt oplyste lokaler, Frederiksborgcentret har. Men er der ikke interesse for at prøve andre græsgange, så er den jo ikke længere. Risikoen er jo selvfølgelig også at dropper man Valby Medborgerhus 1 år, kan det måske blive svært at få booket sig plads igen.

Keder mig? Såmænd ikke - jeg havde bare lyst til at se om der skulle være andre muligheder for at gøre reklame for foreningen, bl.a set udfra de problemer der har været med belysningen i V.M. Og da jeg alligevel skulle besøge det familie jeg har i Hillerød, så kombinerede jeg tingene med hinanden.

Det gælder vel om at være lidt rationel en gang imellem, ikke sandt :?:


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Lokalefacilliteter
Indlæg: lør sep 25, 2010 11:10 am 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Citat:
Det gælder vel om at være lidt rationel en gang imellem, ikke sandt


Jo jo, bare det ikke tager overhånd...

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team