IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors apr 18, 2024 6:36 pm

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 92 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Strøtanker om DM ændring
Indlæg: fre dec 02, 2011 10:55 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Jeg tror at mit indlæg er delvis misforstået. Det er ikke et enten/eller - men snarere et både og.

Der udnævnes en dansk mester. Dvs. den model der i given klasse opnår flest point fra dommerne får prædikatet "dansk mester". Byggeren får prædikatet naturligvis.

Det der så også eventuelt uddeles er et antal guld, sølv og bronze 'nåle' alt efter om ens model har opnået et givet kvalitetsniveau bedømt på antallet af point. Så kan den bedste model måske kun være sølv niveau - men på den anden side kan den og 3 andre have guld niveau og så fremdeles.

For akademisk, nørdet, ok, fantastisk? Spørgsmålet er om det vil kunne trække flere byggere til? Vi kan også sagtens fortsætte som vi altid har gjort. Ingen problemer i det. Det er som sagt strøtanker.

mvh

El P


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Strøtanker om DM ændring
Indlæg: lør dec 03, 2011 12:44 am 
Det er det jeg kalder kombinationsmulighed, men jeg efterlyser indlæg som vi kan forholde os til i fælllesskab. Debat skaber bevægelse.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Strøtanker om DM ændring
Indlæg: lør dec 03, 2011 11:57 am 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 6:23 pm
Indlæg: 684
Geografisk sted: Køge
Jeg synes klart at det vil være værd at gå videre med viking con og Tårnby gymnasium. Spørgsmålet er selvfølgelig hvad vi skal slippe af de 30.000 for at få lov til at være med, men det er der kun en forhandling der kan afklare.

Mht. modellen med guld-sølv-bronze, så skal der efter min mening vælges en både-og løsning. Dvs. det som Flemming skitserer, at der i hver klasse bliver kåret en Danmarksmester!
Om modellen så har opnået et pointtal der kvalificerer den til guld-niveau er ligegyldigt, det er den bedste model i klassen og dermed er der fundet en Danmarksmester!
Tilsvarende kan vi have klasser, hvor der er 4 modeller der får guld, 6 der får sølv og 2 der får bronze - men der er stadig een som er den bedste og som derfor bliver Danmarksmester.

Jeg må tilstå, at jeg ikke lige kan se hvorfor vi skal afslutte debatten og drage konklusioner på nuværende tidspunkt. Der er 22 måneder til DM løber af stablen næste gang, så vi skal ikke træffe beslutninger nu. Lad os holde så mange muligheder som muligt åbne så lang tid som muligt - vel vidende at vi skal have et lokale på plads om et år fra nu.

mvh.
Lars le Redak

_________________
Lars Seifert-Thorsen
Redaktør IPMS-Nyt


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Strøtanker om DM ændring
Indlæg: lør dec 03, 2011 12:52 pm 
Offline
Maler med pensel
Brugeravatar

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 1:46 pm
Indlæg: 142
Geografisk sted: Esbjerg
Det jeg vil mangle hvis det "kun" er guld/sølv/bronze er signalværdien ved at være Danmarks mester. Medmindre det bliver som det er nu, at de tre bedste modeller i hver klasse får en pokal, udover en guld/sølv/bronze nål.

_________________
Mvh
Peer.


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Strøtanker om DM ændring
Indlæg: lør dec 03, 2011 1:13 pm 
Der synes at være tilslutning til den model der giver vinderen af klassen en præmie som nu. Dernæst vil alle i klassen få en "metalpræmie" hvis de efter et givet pointsystem opfylder kriterierne.
Vi har så en danmarksmester i hver klasse, samt "metaluddeling" til de der er gode.
Og jo, det er en debat der bør komme nu, for vi kender det jo alle; bang siger det, og så er det pludselig DM tid igen. Hvor pokker blev de 2 år af?
Det jeg stadig savner en klarere reaktion på er:
1. Skal vi ændre det vi har nu?
2. Hvorfor skal vi det?
3. Hvad forventer vi en ændring vil medføre?
Lad os få det afklaret før vi kaster os ud i løsningsmodeller.
Jeg synes ikke at vi skal lave om på noget fordi "nyt er fedt", "det er trendy" eller "Nu har vi haft det andet for længe". Der er på sin vi også noget betryggende ved at man kender tingene og det traditionelle. Tænk på: "Rør blot ikke ved min gamle Jul".

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Strøtanker om DM ændring
Indlæg: lør dec 03, 2011 1:14 pm 
Offline
Maler med pensel
Brugeravatar

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 1:46 pm
Indlæg: 142
Geografisk sted: Esbjerg
anegående det koster kassen at leje lokaler til DM..

Vi i Esbjerg har et godt sammenarbejde med kommunen omkring det lokaler vi benytter til Esbjerg Åben, og får lokalerne kvit og frit, men vi er også registreret som en folke oplysende forening!

Er IPMS det?

Hvis vi er det så burde vi også i København området kunde få stillet noget til rådighed.

Hvis ikke så burde vi blive det og få en dialog med kommunen om at få rimelige lokaler stillet til rådighed

_________________
Mvh
Peer.


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Strøtanker om DM ændring
Indlæg: lør dec 03, 2011 1:25 pm 
Offline
Maler med pensel
Brugeravatar

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 1:46 pm
Indlæg: 142
Geografisk sted: Esbjerg
Bjørn skrev:
1. Skal vi ændre det vi har nu?
2. Hvorfor skal vi det?
3. Hvad forventer vi en ændring vil medføre?


1. Ja.

2. Forandring fryder og det er ved forandring man udvikler sig.
Jeg har flere gange snakket med folk som ville ønske sig et koncept med guld/sølv/bronze. Som altid er der snak i kulisserne men ingen som giver deres syn tilkende overfor arrangørerne.. :roll:

3. Det vil med tiden forhåbentlig tiltrække flere deltagere.

_________________
Mvh
Peer.


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Strøtanker om DM ændring
Indlæg: søn dec 04, 2011 9:14 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 8:55 pm
Indlæg: 706
Geografisk sted: Brøndby
Har jeg misforstået noget her.
I stedet for nr. 1, 2 og 3 og et Danmarksmesterskab, så kan man få guld, sølv og bronze. (måske flere guld, sølv og bronze vindere) - og så vælter deltagene ind ? :? :? :? :?

_________________
Old School modelbygger af "værste" :) karat


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Strøtanker om DM ændring
Indlæg: man dec 05, 2011 9:56 am 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Det ved jeg ikke om du har Torben - men hvis du har en patentløsning til at motivere flere til deltagelse, så er det bare at komme ud med den.

Tanken er at DM ikke har ændret sig på præmieringen siden 1985. Det der har ændret sig er modelbyggernes kvalitet. Kvaliteten er høj og niveauet er snævert. Det var det ikke i 1985. Så var det måske en idé at hædre modelbyggerens niveau end bare de tre bedste af dem alle sammen og så markedsføre det over det næste 2 år? Det er en prisneutral øvelse iflg. beregninger foretaget af foreningens statsautoriserede gnier.

mvh

El P


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Strøtanker om DM ændring
Indlæg: man dec 05, 2011 3:44 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 8:55 pm
Indlæg: 706
Geografisk sted: Brøndby
Man kan sagtens arbejde med både 1, 2. og 3. pladser og kombineret med "highly recommended" versioner af erkendtligheder.
Det er i min optik bare ikke derfor, at folk falder fra.
Valby Medborgerhus er en lurvet oplevelse, og det bliver DM derfor også. C4 kan sagtens bare af den grund udkonkurrere os.
"I gamle dage" var der kun DM i Danmark, men nu er der også Randers og Esbjerg Open. Så behøver man ikke tage over broen for at kikke modeller.

Det kan være, at DM's føreposition er faldet bort og slet ikke er til at hente igen. Og så er det altså ligemeget, hvordan præmieringen er.

_________________
Old School modelbygger af "værste" :) karat


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Strøtanker om DM ændring
Indlæg: man dec 05, 2011 4:04 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Sikke en gejst ;-)

Vi er da ganske enige om at Valby Kulturhus ikke er specielt charmerende og servicen kun går en vej - ned. Men det er jo prisen for det vi har råd til.

Nu kan vi se næste gang, hvor 'galt' det bliver og så skal vi måske opfinde et helt nyt koncept?

Jeg har (kan få) billig (næsten gratis) adgang til vort medborgerhus i Jonstrup, hvor der er et pænt forsamlingslokale, nogle mindre lokaler og ikke mindst køkken. Det er for lille til at holde et DM desværre, men nu var jeg lige forbi i weekenden hvor der var julebazar (noget med kvinder der faldbyder deres hjemmestrik osv.) og der vil sagtens kunne udstilles modeller på bordene, der er rigeligt af. Så kunne man kombinere med noget spisning og hyggebyg eller hvad ved jeg?

Problemet er at der er langt ud. Bussen kører en gang i timen, så offentlig transport er på det nærmeste udelukket. Der er heller ikke spisesteder (jo men det er en dyr café) eller indkøbsmuligheder (endnu) i nærheden og kunne sådan et arrangement oppebære en hel weekend - næppe?

Dog synes jeg ikke at der skal begås kollektivt selvmord og være opgivende.

mvh

EL P


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Strøtanker om DM ændring
Indlæg: man dec 05, 2011 4:51 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 8:55 pm
Indlæg: 706
Geografisk sted: Brøndby
Vi behøver da ikke begå kollektivt selvmord etc., så galt er det ikke ment :wink:

Vi kan også sagtens bibeholde DM og Valby, det er jo en indarbejdet tradition og så er der noget for sjællænderne også.
Vi skal bare ikke blive frustrerede over tilbagegang eller stagnation men lave tingene som vi nu har midler og råd til.
Og se i øjnene, vis det er sådan "at vores tid er forbi".

_________________
Old School modelbygger af "værste" :) karat


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Strøtanker om DM ændring
Indlæg: man dec 05, 2011 9:11 pm 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 6:23 pm
Indlæg: 684
Geografisk sted: Køge
Øhhhh.... Hvad blev der af muligheden med Tårnby Gymnasium?
Hvis det er Valby Kulturhus der er det største problem, så er det vel det vi skal have løst først og fremmest?

Personligt kigger jeg da stadig rundt efter forsamlingshuse/kulturhuse m.v. vel vidende at prisen er det vigtigste, skarpt fulgt af kvadratmeter til rådighed, borde og ikke mindst belysning.
Alt andet lige må kravet om offentlig transport nok være det mindste. Der er næppe ret mange der har en håndfuld modeller med i en kasse i tog og bus.

Håber ikke at vi partout skal holde det indenfor den kommende betalingsring, hvis der er et brugbart alternativ udenfor.

mvh.
Lars le Redak

_________________
Lars Seifert-Thorsen
Redaktør IPMS-Nyt


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Strøtanker om DM ændring
Indlæg: man dec 05, 2011 9:48 pm 
Lad os ikke læne os for meget op ad Tårnby Gymnasium. Med en leje på 30.000 kr. må vi forvente at vores del nok ikke kommer ned langt under en trediedel, med mindre der er forhold som endnu ikke er oplyst. Det beløb er 5 gange større end Valby, men lad os se hvad Martin kommer frem til.
Hvis gymnasiet er stort nok, vil det ikke betyde noget om vi kommer der også, men skal figurforeningen til at indskrænke deres område, vil de vel også kræve betaling derfor, og det mener jeg som kasserer ikke at der pt. er økonomi til.
Der blev foreslået at lade os registrere som folkeoplysningsforening. Det jeg kender til Københavns kommune er, at det ikke er et tag-selv bord, men jeg vil prøve at snakke med dem for at se om det kan lade sig gøre og hvad der kræves.
En anden mulighed ligger på Nyboder Skole hvor vi jo holder til i forvejen. Når de går over til løsningen med elektronisk adgangskontrol og fyrer pedelmedhjælperne, kan det måske være at vi kan søge om at benytte det en weekend. Den går jeg også videre med.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Strøtanker om DM ændring
Indlæg: tors jan 05, 2012 4:53 pm 
Offline
Bruger putty over det hele

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 10:37 am
Indlæg: 97
Geografisk sted: Vordingborg
davs og godt nytår til alle

vil da gerne opfølge mere på viking con, så skal jeg bare bruge noget info omkring hvad vores bestyrelse vil vide. men en evt. forhandling omkring vores evt. andel bør vel ske mellem vores og deres bestyrelse. de har første planlægnings møde i deres bestyrelse her i Januar Flemming fik ved Julemødet både tlf. nr og email til ham jeg havde snakket med.

men for at gøre de 30.000 kr mere fordøjelige skal der huskes på at dette beløb i forvejen vil blive fordelt på alle de deltagere ved viking con. og her er et lille regnestykke 30.000 : 825 (deltagere ved viking con 2011) = 37 kr pr person. Med os oveni = mindre pr. person. og det mine herre er ikke nogen herregård vel? fra anden side fik jeg oplyst at sidste års deltagelse ved viking kostede 160 kr. fredag til søndag uden mad og vi skal jo ikke deltage og madordningen hvis pris jeg ikke kender, er jo ikke oblikatorisk der er iøvrigt åbent i kiosk det meste af tiden og der er en udemærket pizza grill lige i nærheden.

med venlig hilsen martin røpke


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 92 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team