IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tirs mar 31, 2020 8:28 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 92 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Strøtanker om DM ændring
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Værløse
Hej

Der var rimelig procentvis respons på de postkort jeg udsendte til tidligere deltagere. Men det er altså kun tidligere deltagere fra sidste og forrige gang, der ikke er medlem af IPMS.

Desuden blev de kort uddelt ved Hobbymessen i maj, hvor der også var plakater oppe. Så er det jo lidt op ad bakke, hvis folk så glemmer det i mellemtiden. Det er nok næppe deltagere?

mvh

El P

Profil Email  

Kan bare det med æts og resin

Geografisk sted: Brøndby
Al markedsføring er op ad bakke :wink:

Vi savner nok en flok forretninger over det ganske danske land til at sprede det gode budskab.
Hvor de ellers måtte findes og hvor man kan gafle adresserne fra.
Vi må hellere aftale at holde en ide-aften op til 2013.

Site Admin
Brugeravatar

Jeg udsendte plakater til en række 'næringsdrivende' der blev hapset fra Wittrocks nu til dels ikke opdaterede kundeliste, der er frit tilgængelig her:

http://www.tamiya.dk/

Jeg har ingen anelse om de rent faktisk blev sat op. Jeg kan finde navnene jeg sendte til senere.

mvh

El P

Profil Email  

Brugeravatar

Geografisk sted: Vallensbæk
Den med omtale til Valby messen i maj er en god start. Men desværre ikke optimal, fordi der er længe så til DM og så har folk glemt det i mellemtiden.
Nu kender jeg ikke reglerne for plakater og der er sikkert mange og muligvis er det så dyrt at der kan være ligemeget.
Men jeg har da set mange plakater for "reptiler i Rødovrecentret".
Det med hobbyforretninger er OK - men der er uhyggeligt få.
Hvad med biblioteker
Fritidscentre
Opslagstaver i Brugsen, Fakta. (små fine A4 plakater med strimler med dato og sted.)
Storcentrer
Nu forestiller jeg mig ikke at bestyrelsen skal rejse riget rundt. Jeg kunne f.eks sætte op i Vallensbæk osv.
Man kunne f.eks starte i København og omegn og se om det gør en forskel.
Mvh
Allan

Site Admin
Brugeravatar

Allan F1 Nielsen skrev:
Opslagstaver i Brugsen, Fakta. (små fine A4 plakater med strimler med dato og sted.)
Storcentre
Mvh
Allan

Hvor meget ser du selv på opslagstavler i nævnte butikker...? Jeg kigger ikke på dem.

Alle de forslag koster. Det koster noget at lave så mange plakater. Så enhver kampagne skal målrettes og ikke bare skydes med spredehagl i håb om at noget rammer. Måske skulle man næste gang (også) kaste det på Facebook? Eller hvad der nu er det nye sort om 1½ år...?

mvh

El P

Profil Email  

Brugeravatar

Geografisk sted: Vallensbæk
Ja næsten alting koster. Nu kunne man for at starte et sted og ikke gøre det for dyrt så udvælge et område i nærheden af DM i Valby.
Jo længere væk man kommer jo sværere er det nok at trække folk til.
Facebook og hvad det ellers hedder er jo dejligt gratis.
Mvh
Allan

Det er da dejligt at høre. :D Så begynder det så småt mod 2013. Er der flere frivillige der ligeledes vil sætte plakater op i nærområdet når vi nærmer os?? :?:
Bare giv besked til Torben i god tid, så vil han sørge for at trykke nok.

Hilsen Bjørn

Maler med pensel

Jeg har kun et enkelt synspunkt, jeg vil komme med omkring DM i modelbygning.

Uanset hvor der bliver afholdt, så bør der være en fornuftig afstand til S-tog eller bus og jeg ville foretrække S-toget. Det er sværere at køre forkert og nemmere at have større ting med.
Jeg er selv afhængig af at skulle med det offentlige. Om jeg skal til Vanløse, Hillerød, Valby, Helsingør eller Kastrup, ville ikke gøre nogen forskel for mig prismæssigt. Helsingør og Kastrup, tager dog lang tid at komme til.
Det giver også flere muligheder for ikkebilister at komme til DM, hvis de altså kan lokkes.
Ud fra et offentligt transportmæssigt synspunkt, så er den nuværende løsning efter min mening, nærmest perfekt.
Jeg mener det er noget, der må med i betragtningerne, hvis et nyt sted bliver aktuelt.

Held og lykke med projektet.

DanTDBV

Profil Email  

Jeg kunne nu godt tænke mig, at vi kom tilbage til udgangspunktet som Flemming startede med:
Skal vi lade 1.,2. og 3. pladserne erstattes af det engelske princip hvor man får guld, sølv eller bronze alt efter hvor mange points man opnår?
Der er jo ganske vist god tid til næste DM, og præmier skal først bestilles om 1½ år, men for at få tid til at høre folk og få det op og vende grundigt nok, er det vel på tide at få nogle synspunkter frem.

Hilsen Bjørn

Maler med pensel
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg
Som deltager til DM vil jeg synes det skal være som det er nu..

Man kan ikke afholde et DM hvor der eksempelvis ikke gives en guld medalje i en given kategori og derved ikke har en Danmarksmester, eller hvis der gives to guldmedaljer i samme kategory og så har to Danmarksmester i samme kategory.

Hvis det skal gives guld, sølv og bronze så burde det ikke kaldes DM.

Profil Email  

Nu har denne tråd været åben et stykke tid nu. Udgangspunktet var, om der skal ændres på konceptet med 1.-3. plads eller "metaluddeling".
Der har været 2!!! tilbagemeldinger desangående: Thomas der mener at nuværende er rigtigst og Peer der mener, at hvis det er et DM, så skal det være som det er nu. Er alle andre ligeglade eller hvad?
Jeg personligt tilslutter mig deres synspunkter.

Hvis vore medlemmer mener, at det ville give flere deltagere med en "metaluddeling", så er der en kombinationsmulighed, men jeg ser ingen grund til at ændre et koncept, med mindre der er nogle tungtvejende grunde herfor. To tilbagemeldinger er ikke noget brugbart grundlag for en beslutning. Det skal lige pointeres, at dette helst ikke skal afføde stereotyper som; "Bestyrelsens modstand", "Bestyrelsens vanetænkning" eller "Bestyrelsens krampagtige holden fast", men gerne en stillingtagen og vidensdeling så vi undgår senere lidet saglige tildragelser som: "Nu har jeg tidligere sagt at..." eller "jeg har x antal gange hævdet at ...". :roll: Synspunkter og stillingtagen tak. :)

Hilsen Bjørn

Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Det er måske ikke helt det samme, men Flemmings ide om en plaquette ved modellen fik mig til at tænke på begrebet 'recommended' og 'highly recommended' som har været brugt i engelske konkurrencer og vel gives til dem der lige netop ikke klarede skærerne til 1. 2. og 3. pladsen. Og selv om at lyde som en gammel risset plade, der skurer fælt i kasserens ører :wink: foreslog jeg selv for flere år siden i bladet at der blev uddelt en form for flidspræmie - det kan bare være i form af et dokument - for de deltagere der endte lige udenfor medaljerækken.

En form for skulderklap og anerkendelse, der signalerer: fint arbejde - næste gang er den der! Jeg forestillede mig bare at det måske ville få folk til at komme igen næste gang. Men problemet er måske netop de 2 års interval og de flere valgmuligheder andre steder. :?:

Så; bibehold gerne 1.-3. pladsen, men overvej at udvide konceptet lidt derudover.

At afholde det i f.eks. det sydsjællandske, synes jeg lyder som en rigtig konstruktiv ide. Det vil selvfølgelig give nogle af os større transportmæssige problemer, mens andre sikkert vil juble. Men det er jo spillets regler: you lose some, you win some :)

Profil Email  

ØH???

Bruger putty over det hele

Geografisk sted: Esbjerg
Hej Bjørn
Jeg synes du skal se denne tråd i et lidt bredere perspektiv, det er rigtigt at Flemming i første linie i første indlæg skriver om uddeling af guld, sølv og bronce, men i sidste linie skriver han:
" Faktum er, at der var dobbelt så mange modelbyggere ved C4 som der var ved DM... Lige på den anden side af broen!", og ideer og tanker om hvordan vi øger DM's tiltrækningskraft er der da kommet mange af. Det synes jeg da er meget mere positivt end det er negativt, at der kun er kommet reaktioner fra 2 omkring konvertering til metal. I øvrigt mener jeg også at et danmarksmesterskab kræver at der kåres en entydig danmarksmester, så jeg synes ikke der bør ændres på præmierings systemet. (Så er der tre)

mvh
steffen

Bruger putty over det hele

Geografisk sted: Vordingborg
dav dav til alle

har endelig fået kontakt til en fra viking con´s bestyrelse som lød til at være frisk på ideen med vores deltagelse, han mente, at selv om vi jo ikke "legede" med vores modeller, så var der nogle fælles ligheder, i nogle af de kategorier af tabletop games som deltager i viking con. (spillere skal stille med en samlet og malet hær for at kunne deltage)

han skal selvfølgelig tage det op med hans samlede bestyrelse som samles i januar måned.

selve tårnby gym koster ca 30000 kr fredag til søndag det er hvad pedel og skole skal have. Så det er klart allerede nu at flytte vores show til en anden weekend for at have skolen for os selv, nok er udelukket, hvad vores andel osv osv skal være, hvis viking con vil have os med og hvis vi selv vil, må være noget som betyrelsen og viking con lige må tale nærmere om.

mvh Martin Røpke

har fået en email adresse og tlf nummer fra manden fra viking con

Profil Email  

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 92 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]