IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er fre mar 29, 2024 7:06 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: DM-2013 oversigtskort
Indlæg: søn mar 03, 2013 10:32 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

På Hobbymessen den 2. - 3.marts blev der yderligere afklaret omkring afviklingen af DM 2013.

Som man kan se på kortet sker indskrivning af deltagere og modeller via sideindgangen, hvor vi har et stort lokale, hvor deltagerne kan få dem selv registreret og ikke mindst modellerne. Der er KUN adgang for deltagere gennem denne indgang. Alle andre uanset tilhørsforhold til IPMS eller ej skal igennem hovedindgangen og betale normal pris for at komme ind. Så hvorfor ikke melde sig til og komme billigere ind - jeg nævner det bare!

Man kan stadig godt komme på dagen og tilmelde sig. Men som tidligere vil vi opfordre til at man tilmelder sig i god tid. Dels for at spare nogle kroner og dels sørge for at vi hurtigere kan komme igennem processen med at registrere alle modeller. Mere om tilmelding til maj i næste nummer af IPMS-Nyt.

Betragt det som en "pligt" som medlem, at stille op som deltager, hjælper, hyggebygger osv. Det bliver et kanon arrangement. De andre deltagere på messen glæder sig til at se hvad vi kan vise frem. Vi glæder os til om 8 måneder, hvor vi for alvor skal frem i lyset fra de dunkle 'Dungeons' i Valby Kulturhus ud på den store scene. Det kan kun blive godt - men vi skal have nogle modeller på de mange borde, så kom bare i gang med at bygge!

Billede

mvh

El P


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: DM-2013 oversigtskort
Indlæg: fre maj 03, 2013 12:09 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 11:08 am
Indlæg: 591
Geografisk sted: Herlev
El p:Betragt det som en "pligt" som medlem, at stille op som deltager, hjælper, hyggebygger osv. Det bliver et kanon arrangement.

DM 2013 på Hobbymessen bliver en milepæl af dimensioner...
Til en sådan lejlighed vil det være naturligt, at borgmesteren inviteres til at åbne IPMS DM 2013-Hobbymessen med efterfølgende reception, som kulturudvalget gerne sponserer...
Borgmesteren vil i sin tale utvivlsomt påpege, at modelbygge-hobbyen er en nyttig interesse, som har politisk bevågenhed og som især unge mennesker bør gøres opmærksom på...
Dagspressen og lokalblade skal selvfølgelig også inviteres med henblik på solid foromtale og reportage.

Fit before glue
Ove


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: DM-2013 oversigtskort
Indlæg: fre maj 03, 2013 12:58 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Citat:
vil det være naturligt, at borgmesteren inviteres til at åbne IPMS DM 2013


Du husker lige, at han er socialdemokrat, ikke?

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: DM-2013 oversigtskort
Indlæg: fre maj 03, 2013 1:01 pm 
Henrik Stormer skrev:
Citat:
vil det være naturligt, at borgmesteren inviteres til at åbne IPMS DM 2013


Du husker lige, at han er socialdemokrat, ikke?

Det kommer da an på hvilken af borgmestrene der er tale om, og det kunne jo ligeså godt være en kvinde.

Hilsen Bjørn der heller ikke bor i kommunen længere.


Top
  
 
 Titel: Re: DM-2013 oversigtskort
Indlæg: fre maj 03, 2013 4:47 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 11:08 am
Indlæg: 591
Geografisk sted: Herlev
Stormer: "Du husker lige, at han er socialdemokrat, ikke?"

Jo, hvis det er overborgmester Frank Jensen. Men jeg har aldrig hørt om, at politisk observans skulle have nogen indflydelse på modelbygge-hobbyen...
Anledningen til at jeg skrev er, at jeg for nogle år siden har overværet åbningen en modelskib-udstilling i Herlev, arrangeret af Orlogsmuseets Modelbyggerlaug. Borgmesteren i Herlev var inviteret til at åbne udstillingen, men måtte desværre melde afbud i sidste øjeblik. Udstillingen blev i stedet åbnet af en dame, der er formand for kulturudvalget og hun beklagede borgmesterens fravær.
Det var en festlig begivenhed og der manglede ikke noget... Begivenheden blev indledt med udendørs trumpetfanfare og medlemmerne af Modelbyggerlauget, i al de fleste, var mødt op i pæne jakker med klubbens badge - og selvfølgelig var der slips på alle. Formanden var dog iført smoking og udstyret med propel.
Jeg kan forestille mig, at El p vil se ganske godt ud i smoking med propel.

Fit before glue
Ove


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: DM-2013 oversigtskort
Indlæg: fre maj 03, 2013 7:56 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Ove Høeg Christensen skrev:
Jeg kan forestille mig, at El p vil se ganske godt ud i smoking med propel.

Han vil se meget bedre ud i en F1 køredragt med tilhørende udstyr som hjelm osv. :mrgreen:
Mvh
Allan


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: DM-2013 oversigtskort
Indlæg: fre maj 03, 2013 9:02 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Jeg tror godt jeg vil frabede mig både Ayfar 'bilerne ud af byen' Bajkal eller Frank 'jeg er så glad for hash' Jensen og i det hele taget et setup med hornorkester og opmarchuniform. Det er slet ikke mig og får det mere til at minde om en loge eller andet der tager sig selv utroligt seriøst.

Der er og skal være fokus på modelbyggerne og modellerne. Og så skal vi naturligvis hygge os i den weekend. Uanset beklædning.

Dermed ikke sagt at vi gør alt hvad der er muligt for at tiltrække medier af alle slags. For år tilbage havde jeg fornøjelsen af at have Adrian Hughes på besøg... Han lavede ballettrin og pirouetter i min stue inden vi havde et stort anlagt indslag fra Nyboder Skole. Jeg er lidt rystet over at må konkludere at det næste år er 20 år side... :shock:

mvh

El P


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: DM-2013 oversigtskort
Indlæg: lør maj 04, 2013 5:23 am 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Adrian Hughes? Det er de færreste mænd, der vil indrømme at have haft ham på besøg. . . :shock:

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: DM-2013 oversigtskort
Indlæg: lør maj 04, 2013 6:53 pm 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 6:23 pm
Indlæg: 684
Geografisk sted: Køge
@Stormer. Vi tager det bare som en tilståelsessag fra El P.

Har det på samme måde som Flemming. Fri os fra politisering.
Vi er altså en del af en hobbymesse, så hvis de får en ping til at åbne hobbymessen må vi acceptere det, men vi kan ikke påtvinge hobbymessen noget som de ikke ønsker.

mvh.
Lars le Redak

_________________
Lars Seifert-Thorsen
Redaktør IPMS-Nyt


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: DM-2013 oversigtskort
Indlæg: lør maj 04, 2013 7:03 pm 
Jeg aner ikke om det blev til noget, men sidst var der da planer om at lade Stefan Rasmussen åbne messen. Det er da ikke det sagen drejer sig om, men omtale kan jo altid bruges.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: DM-2013 oversigtskort
Indlæg: lør maj 04, 2013 7:15 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 11:08 am
Indlæg: 591
Geografisk sted: Herlev
hej alle!

Jeg forventede ikke, at mit indlæg skulle opfattes specielt seriøst…
Den egentlig årsag til indlægget må tilskrives mit indtryk af, at personel fra især søværnet er dannede og velklædte. Det indtryk stammer fra min tid som rekrut og menig på et infanteriregiment. Her havde forsvaret samlet værnepligtige fra hele den u-dannede jyske almue… Hvorfor jeg på det tidspunkt fik et slags mindreværdskompleks overfor folk fra søværnet, kan jeg ikke gøre rede for.
Senere, i mit modelbyggerliv, blev jeg påført endnu en mindreværdsfølelse – denne gang overfor træskibs-modelbyggere. Årsagen var, at jeg hørte en af disse dygtige modelbyggere omtale sprøjtestøbte byggesæt med noget nær foragt...
Det skal straks understreges, at mine fordomme om skibsmodelbyggere godt og grundigt blev gjort til skamme på omtalte udstilling, arrangeret af Orlogsmuseets Modelbyggerlaug. Her blev selvfølgelig fremvist flotte klassiske sejlskibsmodeller, scratch-bygget af træ og andre ”naturlige” materialer. Men udstillingen omfattede også mange andre typer af skibsmodeller lige fra for eksempel 1/700 vandlinje-modeller bygget af ”vores” sprøjtestøbte sæt til store RC-modeller med motorkraft til at bugsere en robåd.
På udstillingen forventede jeg at finde salgsboder med skibsbyggesæt, materialer og andet. Efter min mening er sådanne boder med til at skabe hygge. Men den slags var af mig ukendte årsager fuldstændig fraværende på nævnte udstilling.

Fit before glue
Ove


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: DM-2013 oversigtskort
Indlæg: søn maj 05, 2013 5:38 pm 
Offline
Bruger putty over det hele
Brugeravatar

Tilmeldt: søn mar 03, 2013 7:15 pm
Indlæg: 78
Geografisk sted: Tjæreby, Roskilde
Dem der bygger panzer skal da selvfølgelig troppe op i den rette uniform. ;)

Billede


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: DM-2013 oversigtskort
Indlæg: søn maj 05, 2013 6:04 pm 
Dresscode for dem der bare bygger figurer.
Billede

Hilsen Bjørn


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team