Hej Ole
Jeg tror du gør det mere akademisk end det egentlig er.
Udgangspunktet i sin tid var at vi var blevet trætte af den evindelige diskussion, der i reglen ramte modeller der vandt:
"Den antenne er forkert"
"Den farve forkert"
"De mærker har den aldrig fløjet/kørt/sejlet med"
Da dommere med garanti ikke kan vide alt om alt blev det valgt at 'autenticitet' kun er et bedømmelsespunkt i klasse M. Hvordan man så vælger at gøre det er op til modelbyggeren. Med hensyn til dokumentation er vi kommet frem til at 'less is more'. Det skal absolut ikke være en læderindbundet bog om byggeprocessen - det er jo misforstået, for det er ikke byggeprocessen der skal dokumenteres - men derimod forbilledet, der skal sammenlignes med den model der står på bordet.
At vi i de andre klasser ikke har autenticitet indblandet viser denne model der opnåede en 2.plads i 2001:
(US Navy har aldrig brugt F-4E, så mærker og bemaling er ren fiktion)
Så der er faktisk også plads til What If!
mvh
El P