IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er fre apr 19, 2024 5:22 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Band of Brothers
Indlæg: ons aug 10, 2005 6:21 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Denne fremragende serie er forlængst ude på DVD. Fona vil have 800,- for den. Du kan få den for 399 i Føtex for tiden.

mvh.


El P.


Top
 Profil Email  
 
 Titel:
Indlæg: ons aug 10, 2005 6:30 pm 
Ja og den kan anbefales på det varmest .... nu er jeg så stor fan af den at jeg måtte have den lige da den kom på gaden for et par år siden, der kostede den 900. Men det er prisen man må betale når man vil være den første. Til 399 er det et røverkøb.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: tors aug 11, 2005 4:32 pm 
Offline
Bruger putty over det hele

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 3:25 pm
Indlæg: 69
Geografisk sted: København Ø
Jeg købte min på amazon.co.uk for under £ 30. Den er nu opgjort til £ 33,97, der nok bliver lidt mere, når man fortæller, at man er fra Danmark. Der er danske undertekster.
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASI ... 64-0232460

Så den i øvrigt i forlængelse af, at have læst Ambroses D-dag og Efter D-dag. Meget tankevækkende.

Mvh Mikkel


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: tors aug 11, 2005 6:25 pm 
Jeg har efter følgende læst Mr. Ambroses bog "Band of brothers" der blev jeg godt nok skuffet .... man får lidt flere detaljer end der gives i tv udgaven men der ud over er den MEGET overfladisk.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: tors aug 11, 2005 7:10 pm 
Offline
Bruger putty over det hele

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 3:25 pm
Indlæg: 69
Geografisk sted: København Ø
Jeg har ikke læst denne, men har også hørt kritik af de øvrige.

Det mener jeg helt kommer an på, hvad man går efter. Overfladisk hvad angår styrker, material etc., men da overflod hvad angår beretninger om, hvad den enkelte mand på jorden tænkte, talte og følte.

Mikkel


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: tors aug 11, 2005 7:52 pm 
Jeg synes faktisk også at Band of brothers bogen er overfladisk på det område. Hvis du tager de beretninger som veteranerne giver før hvert afsnit, og som der er en hel del mere af på extra DVD'en så får du mere end du gør i bogen. Det eneste bogen har mere af er en mere detaljeret beskrivelse af enhedens træning hjemme i USA, men når det kommer til hvad der skete i Europa så er TV serien faktisk bedre.

Desuden synes jeg han har en ireterrende måde og få krigen til at lyde som om den nærmest var spændende at være med i. Når jeg læser bøger af de gamle veteraner ( Horst Krönke, Alfred Rubbel, Otto Carius mfl. ) så får jeg et væsentligt andet billede.


Top
  
 
 Titel: D-dag
Indlæg: tors aug 11, 2005 9:15 pm 
Ja Ambrose er overfladisk på visse punkter. I sin bog D-dag, bruger han mindre end 10% på at fortælle om briter og canadiere. Resten er om amerikanerne. Amerikansk historieopfattelse så det basker.
Desværre var bogen en gave, så jeg måtte bare se glad ud, men jeg kunne ikke finde på at røre andre af hans udgivelser med en ildtang.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: tors aug 11, 2005 11:59 pm 
Offline
Bruger putty over det hele

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 3:25 pm
Indlæg: 69
Geografisk sted: København Ø
Interessant, at du - Thomas - har læst bøgerne sådan. Som sagt har jeg ikke læst Band of Brothers, men kan sagtens følge, at bøgen ikke kan leve op til de vidnesbyrd, som TV-klippene dokumenterer. Det er nok også vanskeligt.

I forhold til at få krig til at lyde spændende, var det slet ikke den følelse jeg sad tilbage med. Tværtimod. Borgen har valgt, at give den ene af de bøger, som jeg har læst (på dansk) for Efter D-dag, hvilket primært må være for at kapitalisere på "D-dag. 6 juni 1944" for den oprindelige titel Citizen Soldier mener jeg meget mere klart siger hvad den handler om, nemlig at helt almindelige high school drenge ændre i f.eks. rædslerne i Bastogne, at de var alene i skyttehullerne osv.

Som sagt synes jeg blot at det er interessant, at vi har læst dem forskellige. Det må endelig ikke læses som en kritik af dette. Også jeg kan komme på andre og bedre bøger om denne tid, jeg har læst.

Men Bjørn har selvfølgelig ret i, at den er meget US fikseret. Jeg synes du ikke det gør noget i forhold til at få en fornemmelse krigens rædsler på jorden.

Mvh Mikkel


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team