IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er fre apr 19, 2024 5:21 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: En boghandel mindre?
Indlæg: tors mar 08, 2012 12:40 pm 
Nyboder Boghandel er sat til salg. :cry: Om der er en køber der vil videreføre den som boghandel, er nok tvivlsomt. Vi må jo nok se i øjnene, at endnu en butik må lade livet i den ulige kamp mod Internettet.
Nyboder Boghandel er den sidste boghandel med et bredt udvalg af bøger om militært isenkram og historie. Før i tiden var militæret en stor kunde, men de "outsourcede" deres indkøb til et hollandsk firma, og sådan noget vil jo også påvirke omsætningen.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: En boghandel mindre?
Indlæg: tors mar 08, 2012 1:29 pm 
Offline
Maler med pensel

Tilmeldt: tors jan 13, 2011 6:54 pm
Indlæg: 102
Hej alle!

Nå, det var jo ikke så godt. Hvor kunne det så tænkes, at man skulle handle, da jeg ikke umiddelbart kender nogen webshops, der handler med "den slags"?! Hvad bøger angår foretrækker jeg nemlig at købe dem i en fysisk butik, da jeg her kan tage "varen" nærmere i øjesyn, i stedet for at læse en eller andet intetsigende beskrivelse af "varen" i en webbutik.

hilsen Nicolai


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: En boghandel mindre?
Indlæg: søn mar 11, 2012 7:16 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Arnold Busk's boghandlerkæde, er vel den eneste tilbageværende landsdækkende af slagsen, udover lokale boghandlere i større og mindre byer, med et rimeligt udvalg af militærlitteratur - de har da noget fra tid til anden. Ellers må du gå til Vangsgård Antikvariat og se hvad du kan støve op. Men det vil selvfølgelig ikke være det nyeste nye og det mere specielle litteratur som Nyboder har kunnet fremvise.

Problemet er vel det samme alle steder; der er ingen der tør satse på en butik med så specifikke emner - i dag skal du have en blandet landhandel af papirartikler, bøger og andet krimskrams, for at øge overlevelsen som selvstændig erhvervsdrivende.


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: En boghandel mindre?
Indlæg: ons apr 18, 2012 7:07 am 
Så er udsalget startet. Militærbøgerne er sat 50% ned. Nogle endda mere.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: En boghandel mindre?
Indlæg: ons apr 18, 2012 9:43 am 
Offline
Maler med pensel

Tilmeldt: tors jan 13, 2011 6:54 pm
Indlæg: 102
Hej Bjørn!

Er dette stadig i gang?!!

Jeg har lige været inde på Nyboder Boghandels hjemmeside og henvisningen til deres udsalgskatalog er der stadig. Det fremgår dog klart og tydeligt af kataloget, at det er gældende fra den 29. februar og til den 10. marts 2012 (de er åbenbart lidt langsomme til at opdatere hjemmesiden).

Så hvad har de gang i?

mvh
Nicolai


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: En boghandel mindre?
Indlæg: ons apr 18, 2012 3:54 pm 
Ja det er nu man skal slå til. Flere hylder er tomme.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: En boghandel mindre?
Indlæg: fre apr 20, 2012 9:39 am 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Jeg var derinde i går.
50% på alle udenlandske titler. Derved kommer Nyboder næsten ned på normalprisen for nethandel..... :roll:

De har en pæn samling (1 eksemplar af hver) Aero Detail bøger, der kan erhverves for 200.- men panzerbyggere og historieinteresserede kan også¨stadig finde gode sager på hylderne.

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: En boghandel mindre?
Indlæg: lør apr 21, 2012 12:52 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Helt enig :D - jeg var der nemlig også i går. Og Bjørn må have haft de forkerte briller på :wink: for tomme hylder??? ikke det der lignede. De er nemlig også ved at rydde op i kælderen, så der er kommet en masse sjovt og herligt guf op fra den mørke glemsel. Ud over 50% på alle udenlandske titler, er der også flere hæfter og løstindbundne bøger til tilbudspriser fra 10 kr. til 40 kr. Fandt herved en lille fastindbunden bog på tysk om "Tarnanstriche in der deutschen heere, 1914 bis heute", på 112 sider, der i stor udstrækning er henvendt til netop modelbyggere, illustreret med bemalede modeller, mange af dem i farver og farvelagt ud fra de originale RAL koder. Til den famøse pris af små 20 kr. Beklager, gutter..der var kun et eksemplar - gnæk, gnæk, gnæk :twisted:

Snakkede lidt med den ene ejer; de er godt klar over tiden er løbet fra en butik af deres karakter. Men da de er 4 aktionærer, der alle er i en høj moden alder, føler de sig ikke gearet til at relancere butikken i en mere tidssvarende udgave. De håber derfor at finde en som vil køre butikken videre, men føreløbig arbejder de på at skaffe noget startkapital og det gøres bla. ved at få tømt 1. sal med de udenlandske titler. Udsalget er dog planlagt helt frem til 1/6 - så kik bare indenfor; I når det nok 8)


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: En boghandel mindre?
Indlæg: lør apr 21, 2012 12:59 pm 
Det kunne jo tænkes at de fyldte op fra kælderen mellem mit besøg og dit. Når jeg skriver at der var tomme hylder, SÅ VAR DER TOMME HYLDER :roll: . Da jeg de sidste 3 år er kommet der et par gange om måneden, SÅ VED JEG DET!

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: En boghandel mindre?
Indlæg: lør apr 21, 2012 2:00 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Ro på nu.... du tager det for alvorligt. Der var en grund til at jeg satte en :wink: ind i teksten. Det troede jeg da alle ville opfange. Men det lykkedes tydeligvis ikke :|


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: En boghandel mindre?
Indlæg: man okt 15, 2012 10:37 am 
Offline
Maler med pensel

Tilmeldt: tors jan 13, 2011 6:54 pm
Indlæg: 102
Hej alle!

Jeg var hos Nyboder Boghandel i lørdags og nu ser det vist ud til, at det er det tynde øl, som er tilbage; i hvert fald hvad flybøger angår. Der så dog ud til at være en del med skibe og køretøjer tilbage, så hvis man har interesse inden for disse områder må man hellere skynde sig!

mvh Nicolai


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: En boghandel mindre?
Indlæg: man okt 15, 2012 5:49 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Det var overraskende - troede de for længst var kommet til en afgørelse, vedr. butikkens fremtid. Men der har nok ikke været nogen der tør binde an, med at slå sig på en fremtid som ejer af en specialboghandel. Og slet ikke i denne tid.

Så de trækker pinen ud :(


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: En boghandel mindre?
Indlæg: søn jul 21, 2013 1:11 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Ingen ende på dårligdommen. Nyboder boghandel ER nu lukket.

http://myldretid.dk/nyheder/nr/835

Kan ikke tjekke rigtigheden da jeg er et stykke vej hjemmefra, men sidst jeg rullede forbi var ophørs skiltene fremme.

mvh

El P


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team