IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er fre mar 29, 2024 6:47 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Antikt flylitteratur
Indlæg: fre apr 11, 2014 8:09 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Lokalt hos mig, ligger der en mindre butik, hvis indehaver tidligere har haft bogsalg i butikken. Det måtte hun, som så mange andre boghandlere droppe for ca. 2 år siden. Lejlighedsvis har hun dog et mindre lagersalg åbent, med div. litteratur, hun ikke formåede at få solgt, inden sit sortimentskiftet.

Her faldt jeg i dag over en pæn samling af flylitteratur fra 1930 - ca. 1990: flere små håndbøger/hæfter/årsgangbøger/flykendningsbøger m.m. fra Ian Allen Publishing (militære - og civille fly og helikoptere 1950'erne), The Observers Book of Aircrafts (bla. årgangene 1964 og 1968), Supersonic Aircrafts af Roy Cross, som jo blev æskeillustrator for Airfix, samt flere heftige flyårgangsbøger om det svenske og norske luftvåbens udvikling siden 1946. Langt hovedparten af bøger og hæfter er i s/h og de var til "stærkt nedsatte priser" (beløbene som var anførte indeni, var dog sandsynligvis det de havde kostet fra ny, for priserne var under en 10'er :shock: ). Nogle af storformatbøgerne mangler deres smudsomlæg. Mest interessant var dog nok en bog om DC-3 fra Arco Publishers 1966, med maskinskrevet indlæg fra Flyhistorisk Selskab + et udklip fra en dansk avis 1947, om en DC-3'er der fik klippet sine vinger, ifb. med en nedstyrtning det år, i Utterslev Mose, hvorefter den skulle være blevet slæbt tværs gennem hovedstaden, til opbevaring andet steds. Nogen der kender til den affære?
Enkelte bøger og hæfter er af nyere årgang, bla. en tysk oversættelse om tyske jageresser, 2 VK, med særligt forord af selveste Adolf Galland, underskrevet 6/6 1972! (Motorbuch Verlag, 11. udgave 1983)

Skulle der være nogle medlemmer, der kunne være interesseret i denne litteratur, forhører jeg mig gerne i butikken ved lejlighed om de rette priser :wink: Flere af de små bøger og hæfter, har klistrelabels siddende i indlægget fra Knud Rasmussen, Flylitteratur, Vesterbrogade 60, Kbh. V. Måske er der nogle af de ærede ældre medlemmer, der kan huske noget om denne (hedengangne?) boghandler?


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team