IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er fre mar 29, 2024 7:28 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Søger Airfix bil
Indlæg: man apr 07, 2008 12:02 am 
Airfix lavede engang en blå ( mener det var en Bugatti ) gammeldavs racer... spinkel i opbygningen og med lidt kromdele... er der nogen der har et sær de ikke har bygget/delvist/næsten færdig som de vil af med, for en billig penge.... :P


Top
  
 
 Titel: Re: Søger Airfix bil
Indlæg: fre apr 11, 2008 9:09 am 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
http://cgi.ebay.co.uk/Airfix-BUGATTI-35B-1-32-scale_W0QQitemZ320238553042QQihZ011QQcategoryZ1189QQrdZ1QQssPageNameZWD4VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em124
Mvh
Allan F1 Nielsen


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Søger Airfix bil
Indlæg: fre aug 08, 2008 3:10 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Jeg synes nu godt at når man svarer på et indlæg, kunne man gøre det lidt mere elegant end blot at henvise til en E-buy adresse. Uden at være 100% sikker, mener jeg at Dennis andet sted HAR givet udtryk for at et organ som E-buy, ikke er noget han gør i, da han foretrækker at kunne se, eller kende, dem han handler med.

Men det kræver selvfølgelig at man hæfter sig ved, hvad der egentlig spørges om, selvom jeg er klar over at Allans svar, er givet i en god mening :|


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Søger Airfix bil
Indlæg: fre aug 08, 2008 4:52 pm 
Det er godt nok en gammel ting at tage op. Hvad mon Dennis skal bruge det til?
Uagtet at man måske nærer antipati mod noget, er det da en service hvis nogen gider hjælpe. Det er så op til modtageren, og ingen andre, at vurdere om det er noget man vil forfølge.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Søger Airfix bil
Indlæg: søn aug 10, 2008 11:27 am 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Mit svar er gammelt - fra den 11 april 2008. Så det er vist meget sent du genåbner strengen. Som jeg lige husker det er diskussionen om at Dennis kun vil købe hos danske forhandlere langt nyere.
Noget helt andet er at når vi snakker biler og andre ikke main-stream artikler er det ikke særligt sandsynligt at der overhovedet er et medlem på liste der:
- har sættet
- hvis han endeligt har sættet - vil sælge det
- hvis han endeligt vil sælge det - til en billig penge
Der er ebay fedt. Man kan næsten før eller siden finde ethvert sæt - også inden for ikke main-stream. Og ofte til en rimelig penge. Men undgå et overføre penge. Betal med kreditkort (f.eks Paypal). Så kan man kræve pengene tilbage gennem PBS hvis udturen skulle opstå. Jeg har rent faktisk fået penge tilbage - fra en useriøs DVD forretning der "nåede" at gå konkurs inden varen var afsendt (det var ikke på Ebay). Jeg ser Ebay som en guds gave til os modelbyggere. Sæt som man "i gamle dage" i praksis kunne glemme alt om at opdrive er pludseligt en realistisk mulighed. Og man har hele verden som handelsplads. Jeg har f.eks fået for længt udgåede sæt fra Japan - EFTER at have spurgt i det her forum uden så meget som et eneste brugbart svar.
Mvh
Allan F1 Nielsen


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Søger Airfix bil
Indlæg: søn aug 10, 2008 7:00 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 11:08 am
Indlæg: 591
Geografisk sted: Herlev
http://www.tradera.com/Aero_72_1_72-auktion-69420127

Helt enig Allan, E-bay er OK. Dog har jeg endnu ikke fundet ud af det med PayPal, så det er snart nogen tid siden, jeg har handlet på E-bay. Betaling skete ved (ulovligt) at sende et brev med kontanter (sedler) til sælger. På den måde har jeg uden problemer fremskaffet 5-6 ældre og sjældne Airfix-sæt. Tradera.com er også værd at følge, men udbudet er langt fra det, der findes på E-bay. Dog dukker der af og til sjældne og spændende sæt op på Tradera.

Fit before glue
Ove


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Søger Airfix bil
Indlæg: tirs aug 12, 2008 5:05 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
:oops: jeg havde ikke lige hæftet mig ved datoen for Dennis's forespørgelse. Det må I sørme undskylde.

Det er da også rart at høre at E-bay kan give gode oplevelser. De historier jeg typisk har hørt om det, var noget med folk der besad det ene eller andet sjældne byggesæt, som de så satte til auktion og derefter blot ventede på at byderne begyndte at overbyde hinanden. Og det er jo ikke særligt attraktivt.

Men det er måske i virkeligheden ammestuehistorier :?:


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Søger Airfix bil
Indlæg: tirs aug 12, 2008 9:22 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Nu er ebay jo hovedsageligt baseret på auktion. Så det kan vel ikke overraske at princippet er at man byder op til den pris man mener det er værd, men samtidigt forsøger at få varen billigt. Sjovt nok samme princip som fandt sted i IPMS dengang der stadig var importørsæt til anmeldelser. Den gang hørte jeg ingen klager.
Det der bestemmer prisen på en auktion er sjovt noget med udbud og efterspørgsel. Det er korrekt at meget sjældne sæt får mange bud - men du glemmer nok at langt det mest almindelige er at et sæt får stort set ingen bud. Jeg har købt mange gode ting på Ebay til gode priser. Og som før nævnt - man kan i modsætning til i gamle dage få stort set alle de udgåede byggesæt man kan komme i tanke om. Jeg har svært ved at se det negative i den sag - de danske forhandlere har IKKE og kan IKKE skaffe de sæt.
Mvh
Allan F1 Nielsen


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team