IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tirs apr 16, 2024 6:32 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Daytona 24 timer race
Indlæg: søn feb 03, 2008 4:41 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Nu er det ret sjældent der kommer noget bilrelevant, så hvorfor ikke vise nogle billeder fra det nyligt overståede 24 timers løb på Daytona i Florida. Billederne har jeg selv taget og Jan Magnussen befinder sig i den gule bil med nummer 07. Teamet havde også bil nr. 06 og det gik helt hen over hovederne på Amerikanerne da de tilrejsende fnisede over at Jans kone sagde at det var godt han ikke var havnet i den bil :wink:

Billede
Ikke en spektakulær start i Daytona Prototype klassen da en del af feltet trak i pit på grund af mere end 'truende' regn.

Billede
Der var lidt mere gang i GT klassens start 15 sekunder efter. Jans bil er den gule og Porscherne lige bag ved lavede et fint sammenstød lige foran mig da jeg fumlede med kameraet efter en lang vinters afholdenhed :roll:

Billede
Den samlede vinder med bla. Juan Pablo Montoya bag rattet.

Billede
Jan bag rattet i sin Pontiac, der havnede på en 5 plads i GT.

Billede
Brumos 58 og 59 var fremme i starten, men faldt tilbage med uheld.

Billede
Gaffatape holder Porschen sammen og køreren holder bagende i skak i overstyring.

Billede
En Krohn racing prototype der vædrede Jans bil undervejs i løbet :evil:

mvh

El P


Top
 Profil Email  
 
 Titel:
Indlæg: tirs apr 01, 2008 9:48 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: man maj 30, 2005 9:15 pm
Indlæg: 615
Geografisk sted: Hørsholm
Hej Flemming.

Tak for nogle superflotte billeder fra Daytona.

Jeg var ellers i Bella Centeret og se på biler her i weekenden og efter at have set Thorkild T. smide rundt med en Ferrari og en Subaro suser afsted for fulde gardiner, så begynder jeg at forstå din begejstring for motorløb.
Men det slår altså fortsat ikke lyden af et par metalbælter fra en kampvogn :wink:
mvh
Ole


Top
 Profil Email  
 
 Titel:
Indlæg: ons apr 02, 2008 9:43 am 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej Ole

Jamen sådan en gang gadebiler lyder jo ikke af noget. Næh du - se lige her hvad man også kan bruge en F1 motor til:

http://www.youtube.com/watch?v=7XR7OpM2Ufk

mvh

El P


Top
 Profil Email  
 
 Titel:
Indlæg: ons apr 02, 2008 10:32 am 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Tænk sig men jeg synes det er tragisk at se de impotente "rip, rap and rup" biler fra Andeby Grand Prix der køres rundt i. Det er næsten lige før at min Fiat Punto også kan vække opsigt i det felt. Nej må jeg bede om de totale rå fuldblods biler, hvor vi snakker state-of-the-art teknologi og ultimativ monster performance. Biler som kun verdensstjerner bag et rat kan tæmme. Tænk f.eks tilbage til starten af 70'erne hvor de berømte Gulf Porsche 917 og andre biler fra samme ultimative skuffe var på banen. Se det er biler i den kaliber de skulle stille op med i stedet for en flok bodega biler, som stort set i stil med Tamiya's fjernstyrede biler er den samme "bund" med lidt forskelligt udformede overdele malet i forskellige farver - helt i ånd med Nascar hvor teknologien på mange fronter også er oldnordisk.
Mvh
En sur gammel gnaven mand.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: tors apr 03, 2008 9:56 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: man maj 30, 2005 9:15 pm
Indlæg: 615
Geografisk sted: Hørsholm
Hej Flemming og Allan

Nu er jeg jo kun på begynderstadiet indenfor motorsport, så jeg synes egentligt at det var meget sjovt i Bella Centeret, men jeg kan da godt se at sådan et par hard-core diecast drenge som jer to skal have nogle ordentlige motorer at lytte. :D

Men sjovt link og lyden er helt klart langt federe, hvordan gør de det??
Umiddelbart har jeg lidt svært ved at sidde i min egen bil og spille musik med gaspedalen. :wink:

mvh
Ole


Top
 Profil Email  
 
 Titel:
Indlæg: tors apr 03, 2008 10:15 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
DIE-CAST - sagde du DIE-CAST? - den ultimative fornærmelse overfor en modelbygger som mig. Diecast er for dem der ikke kan finde ud af at bygge modeller (altså ud over de rene begynderprojekter såsom tanks osv som jeg lavede da jeg var 8 år). :wink:
Mht lyden er det som jeg lige husker noget med at lade en computer med et snedigt program overtage "gaspedalen" - altså vel og mærke med bilen i frigear. Kræver nok man kan nå et HELT andet omdrejningstal end i en Ford Mondeo!!! 8)
Mvh
Allan Nielsen


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team