IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er fre mar 29, 2024 7:53 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Decals i 1:1
Indlæg: tirs feb 24, 2009 1:07 am 
Hej Carfreaks
Jeg har idag sat decals på en Le Mans Lola :)
I scala 1:1 forstås. Den er bragt tilbage til det udseende den havde i 1974 (eller var det 1976)?
Se her:


Billede

Lokalet mindede om et racerbilsmuseum med flere sjældne typer:

Billede

Blandt andet denne gule sag som kun findes i 3 eksemplarer.
Men hvad den hedder har jeg glemt igen, er der måske nogen der ved det?


Billede
Billede

Og så et billede af instrumentpanelet:

Billede

PS. Jeg fik ikke brug for decalsettingsolutions :D
Hilsen Ole


Top
  
 
 Titel: Re: Decals i 1:1
Indlæg: tirs feb 24, 2009 9:53 am 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Okay! Fedest Ole.

Det er jo Alain de Cadenets Lola fra Le Mans fra omkring 1975/ 1976 som jeg umiddelbart lige husker det. Hvor dælen står den henne?

mvh

EL P


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Decals i 1:1
Indlæg: tirs feb 24, 2009 3:38 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Ja det spørgsmål ville jeg også gerne have et svar på. TicTac mærker i baggrunden minder mig om en TicTac Porsche 962 og den mener jeg kom fra Århus kanten.
Alain de Cadenets Lola fra Le Mans ligner en ren perle. Jeg har aldrig set den in real life (så vidt jeg husker). Men jeg mindes en herrefed film fra en racerbio i 70'erne. Den var lavet som en rigtig god dokumentar hvor man følger Alain de Cadenets kæmpe arbejde med at få et team og en bil tømret sammen til Le Mans - uden den store adgang til megabudgetter. Jeg husker at han er på besøg hos Lola, hvor de viser ham tegninger af bilen. Og jeg husker især bilen og filmen pga det flotte Union Jack på bagvingen. Jeg mener at huske at han kørte flere gange på Le Mans med bilen. I filmen bliver bilen bedre og bedre som løbet skrider frem og han får en rigtig fin placering efter de 24 timer (jeg mindes han faktisk blev en samlet nummer 5 - skyder på 1977).
Jeg har haft fornøjelsen at tale med Alain de Cadenet og spurgte om filmen, som han godt kunne huske. Han fortalte mig at det netop var en Lola. Jeg spurgte om han ikke kunne få den fede film udgiver på DVD, men det var der ikke rigtigt steming for. Nok noget med nogle herrestore omkostninger og en film der nok næppe sælger billetter i stil med Titanic.
Mvh
Allan F1 Nielsen


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Decals i 1:1
Indlæg: tirs feb 24, 2009 3:56 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Okay, så er det ham i Århus. Så kan vi måske håbe at den kommer til København i august? Den gule og grønne Lotus Elise så jeg også i København sidste år. Altså til Copenhagen Classic GP.

Øv misundelse misundelse - han har en 1:1 samling, hvor vi andre tuller rundt med små modeller! Sådan noget burde forbydes, når jeg ikke har muligheden og jeg er sikker på at de biler sluger en masse af de små stakkels c2o'ere. :lol:

mvh

El P.


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Decals i 1:1
Indlæg: tirs feb 24, 2009 5:27 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Flemming Hansen skrev:
han har en 1:1 samling, hvor vi andre tuller rundt med små modeller!
mvh
El P.

Ja, men i lighed med dig har han en helt masse halvfærdige projekter som han "lige mangler at gøre færdige". :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mvh
Allan F1 Nielsen


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Decals i 1:1
Indlæg: ons feb 25, 2009 12:55 am 
Allan F1 Nielsen skrev:
Flemming Hansen skrev:
han har en 1:1 samling, hvor vi andre tuller rundt med små modeller!
mvh
El P.

Ja, men i lighed med dig har han en helt masse halvfærdige projekter som han "lige mangler at gøre færdige". :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mvh
Allan F1 Nielsen


Ja, men til forskel fra vi andre har han folk til at samle sine modeller, en fastansat mekaniker går og restaurerer og pusler om dem.
Han var igang med en Porche:

Billede
Billede

Ejeren er Linberg, ham med titaniumbrillerne. Jeg har såmænd selv bidraget til hans formue ved køb af hans brillestel.
Jeg under dem det godt, de som har fået en formue ud af en god idé og når de så bruger af formuen til at leve en hobby helt ud, er det da helt OK, ikke?

Var jeg i samme lykkelige situation ville jeg købe en plastmodelfabrik i Asien og producere nogle skøre emner - en O-maskine i 1/72 f.eks. :D

Mvh Ole


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team