IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er fre mar 29, 2024 8:41 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Bilbyggere
Indlæg: tirs dec 20, 2005 4:15 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Jeg er lidt træt af at den ædle sport omkring bilbygning efterhånden er nede på ganske få fingre i IPMS. Der må da være NOGEN der bygger biler? Ikke lastbiler - for dem er der en del af - men gadebiler, racerbiler, formelbiler osv - og motorcykler også naturligvis. Altså i princippet klasse I og I1 ved DM.

Er der nogen der eventuelt kender nogle lokale klubber rundt omkring? Der er ikke nogen der dukker op hvis man 'Gooogler' lidt rundt. Det er vel for pokker ikke alle der 'ødelægger' sættene ved at lave dem om til rilleracere?

Bortset fra http://www.plasticbutchers.dk/Links.html

og en byggers egen side på http://www.sitecenter.dk/modelbyggeren./ har jeg ikke rigtigt fundet andre - (non lastbil).

Der er masser der beskæftiger sig med rilleræs og RC - men skalamodelbygning af biler/motorcykler er ikke noget der for alvor har aftegnet sig på nettet i det mindste.

Så mit spørgsmål i dette fremragende forum er: Er der nogen vi ikke kender derude?

mvh.

El P.


Top
 Profil Email  
 
 Titel:
Indlæg: ons dec 28, 2005 3:00 am 
Hej Flemming.

Jeg vil da tro at vi er flere der bygger biler end dig og Allan, men en af de ting der gør at der nok ikke ses så mange er vel at de er så @&*!! svære at få til at se godt ud hvis man ikke benytter sig af en airbrush, 10 lag lak, og 300 timers polering. :wink:

Nå men spøg til side. Jeg bygger på biler af og til, men får meget få gjort færdige, netop af samme grund som jeg nævnte i starten.

Men rent faktisk er de sidste 5 sæt jeg har købt været med 4 hjul så det kunne da godt være at der kommer lidt konkurrence til DM i 2007. :D

Men vil du ikke give mig ret i at sværhedsgraden for et bilbyggesæt med hensyn til lak, ligger meget over hvad de andre discipliner kræver? Måske lige undtaget civile fly fra de store luftfartsselskaber.

De byggeligste hilsner:
Jesper Larsen
hn36628@blobbe.dk


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: ons dec 28, 2005 10:06 am 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Jesper Larsen skrev:
Hej Flemming.

Men vil du ikke give mig ret i at sværhedsgraden for et bilbyggesæt med hensyn til lak, ligger meget over hvad de andre discipliner kræver? Måske lige undtaget civile fly fra de store luftfartsselskaber.

De byggeligste hilsner:
Jesper Larsen
hn36628@blobbe.dk


Joda - det kræver helt specielle evner som kun ganske få har... :wink: Vi dækker jo ikke dårlig maling af mudder... vi smider sættet i kaustisk soda i stedet... :(

mvh.

El P.


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Kan du uddybe lidt?
Indlæg: ons dec 28, 2005 10:19 pm 
Hej Flemming.

Kaustisk soda? Jeg er vist ikke helt med på hvad du mener. Kan du give en lille forklaring på din fremgangsmåde?

Er det noget du lægger sættet i FØR du bygger, eller er det til at fjerne maling der ikke blev som ønsket?

Hilsen Jesper Larsen.
hn36628@blobbe.dk


Top
  
 
 Titel: Re: Kan du uddybe lidt?
Indlæg: ons dec 28, 2005 10:54 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Jesper Larsen skrev:
Hej Flemming.

Kaustisk soda? Jeg er vist ikke helt med på hvad du mener. Kan du give en lille forklaring på din fremgangsmåde?

Er det noget du lægger sættet i FØR du bygger, eller er det til at fjerne maling der ikke blev som ønsket?

Hilsen Jesper Larsen.
hn36628@blobbe.dk


Man kan faktisk vælge både/og når man snakker sæt i plast. Kausisk soda bruges mest til at fjerne en lakering der "gik i kage". Kræver dog at det er terpentinbaseret lak. Bruger man Tamiya's sprays eller lignende er det ikke nogen løsning. Her er det meget værre. En klud påhældt Gunze fortynder - men det er et hestearbejde og fortynderen er IKKE rar at arbejde med.
Men jeg har også prøvet at lægge en body i kausisk soda inden den skulle males. Har lidt den erfaring af det kan "rense" plasten og fjerne statisk elektricitet, men måske er det bare mig.

Mvh

Allan F1 Nielsen


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team