IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er fre mar 29, 2024 7:06 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Efterlysning af artikkel om F1 i IPMS nyt.
Indlæg: søn maj 14, 2006 1:20 pm 
Hej gruppe.

:?: I et af de tidligere numre var der en artikel om F1 biler i skala 1/12 fra Tamiya.
Er der en af jer der kan huske i hvilket nummer det var?

Jeg kan ikke finde bladet! selv om det sikkert er lige foran næsen på mig.
Men der er lidt uorden i mit arkiv, for der er ikke alle numrene jeg har kunnet finde. :oops:

På forhånd tak for hjælpen.
De byggeligste hilsner:
Jesper Larsen.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: man maj 15, 2006 10:48 am 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej

Det må være meget gammelt. Er der noget specifikt du vil vide?

mvh.

El P.


Top
 Profil Email  
 
 Titel:
Indlæg: man maj 15, 2006 8:20 pm 
Hej Flemming.

Ja det er længe siden. Jeg tror oven i købet det var dig der havde skrevet artiklen?

Jeg kan huske at sættene blev bedømt med hvor gode eller dårlige de var.
I øjeblikket synes jeg der er sjovt at se hvad sættene går for på Ebay, men hvis jeg skulle komme til det punkt hvor jeg fandt på at byde på et af dem, ville det være rart hvis jeg havde lidt kendskab til sættet på forhånd.
Det jeg har været lidt fristet af et par gange er den flotte JPS Lotus-Ford 72, eller Tyrrell-Ford 003.

Men ellers er det i øjeblikket Bandai’s veteranbiler i 1/16 der min store last.
Jeg har pt. fået anskaffet mig:

Bianchi 1907 herskabsbil.
Garrett 1919 damptraktor.
Dennis 1914 pumpe/stige brandbil.

Jeg satser stærkt på at få bygget dem så de er klar til DM2007.
Men med min byggehastighed er det nok nærmere DM2009-11-13 :wink:


De gladeste hilsner
Jesper Larsen.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: ons maj 17, 2006 10:00 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Artiklen var lavet af Flemming. Men det er mange år siden den blev bragt. Men selve vurderingen af kvaliteten af de forskellige sæt holder stadig. Og Tamiya har desværre ikke lavet et nyt F1 sæt i 1:12 siden. Det som tiden er løbet fra er hvor sjældne de forskellige sæt er og hvor svære de er at finde. Dengang var f.eks Matraen næsten umulig at finde. Den blev senere genudgivet og er nu let at finde. Og Ebay var slet ikke opfundet da artiklen blev lavet. Lige præcis det med at finde gamle sæt er nok der hvor teknologien virkelig har vendt op og ned på alting. Tænk hvor mange penge man havde haft hvis ikke Ebay og lignende økonomiske katastrofer var blevet opfundet. Der er i det hele taget for mig som modelbygger sket mere i de sidste 7-8 år efter internettet virkeligt har fået fat end der skete i de første 30 år som modelbygger.

Mvh

Allan F1 Nielsen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: ons maj 17, 2006 11:09 pm 
Hej Allan :O)

Ja, jeg leder stadig efter resten af mine gamle blade. De skal være her et sted, i vores 1.værelses palads.
Men af og til virker det som om at ting forsvinder ind i en anden dimension, for så at dukke op når man mindst venter det.

Min kone kigger efterhånden lidt opgivende på de store æsker med byggesæt der fra tid til anden, bliver afleveret af mænd i røde jakker. Hun er efterhånden begyndt at gennemskue sammenhængen, da hun også selv handler en del på nettet.
Så jeg tror at jeg holder en lav profil ind til videre, med indkøb af flere ”Store” sæt.

Hvor har du ret i af Ebay er en kilde til negativ velstand. Med mindre at man sidder i den anden ende, og sælger nogle af de dejlige sæt, vi andre simpelthen bare MÅ byde på.
Tænk, engang kunne man købe Tamiya 1/12 F1 biler, og 1/6 motorcykler i en ganske almindelig BR legetøjsforretning!
Nu skal vi på nettet og give mindre formuer, for at få vores (for)tabte ungdom igen.

Der er et sæt fra min barndom jeg holder øje med, men ikke har stødt på endnu.
det er Itala Paris-Peking 1907 i vistnok skala 1/20. Den havde en lille elmotor, fungerende styretøj og en ganske udmærket kvalitet for tiden (eller min hukommelse). Jeg vil tro at når den dukker op, så er det sikkert til en pris der ikke til at spøge med, men det kunne da være sjovt.

Hej igen. :D
Hilsen Jesper.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team