IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors apr 18, 2024 1:16 pm

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Clive Caldwell: SLITHER
Indlæg: fre dec 26, 2008 9:37 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 8:55 pm
Indlæg: 706
Geografisk sted: Brøndby
Caesar har forsynet os med et sæt 1:72 "adventures", og her har man fået en del inspiration hos Clive Caldwell, der har malet mange fantasy illustrationer.
Jeg satser på at få lavet en lille 3-D udgave af hans "Slither":
Billede

Hos Caesar kunne hende her være et godt bud på heltinden. Her vist med hvid grunder:
Billede

Uhyret er startet som 2 stykker sprue, det ene bøjet over varme til at danne krop, og et lidt større som hoved med udfræset gab og øjenhuler. Derefter bliver det til en hel del snitte/fræse noget af sprue og plastikplade.
Billede

En prøveopstilling af illustrationen. Her har uhyret også fået ører og overtænder. (de bliver så hurtigt store, de små størrelser :D )
Billede

_________________
Old School modelbygger af "værste" :) karat


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Clive Caldwell: SLITHER
Indlæg: fre dec 26, 2008 9:43 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 5:13 pm
Indlæg: 624
Geografisk sted: Odense
Meget flot Torben, og noget andet end panser og fly!! Bare et spørgsmål, hvorfor har hun så meget tøj på? :oops: :P

John

_________________
HE, Quick, Charge 7!!


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Clive Caldwell: SLITHER
Indlæg: fre dec 26, 2008 10:55 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Det ser flot ud. Utroligt hvad der kan komme ud af af simple og billige materialer, når bare kreativiteten er til stede. :D
Personligt vil jeg nok betakke mig for at superbemale kvindemennesket i 1:72. :? Jeg tror mine øjne er blevet for gamle - altså til malerarbejdet vel og mærke. :mrgreen:
Mvh
Allan F1 Nielsen


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Clive Caldwell: SLITHER
Indlæg: søn dec 28, 2008 1:34 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 8:55 pm
Indlæg: 706
Geografisk sted: Brøndby
Jeg tror, det her projekt er kommet i den fase, som Ove prøver at lære os er "flow", for jeg kan bare mærke byggeglæden boble. - og det er et fedt lille jule-ferie-projekt. Til gengæld kan man jo ikke leve op til John's ønsker om at gøre noget færdigt, før man gør i gang med noget andet, for "Slither" har da overhalet alle andre projekter indenom.
Men hvorom alting er: Jeg tror, uhyret er nået til der, hvor jeg vil mene, det får en passende lighed med oplægget.
Billede
Billede

Det kommer til at ende med en lille plade på 5 x 6 cm.
Heltinden får bare en bemaling efter illustrationen, dog har jeg scratchbygget hende et nyt sværd, så det kommer til at ligne den store klinge fra billedet med håndtaget med de 2 horn på.
Billede
Men hvor i alverden står de dog henne. Det virker ikke som om Clive Caldwell har givet logistikken mange tanker med på vejen. For mig at se, må hun være kommet ind i en "dungeon" via en stor hvælving (den sandstensfarvede), og den må være meget stor, for det, vi kan se på billedet, der vel kun små 25% (?)
Lige til venstre for hende må der så være en sidetunnel (den sorte åbning). Den står hun åbenbart også lige i begyndelsen af, for hendes skjold dækker lidt af væggen på, hvad der må være sidetunnelen.
Men hvor kommer slangen så fra? Kommer den via hovedtunnellen eller kommer den fra sidetunnellen? Og hvis det sidste, så kommer den nærmest vinkelret af åbningen, parellelt med hovedtunnellen. - suk. Clive har haft det samme problem som jeg nu har arvet. Det skal se dystert og faretruende ud, uden at motivet må blive dækket. Han kunne bare male sig ud af det.
Nå. I klassisk fantasy vil man begive sig inde i en dungeon, og uhyret vil komme farende ud af en sidegang, så det bliver mit valg. Åbningerne skal også være så store, at der kan komme lys ind, når modellen er færdig. Det har trods alt taget lidt fidleri at komme så langt. Det er meningen, at tunellerne skal dækkes af et hvælvet tag også.
Billede

Og apropos "meget tøj"
Jeg kan ikke tro, at fantasy-malere er nogle gamle grise, der hygger sig med at male lækre kvinder uden meget tøj og med skarpe våben. Jeg er sikker på, at "The Association of International Fantasy Illustrators" har holdt en årskongres, studeret kampteknikker og vurderet, at det eneste sted, en kvindelig sværdkæmper risikerer at blive ramt er bryster, numse og skuldre, og så blot skal dække skridtet for en god ordens skyld. Alle andre legemsdele er notorisk uden for fare. :lol:

_________________
Old School modelbygger af "værste" :) karat


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Clive Caldwell: SLITHER
Indlæg: søn dec 28, 2008 5:13 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 5:13 pm
Indlæg: 624
Geografisk sted: Odense
Hvordan har du lavet uhyrets øre/tænder/kam? Det bliver bedre og bedre.

John

_________________
HE, Quick, Charge 7!!


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Clive Caldwell: SLITHER
Indlæg: søn dec 28, 2008 7:02 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Nu har jeg ikke meget forstand på fantasy, men jeg kan da se, at hun ikke er ægte rødhåret!.... eller er det den armerede trusses pelsfor der stikker ud?

I øvrigt bekymrende, at en mand i din relativt høje alder fifler rundt i det univers! Måske er du også åndeligt talt på Airfix-stadiet :mrgreen:

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Clive Caldwell: SLITHER
Indlæg: man dec 29, 2008 3:42 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 8:55 pm
Indlæg: 706
Geografisk sted: Brøndby
Bygning:
Her er dømt klassisk "scratchbygning", kun sprue og plastikplade.
Ørerne er lavet af 1,2mm plastikplade, lige snoet over lidt varme og så skåret groft til med kniv (venstre side af billedet). Derefter poleret til pasform med slibe- og fræsehoveder. Efter montering udfræses øregangen.
Tænder - strakt sprue, snoet om en papirclips for at få krumning på de store tænder. Nænsomt berørt med en slibesten for at give spids. Små tænder, - bare lidt sprue.
Kam: tynd plastikplade klippet i form efter kroppen. Derefter fræset fri fra resten af pladen med det største fræsehoved, jeg kunne finde.
Billede

Og så bliver resultatet endelige en 3-D Clive Caldwell, som ikke så forfærdeligt mange andre har (vil jeg gætte på).

Billede

Billede

Billede

_________________
Old School modelbygger af "værste" :) karat


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Clive Caldwell: SLITHER
Indlæg: man dec 29, 2008 6:42 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Det er da et helt okay univers at forvilde sig ind i, Torben. Må vi se mere af samme slags :D :wink:

Henrik er bare dødmisunderlig. Hvis han blot TÆNKTE på at beskæftige sig med den slags referencer, flåede hans egen drage ham nok i småbider derhjemme :twisted:


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Clive Caldwell: SLITHER
Indlæg: man dec 29, 2008 9:17 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 7:28 pm
Indlæg: 805
Geografisk sted: Vallensbæk
Niels Helge Rønkjær skrev:
Hvis han blot TÆNKTE på at beskæftige sig med den slags referencer, flåede hans egen drage ham nok i småbider derhjemme :twisted:

Han ER allerede blevet flået i småbidder. Ægtefæller af hunkøn kan helt automatisk vejre når man kommer det mindste på afveje. :mrgreen:
Mvh
Allan F1 Nielsen


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Clive Caldwell: SLITHER
Indlæg: man dec 29, 2008 10:55 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 5:13 pm
Indlæg: 624
Geografisk sted: Odense
Allan F1 Nielsen skrev:
Ægtefæller af hunkøn kan helt automatisk vejre når man kommer det mindste på afveje. :mrgreen:


Så sandt som det er sagt!! :D

_________________
HE, Quick, Charge 7!!


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Clive Caldwell: SLITHER
Indlæg: tirs dec 30, 2008 12:45 am 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
....er der nogen der har et plaster?

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Clive Caldwell: SLITHER
Indlæg: tirs dec 30, 2008 12:05 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Hvor stort skal det være? :lol:


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team