IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors apr 18, 2024 5:56 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel: Re: Tiger II
Indlæg: ons apr 01, 2009 4:24 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Citat:
ganske givet anvendt i 44


Jeg vidste ikke du var så begejstret for 'quote's' Bjørn... Anyways, så anfører jeg jo netop at skråhuen ganske givet blev brugt i 44 (j o jo, det skrev jeg faktisk, prøv at scroll op og læs) Min pointe, hvis der er en, er blot at f.eks. en blød cap eller tilsvarende ville bidrage til MIN opfattelse af dioramet som værende sen krigs.

Jeg er da glad for at Lasse tilsyneladende deler min opfattelse. Keep it up, Lasse.

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Tiger II
Indlæg: tors apr 02, 2009 10:27 pm 
Offline
Bruger sprøjtepistol

Tilmeldt: ons aug 16, 2006 8:56 pm
Indlæg: 369
Geografisk sted: Frederiksberg
Hej medmodel-ister,
Monstro der er nogen, der har interesse i følgende lille montage:

Grantræ. Man tager: noget tynd kobbertråd og noget tykkere ståltråd, samt en passende balsapind som på billedet.

Billede

Den tykke klipper man i passende længde og vikler kobbertråd om, á la Stan Catchpool når har laver pigtråd

Billede

Man laver så mange det er nødvendigt; for et stor gren typisk 30 "bøj". Man samler dem imens.

Billede

Når man er færdig spreder man hver enkelt i passende afstand og hæfter med sekundlim.

Billede
Derefter klippes "sløjferne" op og klippes tilBillede

Der mangler så bare at give "grenen" modelgips, der hærder hurtigt. Sort/brun spray og spraylak, hvorefter der drysses statisk græs (kort) på. Der kan lige herefter sprayes med en passende grøn. Jeg har ikke viset mere efter "silden", da jeg er udgået for gips, men det er den sjove del. Det går faktisk ret hurtigt. Jeg lavede de 10 grene i går aftes på 2 timer (3 med gips farve/lak/græs og farve). Jeg synes, at det ligner bedre end mit uldtæppe. Balsapinden skæres til, ikke for jævnt, det er jo natur. Så hugges der med skalpel i en 30 graders vinkel ned i pinden: ovenfra og ned, indtil den ønskede struktur er opnået. Pinde sættes ind for at illudere afbrækkede grene.


Billede
God fornøjelse
Lasse


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Tiger II
Indlæg: tors apr 02, 2009 11:09 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
......imponerende!

Jeg tror mit første dio skal være en landingsbane eller måske en golfbane :wink: Derefter kaster jeg mig over en tønde land i Schwarzwald... :wink:

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Tiger II
Indlæg: søn apr 05, 2009 12:14 pm 
Offline
Bruger sprøjtepistol

Tilmeldt: ons aug 16, 2006 8:56 pm
Indlæg: 369
Geografisk sted: Frederiksberg
Hej,
Nogle sidste billeder!

Billede

Billede

Billede
Billede

Billede

Det er i det store hele som, det kommer til at se ud. Der tages forbehold for ændringer. :mrgreen:
Lasse


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Tiger II
Indlæg: søn apr 05, 2009 9:20 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Det ser - i det store hele - rigtig godt ud. Historien er enkel og kræver ingen label med forklaring. Dit landskab ser utrolig godt ud og figurer og køretøj binder det hele fint sammen. Men og der er selvfølgelig et men, ellers ville du jo blive mistænksom 8)
Figuren med stug 44 geværet over skulderen virker ikke helt overbevisende. Gevært ligger ikke naturligt på hans skulder - det må være anstrengende at bære det som det er vist her, hvilket sandsynligvis ikke er meningen.

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Tiger II
Indlæg: man apr 06, 2009 8:33 am 
Offline
Maler med pensel
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 5:34 pm
Indlæg: 138
Hej Lasse

Dit diorama ser absolut godt ud, jeg synes at din landskabs opbygning er absolut top klasse.

Det fortæller en historie.

Dine figurer ser også godt ud fine ansigter, uniformer på amerikaner ser godt ud, det eneste jeg vil synes kunne forbedres er de tyske kamoflage uniformer, de ser ikke rigtige ud i det grønne og brune mønster.

der er mange billeder af original uniformer på nettet, dem bruger jeg flittigt som instiration, her er lige en enkelt.

Billede

mvh
Jes


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Tiger II
Indlæg: man apr 06, 2009 10:11 am 
Offline
Bruger sprøjtepistol

Tilmeldt: ons aug 16, 2006 8:56 pm
Indlæg: 369
Geografisk sted: Frederiksberg
Hej Henrik og Jes,
Der er mere model end ister i Jeres gode indlæg. Tak for det. Stormgeværets placering må jeg få rettet til. Remmen er selvfølgelig ikke hængt bag om øret på fyren, hvilket ville være den eneste logiske forklaring på, at geværet ikke synker ned i jakken. Jes har ret i, at camouflagemønsteret er for forskelligt fra de originale sumpftarn/splittertarn mønstre. Der burde være mere grøn på "tværs" af uniformen og ikke så mange "runde" spots. Det er dog en øvelse, jeg gemmer til senere uniformer. Og dog- nu har Jes sgu fået sat gang i dette forfængeligs-gen. Lad os se, hvor ihærdigt det arbejder. Det kunne dog ikke få mig til at "blanke bagsiden af", så det kommer nok også på overarbejde her!
MVH
Lasse


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Tiger II
Indlæg: man apr 06, 2009 11:11 am 
Ja, de brune og grønne felter skal nok være mere diffust afgrænset, men på den anden side er der en næsten ubegrænset mængde af camouflagemønstre at øse af, så det skulle undre mig om der ikke var noget der næsten lignede.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Tiger II
Indlæg: man apr 06, 2009 10:16 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: man maj 30, 2005 9:15 pm
Indlæg: 615
Geografisk sted: Hørsholm
Hej Lasse

Sublimt dioramakunst som altid. :D :D Mere er der vist ikke at sige omkring den sag. :wink:

mvh
Ole


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Tiger II
Indlæg: tirs apr 07, 2009 7:35 am 
Ole Østergaard skrev:
Mere er der vist ikke at sige omkring den sag.

Tja, efter antallet af indlæg at dømme, er dette en noget uigennemtænkt påstand.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: Tiger II
Indlæg: tors apr 09, 2009 11:12 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 01, 2005 9:19 am
Indlæg: 645
Geografisk sted: Glostrup DK
Hej Lasse
Tak for din "how to" i bygning af grantræer, meget fint,og dit samlede resultat i dioramaet er jo forbilledligt :D

_________________
Get a life-Get a hobby-build some plastic !
MVH
Dan Seifert
Formand IPMS Danmark


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team