IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er fre mar 29, 2024 7:31 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: B-26K Counter Invader
Indlæg: tors jul 09, 2009 7:20 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Jeg har altid haft et blødt punkt for den her flyver; i hvert fald lige siden jeg engang i 90'erne så en artikel i Tamiyabladet med en 1/48 Monogram (tror jeg) med Paragon design konverteringssæt. Ingen af delene er til at opdrive, med mindre jeg stjælet el P's, så jeg må nøjes med en lille 1/72 italeri...
Det er nu også et rigtig fint sæt. Panellinierne er nok lidt grove for skalaen, men ellers helt OK. Modellen er velsignet med et rimeligt interiør, som jeg dog har valgt at booste lidt op jf. billederne herunder. En stor del af det er i kategorien detalje for detaljens skyld, i det det bliver meget svært at se noget gennem cockpitglasset. Interiørfarven er desuden sort, hvilket næppe kommer til at bidrage til synligheden! Nå men jeg ved at det er der...

1. billede viser det opgraderede interiør. Jeg har blot lagt fin plaststrip langs de allerede søbte panellinier. Det bliver trods alt helt sikkert mere synligt på den måde
Billede

2. og 3. billede viser det detaljerede cockpit. Instrumentbordet der medfølger er ikke korrekt for K versionen, hvorfor det er udbygget med 1/3. K'eren har to piloter som der nu er lavet både pedaler og rorpind til. Ellers er der blot trukket lidt kabler hist og her, for at der skal være noget for øjet
Billede
Billede

4. billede viser hjulbrøndene.
Billede

5. billede viser cowlingen, som er lidt vel tyk i Italeris version. Jeg har slebet den ene ned for at vise forskellen
Billede

_________________
Henrik Stormer


Sidst rettet af Henrik Stormer fre jul 10, 2009 10:07 am, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: B-26K Counter Invader
Indlæg: tors jul 09, 2009 8:52 pm 
Kære Henrik,

Det er ligesom æsler i tegneserier, man får dem til at gå fremad ved at trække dem bagud ved halen. (enhver form for samenligning er helt tilfældig).
Du fremkom med en liste over hvad du skulle vælge, og valgte så noget helt andet. Sådan er det jo også nogen gange når kvinderne spørger om hvad de skal tage på og man fremkommer med sin mening, så er det absolut ikke det de vælger.

Når man kender dine sædvanlige detaljeringsrytterier, må dette siges at være et Stormersk "ud af æsken". :mrgreen: Nåh men der er jo stadig tid nok til DM, så det kan jo være at du vælger et af dem fra listen.

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: B-26K Counter Invader
Indlæg: tors jul 09, 2009 10:37 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Jamen jeg har skam taget låget af den Hornet, der var på listen, så teknisk set er den jo påbegyndt....

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: B-26K Counter Invader
Indlæg: tirs sep 08, 2009 9:34 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
En lille update:
Jeg ved det nok grænser til in-sider handel, men hvis der er nogle af jer der går og har lidt penge i overskud, som I overvejer at bruge på aktier, så vil jeg anbefale at I sætter dem i Tamiya putty aktier. De vil meget snart stige voldsomt i værdi.... :(

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: B-26K Counter Invader
Indlæg: lør feb 20, 2010 9:09 pm 
Stormer,

Jeg venter stadig på at de aktier stiger!!!! Kan jeg udlede, at du ikke er kommet videre med dette spændende projekt?? :-)

MVH

Bjarne


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team