IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:41 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: P-47D 25 RE
Indlæg: tors nov 05, 2009 5:41 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Færdig? Nej, langt fra, men trods alt et pænt stykke tættere på målet end i går :D

Decalerne på bagbord sidepanel er nogen jeg har hittet i restbunken - det skulle ikke undre mig om noget af det stå på tysk :lol: men det ser OK ud, o m ikke andet bedre end ingenting.
Jeg bruger P-47 Thunderbolt in Detail & Scale som reference, så jeg slipper for at bruge megen tid på at gætte mig frem til de 'rigtige' farver...
Så vidt jeg lige kan bedømme, mangler jeg 'kun' sædet og instrumentbordet, før cockpittet kan monteres og glide ind i glemslens mørke, men jeg kan se på min hustru, at det ikke bliver i dag :wink:

The progress is progressing
Billede
Billede

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: P-47D 25 RE
Indlæg: lør nov 14, 2009 10:29 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
På en aften, hvor min yngste datter insisterer på at se Hannah Montana - The Movie i familiens TV er det vel passende at trrække sig tilbage og bringe en lille update.
Siden sidst har jeg arbejdet på hhv. motoren samt hjulbrønde og klapper.

Motoren en malet mat sort (nå ja Tamiya NATO black, men det er ligegyldigt) og derefter drybrushed med Humbrol aluminium. Der er tilføjet tændkabler (?) af kobbertråd. Tråden er umalet men varmebehandlet og ser faktisk meget godt ud. Kablingen er nok ikke 100% korrekt, men det giver lidt mere til øjet. Krankkassen er malet neutral grey og vasket med humbrol mat sort. Slutteligt drybrushed med lys grå.
Billede
Billede

Hjulbrønde og klapper er pre-shaded med sort. Derefter malet med Tamiya XF 4 der er en god zinc chromate. Blank lak og vask med sort humbrol. Mattet ned, drybrushed med en humbrol zinc chromate. De grå afskalninger (ser bedre ud i virkeligheden) er påført med svamp
Billede
Billede
Billede

PS Jeg skal nok arbejde lidt med belysningen på de næste billeder :roll:

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: P-47D 25 RE
Indlæg: søn nov 15, 2009 12:44 am 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: man maj 30, 2005 9:15 pm
Indlæg: 615
Geografisk sted: Hørsholm
Hej Henrik

Det ser ganske godt og jeg synes at farverne og din finish i hjulbrøndene er særlig fin.

Fortsat god byggelyst

mvh
Ole


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: P-47D 25 RE
Indlæg: man nov 16, 2009 11:04 am 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Mere sjov fra Mastercasters....

Jeg har netop flikket cowlinglen sammen - en lidt fnidret affære, der kommer til at koste lidt tid med sandpapiret.
Jeg ilede naturligvis til kassen for at se hvor formidabelt det hele ville komme til at se ud med de åbne cowlinflaps fra Matercasters.
Som det fremgår af nedenstående, så har Mastercasters tilsyneladende et gevaldigt problem med at tingen kryber i formen! Delen er mindst 2-3 millimeter for smal i diameteren, hvilket så følgelig giver ringe pasform hele vejen rundt.

Billede
Billede

Som en trøst kan jeg da glæde mig over, at Hasegawas del passer som Hans i Grethe

Billede
Billede

Jeg har skrevet til Jay fra Mastercasters, så nu må vi se hvad der sker.

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: P-47D 25 RE
Indlæg: man nov 16, 2009 11:30 am 
Ja at tingene "kryber" er desværre set for tit. Årsagen er, at for at holde produktionen oppe, tages tingene ud af formen før de er hærdet helt af. Kan de dog ikke snart lære det?

Hilsen Bjørn


Top
  
 
 Titel: Re: P-47D 25 RE
Indlæg: tirs nov 17, 2009 12:31 am 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Jeg skrev som sagt til Jay Laverty fra Mastercasters, hvor jeg faktuelt beskrev problemerne med hans produkter.
Jay svarede:
"I am glad you have told me. We did have some
problems with some shrinkage on some castings, and have since corrected
that so I will get you some replacement parts."

Han lover at sende en ny cowling ASAP, så nu må vi se om den holder vand denne gang. Han viser da i hvert fald sin gode vilje!

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: P-47D 25 RE
Indlæg: tirs nov 17, 2009 10:22 am 
Genial tråd, Stormer. Ypperlig modelbygning og meget lærerig trin-for-trin beskrivelse af teknikker. Top knox!!

MVH

Bjarne


Top
  
 
 Titel: Re: P-47D 25 RE
Indlæg: tirs nov 17, 2009 11:07 am 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Tak skal du have Bjarne, og også jer andre der har ytret jer positivt om denne tråd.

Lidt feedback giver jo altid incitament til at fortsætte, så I har ikke set det sidste endnu!

Status er som tidligere anført, at motoren er på plads i cowlingen. Nu skal cowlingen så bare slibes til og re-scribes. Fuselagehalvdelene er også kalr til samling. Jeg har dog lidt problmer med at få cockpittet til at passe perfekt. Det passede sjovt nok rigtig fint da jeg dry-fittede det for nogel dage siden, men nu hvor det er limet fast på sin base mangler der lige en krillimillimeter i at samlingen er perfekt. Hvis jeg sliber mere på siderne er der snart ikke mere cockpit tilbage :shock:

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: P-47D 25 RE
Indlæg: ons nov 18, 2009 1:02 pm 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 27, 2005 6:05 pm
Indlæg: 2363
Geografisk sted: Værløse
Hej Stürmer

Jo feedback er godt!

Hvilket farveskema skal dyret en gang have? Jeg kan vanskeligt forestille mig, at du kan lade dig nøje med sættets standard mærker, men har vel har investeret i et specielt decal ark der kun er udkommet i en særlig japansk klub udgave i 12 eksemplarer :mrgreen:

mvh

El P


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: P-47D 25 RE
Indlæg: ons nov 18, 2009 6:34 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Det er såmænd ikke så avanceret endda. Først havde jeg tænkt at anvende et Montex-Mask sæt til en helt olive drab maskine med store hvide tal og bogstaver på cowlingen, men så tænkte jeg at det ville være for nemt...
Nu har jeg jo lavet en milliard huller og ridser i overfladen, så en NMF finish faldt mere naturligt. Jeg har valgt den nederste af de to maskiner på billedet nedenunder. Arket er fra Lifelike Decals og ser sindsygt flot ud.
Det bliver mit første forsøg på at lave invasionsstriber - heldigvis skal de kun være på undersiden af vingerne og fuselagen :lol:

Billede

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: P-47D 25 RE
Indlæg: fre nov 20, 2009 4:17 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Den er god nok! Her er the real thing...

Bemærk, at invasionsstriberne under vingerne ikke er videreført på understelsklapperne - wow! Det gør jo det hele m e g e t lettere :D

Billede

_________________
Henrik Stormer


Sidst rettet af Henrik Stormer lør nov 21, 2009 11:03 am, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: P-47D 25 RE "Miss Fire"
Indlæg: fre nov 20, 2009 5:20 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Cockpittet færdigsamlet og klar til at forsvinde mellem fuselagehalvdelene.... :cry:

Bemærk at nakke støtten er knækket! Det er selvfølgelig noget lort, men på den anden side gør det maskearbejdet noget nemmere senere hen...

Billede
Billede

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: P-47D 25 RE "Miss Fire"
Indlæg: tirs nov 24, 2009 11:00 am 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Status:
Vinger og fuselagehalvdele samlet. Vingerne krævede i n g e n filler (!) mens fuselagen, trods en ellers ret fin samling, har fået et gedigent lag Tamiya Putty. Som det fremgår har jeg forsøgt at beskytte mine nitter med tape, men mon ikke der er ca. 100 nitter der går tabt alligevel...

Efterfølgende har jeg konstateret, at alt mit favorit værktøj faktisk ufrivilligt er kommet med på billedet. Slibepuder fra Mastercasters, spids slibedims fra Micro Mark, Tamiya Putty, Tamiya ekstra tynd lim og sidst men ikke mindst min hjemmelavede superlims applikator (træpind isat et stykke papirclips)
Billede
Bemærk synkmærkerne på undersiden, yyyrkk Hasegawa!!!
Billede

Propellen er også godt på vej. Først primet med Tamiyas surface primer og derefter gule ender. Jeg vil tro det ville være nemmere at male de guloe spidser til sidst, men jeg synes altid det er svært at få den gule farve til at dække, så nu bliver det i denne reækkefølge denne gang.
Billede

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: P-47D 25 RE "Miss Fire"
Indlæg: tirs nov 24, 2009 2:14 pm 
Offline
Har set en sprøjtepistol
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 28, 2005 10:43 pm
Indlæg: 285
Geografisk sted: Odense
Det er nogle utroligt flotte farver du får frem i modellen Henrik. Meget spændende malerarbejde at følge med i.

MVH Johan.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: P-47D 25 RE "Miss Fire"
Indlæg: ons nov 25, 2009 3:58 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Status på Mastercaster problemerne:

Som nævnt skrev jeg til Jay Laverty fra Mastercasters omkring problemerne med hjulbrønde og cowling. Jay er er uden tvivl et af de mest høflige og servicemindede mennesker jeg til dato har mødt. Han kører sin forretning ud fra filosofien om, at han vil behandle sine kunder, og medmennesker i øvrigt, som han selv ønsker at blive behandlet.
Jeg har således i dag modtaget en ny cowlring og to nye hjulbrønde. Hjulbrøndene er af en ny støbning og ser ud til at have de rigtige mål denne gang. Desværre har jeg samlet vingerne, så måske næste gang.
Cowlingen, som jo er stridens kerne, er desværre ikke blevet bedre - faktisk slet ikke - og er dermed ubrugelig. Den kan derfor ikke anbefales som det er nu.

Som bonus vedlagde Jay et par af hans nye 'solvent resistent block sanders'. Ud over at være et plaster på såret, så er de highly recommended!
http://www.mastercasters.co.uk/resources/MSTBLKPK_200.jpg

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team