Siden 1983 har dette (et af de første !) sæt fra Pegasus ligget godt på lager. På sidste hobby-messe "blev krympefolien" brudt - nu skal det være.
Dette er så hele brugsanvisningen. Der blev ikke nipset med de fine forklaringer den gang.
I polystyren får man 2 kropsdele og 2 vinger, resten af delene er ualmindeligt dårligt støbt i gennemsigtig plastik. - lige en sjat værre en en spitfire IX fra Airfix.
Nu er jeg jo notorisk fornæret, så den kommer under kniven uden detaljeringssæt, ets etc. Sprue og plastikplade, "ganske som vi plejer".
Så for man brug for greenstuff og hobbyknive. - så sødt som i gamle dage.
Bagenderne af vinger og haleplaner der skrabet/slebet tyndere. Kanonerne var ikke særlig vel-definerede, så de er erstattet af sprue
Hjulbrøndene er fræset dybere og hjul er en blanding af dele fra reservedelsæsken og sæt-dele.
"Tomme-tykt cockpitglas" er ikke det bare løgn i 1983. Håber at lidt clear-cote vil hjælpe på det.
Propellen opgav jeg. Jeg fandt en ny spinner i rode-kassen, forlængede den med lidt plastikplade og gav den propelblade i overskud fra et Moquito sæt.
På nettet fandt jeg så dette dejlige billede af en F22 fra 73th squadron. Også på nettet fandt jeg byggevejledningen til Airfix F22 i 1:48, der også har en 73th squadron spit med.
Så kan der komme til at gå lidt moderne Photoshop i det. Jeg har skannet Airfix bemalingen ind og skaleret den til 1:72. Så har jeg tegnet alle mærkerne op og farvelagt dem. De skal så kunne printes på decal-ark og vupti, moderne teknologi kan alligvel bruges til noget.