IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:00 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Waterloo - Historex
Indlæg: ons jan 06, 2010 11:55 am 
Offline
Bruger sprøjtepistol

Tilmeldt: ons aug 16, 2006 8:56 pm
Indlæg: 369
Geografisk sted: Frederiksberg
Hej,
Jeg sidder og roder med Historex, wire, magic sculp m.m.m. Det har indtil videre udmøntet sig i følgende opstilling: Waterloo - franskmændene på retræte over hele linien, garden danner arriere garde og er trængt tilbage til deres egne kanonstillinger. Der er endnu meget arbejde/sliberi, ny Sculp, udrustning, seletøj, badabam, badabam - og ikke mindst noget maling og et passende set-up. Hænder er fra Historex, hoveder fra Hornet i 1/32. Historex er 1/30, men hovederne passer pænt i størrelsen. Pladen har Leif (Model og Hobby) lavet.

Muligvis klar til DM 2011!! :mrgreen:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Med venlig hilsen og med ønsket om et godt nyt år.
Lasse


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Waterloo - Historex
Indlæg: ons jan 06, 2010 7:19 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 8:55 pm
Indlæg: 706
Geografisk sted: Brøndby
Det bli'r da godt nok "action-packed" - håber, du har det med i 2011.
- Hvor skal det obligatoriske "Hyllemose-træ" så være ? - suk, jeg kunne ikke lade være :D

_________________
Old School modelbygger af "værste" :) karat


Top
 Profil  
 
 Titel: C'est la guerre.........
Indlæg: tors jan 07, 2010 12:29 pm 
Hey Lasse.

Spændende............. Meget spændende.
Et klassisk emne og jeg må jo medgive, at de der Historex figurer jo gør det meget godt. :D

Du har jo åbenbart nok at gøre med, så du kunne jo overveje følgende:

1. Retning og fart på diverse figurer/heste. Kommer de i vejen for hinandens bane ?
Hvordan ville en mand/hest reagere på de omkringstående ?

2. Placering af de to kæmpende sider. Her kommer jeg altid til at tænke på Bill Horan's "Last
stand at Gandamak". Nej, jeg er ikke ekspert, men den der "pindsvineopstilling" ser nu
pissegodt ud... :mrgreen: Det er måske ikke det du skal bruge, men jeg tror, at du skal
tænke over at gruppere mere og sprede mindre.... Håber du kan følge mig.

3. Niveau. Det burde jeg jo ikke sige til manden der har ladet to samuraier kæmpe på en bro
oppe i det blå ingenting (fedt diorama, iøvrigt). Men alligevel... Måske et knæk nedad lige
foran kanonerne, som det engelske (?) kavalleri charger op ad ?

Fedt at få lov til at komme med ideer, når man nu ikke selv kan nosse sig sammen til at producere dioramer.... :oops:


God fornøjelse med det.

MVH

Michael H.
Odder


Top
  
 
 Titel: Re: Waterloo - Historex
Indlæg: tors jan 07, 2010 1:31 pm 
Offline
Bruger sprøjtepistol

Tilmeldt: ons aug 16, 2006 8:56 pm
Indlæg: 369
Geografisk sted: Frederiksberg
Chers Torben og Michael,
Rart med kommentarer og forslag - fra den helt store k(l)asse. Jeg tror, at når grundarbejdet er i orden - og der vil blive niveauforskel - så vil den 'spredning' som synes at være der være mindre udtalt. Det er jo spredt fægtning og ikke en egentlig 'carré' á la Cambronne. Opstillingen er midlertidig, så der er skam mulighed for justeringer, som Michael også påpeger, måske er nødvendig. Jeg har umiddelbart tænk, at tunge heste i fart, som de store Greys, charger mod hvadsomhelst. Dragonens hest er netop stejlet foran den sårede hest. Og - nej, der skal ikke noget træ på her - der var vist ikke mange af dem mellem Mont St. Jean og La Belle Alliance.
MVH
Lasse


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Waterloo - Historex
Indlæg: fre jan 08, 2010 11:05 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: man maj 30, 2005 9:15 pm
Indlæg: 615
Geografisk sted: Hørsholm
Hej Lasse

Det er den spæde start på et spændende diorama, som indeholder dit tydelig fingeraftryk i form af dynamik og en god historie med nogle flot malede figurer og jeg ser frem til fortsættelsen.
Eneste anke er at det ikke er 2. Verdenskrig :wink:, men mon ikke at det går alligevel....

mvh
Ole


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Waterloo - Historex
Indlæg: man jan 11, 2010 5:41 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Blæse værd med om det ikke er 2VK. Det er stadig kræs fra Lasse's side.

Da capo monsieur 'yllemose. Encore! :D :D :D


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Waterloo - Historex
Indlæg: man apr 19, 2010 12:25 pm 
Offline
Bruger sprøjtepistol

Tilmeldt: ons aug 16, 2006 8:56 pm
Indlæg: 369
Geografisk sted: Frederiksberg
Nogle billeder fra et fremskredent projekt. Franskmændene er nogenlunde færdige, Scots Greys mangler udrustning og malefinish. Der mangler en artilleriofficermellem højre hjul og kanonløb. Der er plads til justeringer, men det er alt i alt, sådan det færdige vil se ud. Der mangler endnu sammenhængen mellem figurer/heste/kanon og terrænet, og det hele ser lidt for rent ud, men jeg vil gå forsigtigt til værks med jord og skidt.

Jeg har prøvet Magic skulp til manke og hale i stedet for flagsnor (dragonens hjelmsvejf er flagsnor) for at give indtrykket af bevægelse. Jeg synes det virker meget godt - uden af dvæle for længe ved det. Nogle kunne måske få associasioner til pasta. Blyfolie/magic skulp/messing- og pianotråd har været de gennemgående elementer. Alle dele er benyttet i fremstillingen af epauletter til grenaderene. Messing tråd flettet til grenaderernes huer. Blyfolie til alt seletøj/bandolerer remme m.v. Den sårede hest har fået et dække, sadel og sammenrullet kappe af magic skulp. Stigbøjler og bidsel af messing tråd og blyfolie.

Det har været ganske sjovt og lærerigt, hvad man selv kan fremstille og så have sine 'helt egne' figurer i de positioner, som passer til sit 'eget billede'.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


Billede

Billede

Med venlig hilsen
Lasse


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Waterloo - Historex
Indlæg: man apr 19, 2010 6:20 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Ja..hvad skal jeg sige?

Heftigt håndværk fra Hyllemose......det er skisme' godt :D :D


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Waterloo - Historex
Indlæg: tirs apr 20, 2010 3:25 pm 
Offline
Bruger sprøjtepistol

Tilmeldt: ons aug 16, 2006 8:56 pm
Indlæg: 369
Geografisk sted: Frederiksberg
Hej,
Lige en opdatering med et par billeder af North Royal British Dragoons (senere Scots Greys) med 'vedhæng'.

Billede


Billede

Billede

MVH
Lasse


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Waterloo - Historex
Indlæg: tirs apr 20, 2010 5:25 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: man maj 30, 2005 9:15 pm
Indlæg: 615
Geografisk sted: Hørsholm
Hej Lasse

Det er bare welt klasse! :D :D

Dog er jeg enig med dig i at der mangler lidt skidt rundt omkring, men det er småting.
mvh
Ole


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Waterloo - Historex
Indlæg: man apr 26, 2010 10:43 am 
Offline
Bruger sprøjtepistol

Tilmeldt: ons aug 16, 2006 8:56 pm
Indlæg: 369
Geografisk sted: Frederiksberg
Her er det færdige resultat. Jeg har sat en artilleri-officer mere på, noget ammo m.v. Det giver en bedre balance. Er der nogen kommentarer. Jeg har jo ikke tænkt at male/flytte om på noget, men det er alligevel interessant, hvad man måtte mene om dette og hint.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

mvh
Lasse


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Waterloo - Historex
Indlæg: man apr 26, 2010 6:37 pm 
Offline
Maler med pensel
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 5:34 pm
Indlæg: 138
Åh Lasse !! det ser bare super ud, hvilken action.

Surt men kan ikke komme til næste kvartsårs og se det live.

mvh
Jes

"ser lige at det er flyttet til 19.5, så kom den Rom tur heldigvis ikke i vejen"


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Waterloo - Historex
Indlæg: tors apr 29, 2010 8:56 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: man maj 30, 2005 9:15 pm
Indlæg: 615
Geografisk sted: Hørsholm
Hej Lasse

Det er bare lækkert og forfriskende med de friske farver i forhold til en moderne panzer, så rigtig godt gået. Dioramaet indeholder en masse dynamik og aktion og kan endda nydes fra alle vinkler, så vidt jeg kan se og jeg ser frem til at se til mødet i maj.

mvh
Ole


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Waterloo - Historex
Indlæg: tirs maj 11, 2010 10:20 pm 
Offline
Bruger sprøjtepistol

Tilmeldt: ons aug 16, 2006 8:56 pm
Indlæg: 369
Geografisk sted: Frederiksberg
Hej,
Ja, ja .. det er stadig det samme, MEN med 2 nye figurer.

Billede

Billede

Billede

Billede

Der bliver kogt suppe af den pølsepind, men .. jeg keder mig lidt her. Der sker sgu' ette no'et.
MVH Lasse


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Waterloo - Historex
Indlæg: ons maj 12, 2010 5:42 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: man maj 30, 2005 9:15 pm
Indlæg: 615
Geografisk sted: Hørsholm
Keder dig???

Jamen, det kan vi da ikke have... :D

Jeg vil tillade mig at komme lidt malurt i dit bæger, for jeg synes ikke at de to sidste figurer passer i opstillingen.

"Genladeren" ser yderst afslappet ud i betragtning af krigen foregår 1 meter fra ham, jeg kunne gå med til det, hvis han havde en mere dynamisk stilling og forsøgte at beskytte sig selv instiktivt samtidig med at genlade, men han står ret op og nyder udsigten.... :lol:
Den siddende soldat har ikke nogen grund til at sidde ned, tværtimod, han burde rejse sig op, med mindre at han var synligt såret i benet, så han ikke kunne stå og rent diorama kompositionsmæssigt forstyrrer han mere end han gavner.
Hvis du mangler lidt fyld i hjørnet, så måske noget grej med tilknytning til kanoner el. noget fra mændenes udrustning.

Kan også være at det er regnvejret i dag, der gør mig negativ, men jeg synes altså at dioramaet var rigtig godt inden de sidste to mænd kom til..... :roll:

mvh
Ole


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team