IPMS.DK

Gå til nyt forum. Dette forum er gammel reference
Dato og tid er fre mar 29, 2024 7:04 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Berlin 1945, T-34/85
Indlæg: søn sep 12, 2010 8:57 pm 
Offline
Bruger sprøjtepistol

Tilmeldt: ons aug 16, 2006 8:56 pm
Indlæg: 369
Geografisk sted: Frederiksberg
Hej,
jeg er begyndt på et Berlin 1945-diorama, med en ruin, hvor der skal være, udover fangne tyskere, en T 34/85, nogle russiske gardere og..? Jeg er ikke nået ret maget længere end til huset. Det tager tid med en ruin.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Fortsættelse følger, når der er mere isenkram at vise.

mvh
Lasse


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Berlin 1945, T-34/85
Indlæg: søn sep 12, 2010 9:52 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 01, 2005 9:19 am
Indlæg: 645
Geografisk sted: Glostrup DK
Hej Lasse
Det ser altså godt ud det du indtil nu har udrettet, hvor kommer selve ruinen fra det ligner ikke et Miniart modelruinhus ??
Hvis der er noget som jeg på dette tidspunkt skulle påpege så er de mængden at murbrokker træpinde og andet skrammel, ja jeg ved godt at de fleste modeldioramaer altid viser mængder svarende til det du viser; men hvis et hus styrter sammen så skal mængden af murbrokker svare til husets størrelse så hvis et 2-3 etages hus styrter sammen så vil det alt sammen ligge i stueniveau, for der er jo ingen "fra kommunen" som kommer og rydder op - vel :)

_________________
Get a life-Get a hobby-build some plastic !
MVH
Dan Seifert
Formand IPMS Danmark


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Berlin 1945, T-34/85
Indlæg: ons sep 15, 2010 9:54 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: man maj 30, 2005 9:15 pm
Indlæg: 615
Geografisk sted: Hørsholm
Hej Lasse

Det ser bare rigtig godt ud og særligt dit eget personlig præg i form af hjemmelavede vinduer og døre. Men jeg må støtte Dan i at der skal flere murbrokke til før den er helt i hus :lol: :lol:

Lad os få den T-34 på banen :wink:

mvh
Ole


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Berlin 1945, T-34/85
Indlæg: tors sep 16, 2010 8:35 am 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 8:55 pm
Indlæg: 706
Geografisk sted: Brøndby
Berlin 1945.
Bør der så også ligge lidt civile ofre rundt omkring, eller vil det være lidt politisk ukorrekt ?
Bygningen kunne sagtens indeholde en mor, der har prøvet at beskytte sit barn mod granaterne fra T34'eren.
:?

_________________
Old School modelbygger af "værste" :) karat


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Berlin 1945, T-34/85
Indlæg: tors sep 16, 2010 12:21 pm 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Citat:
Bygningen kunne sagtens indeholde en mor, der har prøvet at beskytte sit barn mod granaterne fra T34'eren.


Hvis der er krøllet så meget som et hår på hovedet af det barn, vil den nuværende opposition kræve en tilbundsgående uvildig undersøgelse. Den slags må bare ikke ske under krigsforhold :twisted: :!: :!:

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Berlin 1945, T-34/85
Indlæg: tirs okt 12, 2010 10:20 am 
Offline
Bruger sprøjtepistol

Tilmeldt: ons aug 16, 2006 8:56 pm
Indlæg: 369
Geografisk sted: Frederiksberg
T-34/85'eren er så småt ved at være færdig til slaget om Berlin. Jeg har lavet skærme af rest-æts. Gitterbunde, remme og riste var med i sættet. Nu mangler der bare nogle færdige mænner.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

mvh
lasse


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Berlin 1945, T-34/85
Indlæg: tirs okt 12, 2010 7:19 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: man maj 30, 2005 9:15 pm
Indlæg: 615
Geografisk sted: Hørsholm
Hej Lasse

Den T-34 ser bare godt ud :D og den er helt tilpas støvet og slidt og så klæder de Friul bælter den rigtig godt.

Glæder mig til at se fortsættelsen.

mvh
Ole


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Berlin 1945, T-34/85
Indlæg: søn okt 17, 2010 10:34 pm 
Offline
Bruger sprøjtepistol

Tilmeldt: ons aug 16, 2006 8:56 pm
Indlæg: 369
Geografisk sted: Frederiksberg
I får lige nogle 'sort/hvide' billeder af en påtænkt opstilling, med lettere konverterede russere. Nu skal der bare maling på!
Go' efterårs ferie - til dem, der skal ha'.

Billede

Billede

Billede


Billede


Billede

Billede


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Berlin 1945, T-34/85
Indlæg: man okt 18, 2010 9:19 am 
Offline
Ses kun sjældent ude.
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 28, 2005 1:26 am
Indlæg: 1165
Geografisk sted: Farum
Hej Lasse,

Scenen med tyskere der bliver hevet op fra kloakker og kældre er veldokumenteret i diverse russiske ugerevyer og viser, IMHO, kernen i nederlaget.
Jeg synes imidlertid din opstilling savner det drama og den intense stemning, der er i filmklippene. De to russere ved kloakken forekommer alt for afslappede og har kun et halvt øje på tyskeren i hullet. Panzerfausten skulle som minimum udskiftes med en mp rettet mod manden i hullet.
Hvad laver gutten på trappestenen? tager en lille lur, mens kammeraterne fra 1. hviderussiske armé lige klarer de sidste overgivelser? I think not...

Jeg tror med fordel, at du kunne barbere antallet af figurer ned og erstatte dem med trækvogne, barnevogne, krøllede cykler eller noget helt 4.

Blot mine tanker

_________________
Henrik Stormer


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Berlin 1945, T-34/85
Indlæg: man okt 18, 2010 11:19 am 
Offline
Bruger sprøjtepistol

Tilmeldt: ons aug 16, 2006 8:56 pm
Indlæg: 369
Geografisk sted: Frederiksberg
'Jeg tror med fordel, at du kunne barbere antallet af figurer ned'

Hej Henrik,
Det ville i hvert fald skære ned på arbejdstiden..

Tak for dine kommentarer...jeg vil så sandeligt tage dem med i mine overvejelser.
mvh
lasse


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Berlin 1945, T-34/85
Indlæg: man okt 18, 2010 12:13 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn maj 29, 2005 8:55 pm
Indlæg: 706
Geografisk sted: Brøndby
Jeg synes, at opstillingen viser "overskud". Den "casual" attityde ser jeg som om, at sejrherrerne har fuldt styr på situationen. Godt nok er der ham bag kampvognen, der kikker sig lidt omkring, for man ved ikke, hvad der måske stadig lurer i krogene.
Men det, at man finder en Fritz i kloaken oplever russerne mere som et underholdende indslag end en trusel. Derfor er det også OK, at russeren har samlet panzerfausten op, for den har tyskeren måttet smide på jorden foran sig.

Der er ikke meget dramatik og fortættet stemning, men det behøver der måske ikke (?). Afhængig af den historie, man vil fortælle.

_________________
Old School modelbygger af "værste" :) karat


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Berlin 1945, T-34/85
Indlæg: man okt 18, 2010 12:52 pm 
Offline
Bruger sprøjtepistol

Tilmeldt: ons aug 16, 2006 8:56 pm
Indlæg: 369
Geografisk sted: Frederiksberg
Torben Klein skrev:
Jeg synes, at opstillingen viser "overskud". Den "casual" attityde ser jeg som om, at sejrherrerne har fuldt styr på situationen. Godt nok er der ham bag kampvognen, der kikker sig lidt omkring, for man ved ikke, hvad der måske stadig lurer i krogene.
Men det, at man finder en Fritz i kloaken oplever russerne mere som et underholdende indslag end en trusel. Derfor er det også OK, at russeren har samlet panzerfausten op, for den har tyskeren måttet smide på jorden foran sig.

Der er ikke meget dramatik og fortættet stemning, men det behøver der måske ikke (?). Afhængig af den historie, man vil fortælle.


Spot on!


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Berlin 1945, T-34/85
Indlæg: man okt 18, 2010 2:14 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Hej Lasse.

Atter en gang; fænomenalt arbejde. :D Bygning af en ruin tager tid, siger du :?: :?: For mig at se er det rent samlebåndsarbejde for dit vedkommende - same procedure every time,James :wink:

Bygningen er i øvrigt fra Custom Dioramics - tror faktisk det er en jeg solgte dig, på et tidspunkt. Godt at vide, den kom i de rette hænder :)

Jeg kan heller ikke se der skulle være for mange figurer til stede. Ivan på trappen f.eks; hvilken soldat sætter sig ikke og hviler, når muligheden opstår, om jeg må spørge :?:
Og kammeraten der ser Fritz blive hevet op af kloakken, kunne jo være befalingsmanden som pludselig skal tage stilling til: "skyde fangen nu eller afse nogle af sine folk til at føre ham bagud, hvor han sandsynligvis får lov til at slave til døde, efter at have blevet afhørt lidt brutalt?" Resultat er det samme.

Nej, hold du bare fast ved din beslutning :P


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Berlin 1945, T-34/85
Indlæg: man okt 18, 2010 2:25 pm 
Offline
Bruger sprøjtepistol

Tilmeldt: ons aug 16, 2006 8:56 pm
Indlæg: 369
Geografisk sted: Frederiksberg
Hej Niels Helge,
Ja, jeg er i gang med at tømme 'Niels Helge-lageret'. Basen er i øvrigt også en af dine gamle aflagte. Den har jeg til gengæld barberet ned til grundplan. Der var tidligere trappe, balustrade og flisebelægning.
mvh
lasse


Top
 Profil Email  
 
 Titel: Re: Berlin 1945, T-34/85
Indlæg: man okt 18, 2010 4:00 pm 
Offline
Kan bare det med æts og resin

Tilmeldt: søn okt 23, 2005 12:26 am
Indlæg: 976
Geografisk sted: Slangerup,Danmark
Nå ja - nu kan jeg genkende den: Warriors Hydrofoam base. Den "massakre" er du sluppet godt fra :lol:


Top
 Profil Email  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team